Τελευταίες παραστάσεις για τους Elephas Tiliensis και τη "Ζάχαρη"

Στο πρώτο αμιγώς δικό του θεατρικό έργο που παίζεται για λίγο ακόμα στο Θέατρο Σταθμός, ο Δημήτρης Αγαρτζίδης επικεντρώνεται στην αγία ελληνική οικογένεια, στον συντηρητισμό, την καταπίεση και την ενοχή που την χαρακτηρίζουν.

Ζάχαρη Αναστασία Γιαννάκη©

Για πρώτη φορά φέτος ο Δημήτρης Αγαρτζίδης παρουσίασε το πρώτο αμιγώς δικό του θεατρικό έργο, τη "Ζάχαρη”, το οποίο συν-σκηνοθετεί με την Δέσποινα Αναστάσογλου στο Θέατρο Σταθμός. Οι δυό τους με την ομάδα τους Elephas Tiliensis συνεχίζουν για τέσσερις ακόμη παραστάσεις με το νέο ελληνικό έργο που επικεντρώνεται στον συντηρητισμό, την καταπίεση που χαρακτηρίζουν την αγία ελληνική οικογένεια και μιλάει για τη στιγμή που καλούμαστε να αποποιηθούμε την κληρονομιά της ενοχής που μας φόρτωσαν.

Ζάχαρη
Αναστασία Γιαννάκη©

Ο Δημήτρης Αγαρτζίδης συμπρωταγωνιστεί με την Τατιάνα Άννα Πίττα και την Ελίνα Ρίζου στην παράσταση που παίζεται μέχρι και τις 14 Μαρτίου. Ο ίδιος, σε συνέντευξη που έδωσε στο "α”, σημειώνει για τη σκέψη που τον οδήγησε να γράψει τη "Ζάχαρη”: "Αναρωτιόμουν, είναι δυνατόν κάποιος να ξεφύγει από αυτά τα οικογενειακά μοτίβα, τα οποία συναντάει από την πρώτη μέρα που έρχεται στον κόσμο ή είναι αναγκασμένος να ακολουθεί αυτή τη ροή σαν χαμστεράκι μέσα στο κλουβί; Έχοντας υπάρξει ο ίδιος παιδί και όντας τώρα ο ίδιος πατέρας δύο παιδιών αυτό το ερωτηματικό και αυτή η σκέψη με παρακίνησε στο να ψάξω μέσω μιας θεατρικής αφήγησης το πώς και αν μπορούμε να είμαστε ελεύθεροι από την πηγή μας, την πρώτη μας φωλιά, την οικογένεια. Συγκεκριμένα, η αγία ελληνική οικογένεια, η οποία έχει μελετηθεί ειδικά για τις ιδιαιτερότητές της είναι ένας πυρήνας ο οποίος μπορεί να τροφοδοτήσει με πολλή αγάπη τα παιδιά του αλλά ταυτόχρονα και να τα φορτώσει βαρίδια που δεν τα αφήσουν, να πετάξουν και να ελευθερωθούν. Αυτή είναι η βασική μου σκέψη για το έργο.

Ζάχαρη
Αναστασία Γιαννάκη©

Ρεαλιστικά και υπερρεαλιστικά στοιχεία, η σάτιρα, το γκροτέσκο και το μαύρο χιούμορ είναι τα βασικά συστατικά του έργου. Ο νεκρός πατέρας, ο γιος, η κόρη και η μητέρα μπαίνουν στο πλαίσιο μιας οικογενειακής θεραπείας. "Κρίνεται ο θεσμός της οικογένειας αλλά προσπαθούμε να αποτυπώσουμε την αιτία της διαιώνισης αυτών των νοοτροπιών. Οι ήρωες συμπεριφέρονται και κάνουν πράγματα επειδή τα έχουν ήδη υποστεί, έτσι έχουν μάθει να λειτουργούν. Τα σχήματα αυτά κυριαρχούν στην ελληνική κοινωνία στο παρελθόν και στο παρόν. Αναπόφευκτα η οικογένεια είναι η ελληνική κοινωνία σε αναγωγή -το ασφυκτικό κλίμα, οι συμβάσεις, οι συμβιβασμοί, οι απόπειρες απελευθέρωσης, οι απειλές όταν κάποιος πάει να απελευθερωθεί, να αποδράσει. Το έργο μιλά για τη δυνατότητα αυτοδιάθεσης και αυτοπροσδιορισμού”, επισημαίνει.

Ζάχαρη
Αναστασία Γιαννάκη©

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Ζάχαρη
Αναστασία Γιαννάκη©

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών. Στην παράσταση γίνεται χρήση strobe lights.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ζάχαρη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Στην πρώτη του συγγραφική απόπειρα, ο Δ. Αγαρτζίδης μιλάει για την αγία ελληνική οικογένεια σε μια μαύρη κωμωδία για την αποποίηση της κληρονομιάς της ενοχής.

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Taniko"- κρασί στο χέρι, αγγλικοί υπέρτιτλοι στη σκηνή

Το "Taniko" δίνει τις τελευταίες παραστάσεις του με εκλεκτό κρασί και αγγλικούς υπέρτιτλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια ιδιαίτερη πρόταση στο Studio Μαυρομιχάλη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/11/2025

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί σήμερα, Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

"Φαέθων" του Δημητριάδη: Η οικογένεια ως πεδίο μάχης

Εμπνευσμένος από τον αρχαίο μύθο του Φαέθοντα, ο τίτλος του έργου του Δημήτρη Δημητριάδη παραπέμπει στην επικίνδυνη πορεία από το σκοτάδι προς την αναλαμπή. Το έργο που μετατρέπει την οικογενειακή βία σε κοσμική σύγκρουση ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι ανεβαίνει από τη Χρύσα Καψούλη.

Στην πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ: Όταν η αλήθεια αρχίζει να γεμίζει το χώρο

Η πρόβα του "Οιδίποδα" του Ρόμπερτ Άικ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση μάς έδειξε πώς μια ευφυής μεταγραφή μπορεί να ανανεώσει το αρχαίο δράμα και να το μεταφέρει στο σήμερα με οξυδέρκεια. Το έργο χτίζεται αθόρυβα, η αλήθεια κατακλύζει τη σκηνή σαν αναπόφευκτη αποκάλυψη, κι εσύ δεν μπορείς να μη σκέφτεσαι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

"Interview": Η ομάδα Εμείς μοιράζεται αναμνήσεις από την πολυταξιδεμένη παράσταση

Οι ερμηνευτές και συντελεστές της μαύρης κωμωδίας "Interview" που καυτηριάζει την εργασιακή πραγματικότητα, αφηγούνται ιστορίες της πολυταξιδεμένης παράστασης, με αφορμή την επιστροφή της στο θέατρο Olvio.

Εχθρός του λαού

Η παράσταση του Γερμανού σκηνοθέτη ενεργοποιεί τον Ίψεν ως φορέα ζωντανού δημόσιου διαλόγου, με μια παράσταση-φόρουμ που εξετάζει τη σύγκρουση ηθικής και κέρδους στη σύγχρονη πραγματικότητα. | Powered by Uber

Στην εξοχή

Με μια φαινομενικά απλή υπόθεση, το έργο του Βρετανού συγγραφέα διατυπώνει υπαινικτικές αλήθειες για τη μοναξιά, τη βία και την εξουσία των σχέσεων, και η Αικατερίνη Παπαγεωργίου φέρνει στην επιφάνεια τη δυναμική του, παρά την αμφιλεγόμενη κινησιολογική επιλογή της σκηνοθεσίας. | Powered by Uber