Τέλος των καταλήψεων ζητά η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου

Το δυσανάλογο βάρος που επωμίζεται το Εθνικό Θέατρο με τις καταλήψεις υπογραμμίζει σε ανακοίνωση της η Διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου, ενώ ζητά από την κυβέρνηση να εντείνει τις θετικές πρωτοβουλίες.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Το Διοικητικό Συμβούλιο και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ανέλαβαν την πρωτοβουλία συνάντησης με τα συντονιστικά όργανα των καταλήψεων που εξελίσσονται στα κτήριά του. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το Εθνικό: "Κατά τη συζήτηση, τα όργανα του Εθνικού Θεάτρου επανέλαβαν τις θέσεις τους, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί στην από 09.02.2023 ανακοίνωσή τους, και κατέστησαν σαφή την προσήλωσή τους στην ανάγκη εξεύρεσης νομοθετικών λύσεων προς την κατεύθυνση αυτόνομης κατάταξης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης ως νέας, ειδικής κατηγορίας (Καλλιτεχνική Εκπαίδευση-"ΚΕ") σε βαθμίδα ανώτερη της "ΔΕ", με σημειακή τροποποίηση του Π.Δ. 85/2022.

Ταυτόχρονα, με προτεραιότητα στην ενότητα της θεατρικής κοινότητας αλλά και πλήρη συναίσθηση ότι το Εθνικό Θέατρο επωμίζεται δυσανάλογο βάρος, εξέφρασαν στα συντονιστικά όργανα των καταλήψεων την άποψη ότι η διεκδίκηση των αιτημάτων τους θα ήταν πλέον περισσότερο αποτελεσματική και αμοιβαία επωφελής, με το Εθνικό Θέατρο και τις σκηνές του ανοικτά στο κοινό, στους εργαζομένους του και στο καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό έργο του. Στο πλαίσιο αυτό, το Θέατρο τούς καλεί και δημοσίως να εξετάσουν άλλες μορφές δράσης που δεν θα αναστέλλουν τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του, δεσμευόμενο ότι θα συμβάλει προγραμματικά και με όλες τις δυνάμεις του στον περαιτέρω διάλογο.

Την ίδια στιγμή, η Πολιτεία καλείται να εντείνει τις θετικές πρωτοβουλίες των τελευταίων ημερών στο μισθολογικό επίπεδο με σκοπό την οριστική επίλυση των κρίσιμων μη μισθολογικών ζητημάτων επαγγελματικής κατάταξης και αντιστοιχίας και την πλήρη αποκλιμάκωση της κατάστασης".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/12/2025

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 18 έως 24/12 και ξεχωρίζουν.

8 έργα με την υπογραφή του Θανάση Τριαρίδη

Ο πιο πολυπαιγμένος συγγραφέας της γενιάς του αποδεικνύεται ο Θανάσης Τριαρίδης. Οχτώ έργα του που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα το αποδεικνύουν.

"Kontakthof": Η Μελίνα Κόντη μιλά για τη μαγεία της Πίνα Μπάους στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από 17 Δεκεμβρίου ξανά το εμβληματικό έργο της Πίνα Μπάους, "Kontakthof", σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation, φέρνοντας στη σκηνή τη μοναδική μαγεία της σπουδαίας χορογράφου. Μιλήσαμε με τη Μελίνα Κόντη, μια από τους 23 Έλληνες πρωταγωνιστές/τριες, που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία της πάνω στη σκηνή.