Η "Έξοδος" με τη Φένια Παπαδόδημα και τον Γεράσιμο Γεννατά επιστρέφει

Μετά την επιτυχία που σημείωσε τον περασμένο Δεκέμβριο, η μουσική παράσταση, που συνομιλεί με την ψηφιακή ζωγραφική του Γιώργου Κόρδη, συνεχίζεται στο θέατρο Ελέρ σε διαφορετικές μέρες.

Έξοδος Ελένη Κουρή©

Μία ωδή από την Φένια Παπαδόδημα στους πρόσφυγες και τους κατατρεγμένους όλων των εποχών, εικονογραφημένη ψηφιακά από τον Γιώργο Κόρδη, παρουσιάζεται ξανά από 4 Φεβρουαρίου κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο Έλερ. Η παράσταση "Έξοδος" είναι ένα μουσικό ονειρικό ταξίδι στη φρίκη της μικρασιατικής καταστροφής, στο υποσυνείδητο ενός λαού που βίωσε έναν αβυσσαλέο σωματικό και πνευματικό βιασμό, μέσα από το βλέμμα και τον τρόπο του Γιώργου Σεφέρη.

Έξοδος
© Ελένη Κουρή

Η καταστροφή του 1922 δεν είχε μόνο σαν στόχο την οικονομική και κοινωνική εξάρθρωση και σύνθλιψη του ελληνικού στοιχείου, αλλά και των βαθύτερων αξιών  "της ελευθερίας και της αξιοσύνης του ανθρώπου" όπως γράφει ο Σεφέρης. Ο Γεράσιμος Γεννατάς μπαινοβγαίνει στο "δυσκίνητο" και κουρασμένο από τις διαρκείς μετοικεσίες σώμα του Σεφέρη, του "Σε", μέσα από  ημερολόγια και προσωπικές επιστολές του προς τον Ζήσιμο Λορετζάτο, τον αγαπημένο του φίλο "Ζη". Τα γράμματα του Ζη και του Σε μοιάζουν μ’ έναν θησαυρό όπου φυλάγεται ακόμη ζωντανή η έννοια του "ιερού" στην τέχνη, στην ποίηση, στην καθημερινότητα της ζωής σ΄ έναν κόσμο αναποδογυρισμένο, διαλυμένο, αβέβαιο. Αυτό το "ιερό" γεμίζει με κάθε τρόπο τις αισθήσεις του Σεφέρη καθώς ταξιδεύει στα μοναστήρια της Καππαδοκίας αναζητώντας μία "εσώτερη πατρίδα" στο τότε και στο τώρα.

Έ.ξοδος
© Ελένη Κουρή

Γι’ αυτό το χαμένο "ιερό" μιλάει η παράσταση μέσα από την μουσική, τα κείμενα και τις ψηφιακές ζωγραφιές του Γ. Κόρδη που δημιουργούνται μπροστά στα μάτια του θεατή. Για "τα απομεινάρια αφιερωμένα στο Θεό ενός σβησμένου κόσμου", για το "μικρό και το λησμονημένο που μπορεί να είναι το ίδιο σημαντικό με τ’ απαρασάλευτα μνημεία της τέχνης". Γι’ αυτό το χαμένο "ιερό" που επιβιώνει μέσα στην παράδοση ενός λαού, μιλούσε και ο ΒιμΒέντερς, προσπαθώντας να γνωρίσει στο ευρωπαϊκό  κοινό τις ταινίες του θρυλικού Ιάπωνα σκηνοθέτη Γιασουτζίρο  Όζου. Το "ιερό" που έχει ολοσχερώς εξατμιστεί από την συνείδηση του μοντέρνου δυτικού ανθρώπου . Με ποιο κόστος άραγε;

Έξοδος
© Ελένη Κουρή

Ένα σύνολο κορυφαίων μουσικών επί σκηνής οδηγούν την ροή αυτού του μουσικού ονείρου. Η Φένια Παπαδόδημα έχει γράψει πρωτότυπη μουσική, τραγούδια και στίχους και έχει μελοποιήσει ποίηση του Σεφέρη. Στο έργο συμπράττει με τον Γεράσιμο Γεννατά μεταμορφώνοντας τις μαρτυρίες των απλών ανθρώπων, τα ημερολόγια και την αλληλογραφία  Σεφέρη- Λορετζάτου σε λόγο θεατρικό που γεννιέται μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο ηχητικό περιβάλλον. Η φωνή ταξιδεύει από την υμνωδία, στο τραγούδι, στον λόγο. 

Έξοδος
© Ελένη Κουρή

Τα κείμενα της παράστασης: "Τρεις μέρες στα μοναστήρια της Καππαδοκίας", του Γιώργου Σεφέρη, γράμματα από την αλληλογραφία του με τον Ζήσιμο Λορετζάτο 1948-1968, αναφορές στο ημερολόγιο της Σόφης Μανουσάκη Αναστασιάδη "Μνήμες Καππαδοκίας", καθώς και αληθινές μαρτυρίες προσφύγων από την έκδοση "Έξοδος" του Κέντρου Μικρασιατικών σπουδών, αποτελούν ένα ενιαίο σώμα που αναπτύσσεται μουσικά. 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έξοδος

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 75 '

Mια μουσική παράσταση που συνομιλεί με την ψηφιακή ζωγραφική του Γιώργου Κόρδη που δημιουργείται ζωντανά, το πρόσωπο και το έργο του νομπελίστα Γιώργου Σεφέρη και μαρτυρίες προσφύγων.

Ελέρ

Φρυνίχου 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.

Το Arch Club - Live Stage αλλάζει διεύθυνση και μπαίνει σε νέα εποχή

Η ομάδα του Arch Club, ενός χώρου άρρηκτα συνδεδεμένου με συναυλίες και stand up comedy, μάς καλωσορίζει στη νέα της στέγη.