Τα "Ανεμοδαρμένα ύψη" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Γιάννης Καλαβριανός είναι ο σκηνοθέτης που θα μεταφέρει στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά τα υπέροχο μυθιστόρημα "Ανεμοδαρμένα Ύψη" της Έμιλυ Μπροντέ με ένα ωραίο καστ.

Ανεμοδαρμένα ύψη © Ελίνα Γιουνανλή

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά υλοποιεί το καλοδουλεμένο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του και καλοσωρίζει μια παράσταση που παίχτηκε με επιτυχία στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Από τις 25 Ιανουαρίου θα δούμε στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά τη θεατρική μεταφορά του κορυφαίου μυθιστορήματος της Έμιλυς Μπροντέ, "Ανεμοδαρμένα ύψη", σε διασκευή και σκηνοθεσία του Γιάννη Καλαβριανού. Τα "Ανεμοδαρμένα ύψη" γράφτηκαν όταν η συγγραφέας τους ήταν μόλις 29 ετών, έναν μόλις χρόνο πριν πεθάνει και αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έμπνευσης για την Τέχνη, και ένα μυθιστόρημα-σταθμό στην αγγλική λογοτεχνία. Στη σκηνή, οι Γιώργος Γλάστρας (Χήθκλιφ), Ιωάννα Κολλιοπούλου (Κάθριν), Μαρία Κωνσταντά (Φράνσις), Αγγελική Λεμονή (Νέλυ), Γιώργος Μακρής (Έρτον), Χριστίνα Μαξούρη (Ισαβέλλα), Λυγερή Μητροπούλου (Κάθυ), Γιώργος Μπένος (Λίντον), Γιώργος Μπινιάρης (Ιωσήφ), Άγγελος Μπούρας (Χίντλεϋ) και Δημήτρης Πασάς (Έντγκαρ) ζωντανεύουν κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Καλαβριανού την ιστορία του θυελλώδους και καταδικασμένου έρωτα ανάμεσα στον Χήθκλιφ και την Κάθριν, ενός από τα πιο εμβληματικά και αντιφατικά ζευγάρια του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Ο έρωτας τους δεν ξεπεράστηκε ποτέ, οδήγησε σε τρομερές πράξεις εκδίκησης, σημάδεψε δύο οικογένειες για πάντα και εξακολουθεί να συναρπάζει με τη δύναμή του, εκατομμύρια αναγνώστες εδώ και 200 χρόνια.

Ανεμοδαρμένα ύψη
© Ελίνα Γιουνανλή

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: 


Όταν πρωτοεκδόθηκαν τα Ανεμοδαρμένα Ύψη, δεν έλαβαν καλές κριτικές. Οι ήρωές τους θεωρήθηκαν στην καλύτερη περίπτωση ανήθικοι και στη χειρότερη τέρατα. Και το μεγαλύτερο σκάνδαλο ήταν πως η συγγραφέας τους ήταν γυναίκα. Δύο αιώνες μετά, αναγνωρίζονται ως ένα από τα κλασικά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.
Η Έμιλυ Μπροντέ έφτιαξε ανθρώπους ατελείς, που θέλουν πάση θυσία να ευτυχήσουν, ζώντας παράλληλα με τον τρόμο μιας μυστηριώδους ασθένειας που τους σκοτώνει σιγά σιγά και λίγα χρόνια αργότερα θα ταυτοποιούνταν ως "φυματίωση". Δεν έχει ευαίσθητους και τρυφερούς ήρωες που αγαπούν ακούραστα και περιμένουν στα μπαλκόνια πύργων, αλλά βίαιους εκδικητικούς άνδρες, μέθυσους, ύπουλους υπηρέτες και γυναίκες που κάνουν πράγματα αδιανόητα για την εποχή και το φύλο τους. Και βέβαια μία από τις δυνατότερες ιστορίες αγάπης, του Χήθκλιφ και της Κάθριν. Είναι ένα πρωτόγονο, ζωικό, δυνατό έργο, που συνορεύει μάλλον με την τραγωδία και όχι με το ρομαντικό δράμα. Τα ζευγάρια του κραυγάζουν για αγάπη και ψάχνουν να ευτυχήσουν, χωρίς να διστάζουν να φτάσουν γι’ αυτό, στα άκρα. Η διαδικασία της διασκευής κράτησε σχεδόν επτά μήνες και οργανώθηκε κρατώντας ως κεντρική αφηγήτρια την οικονόμο Νέλυ, η οποία ζωντανεύει και ξαναζεί τα τριάντα χρόνια της κοινής πορείας των δύο σπιτιών. Διατηρήθηκαν οι ιστορίες και της επόμενης νέας γενιάς των παιδιών-που συνήθως απουσιάζουν από τις κινηματογραφικές μεταφορές, δεν εξωραΐστηκαν ούτε καλύφθηκαν οι βίαιες συμπεριφορές των ηρώων και τονίστηκαν τα μοτίβα της κοινής συμπεριφοράς ανάμεσα στις γενιές και το πικρό χιούμορ του έργου. Ευχαριστώ πολύ όλους όσοι πίστεψαν, συνεργάστηκαν και βοήθησαν με κάθε τρόπο, ώστε να μεταφερθεί στη σκηνή αυτό το κλασικό αριστούργημα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Ελένη Ράντου συνεχίζει με το "Πάρτι της ζωής μου" τη σεζόν 2024-25

Η sold out παράσταση που χάρισε στην ταλαντούχα ηθοποιό το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του "α" συνεχίζεται ακάθεκτη και για τρίτη σεζόν τον ερχόμενο χειμώνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/02/2024

Διάλεξη για τα αρχαία θέατρα του Διονύσου και της Επιδαύρου στο Μέγαρο

Η γεωμετρική ανάπτυξη των δύο θεάτρων, που αποτελούν κορυφαία πρώιμα παραδείγματα ολοκληρωμένου κυκλικού σχεδιασμού, δίνουν την αφορμή για τη δεύτερη ομιλία του φετινού κύκλου διαλέξεων.

ΚΠΙΣΝ: Ο Ακύλλας Καραζήσης διαβάζει την "Αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής" του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη

Φέτος, το θεατρικό αναλόγιο "Παραβάσεις/Αναγνώσεις" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος επιστρέφει στον πυρήνα της σκηνικής ανάγνωσης και αντλεί έμπνευση από τον Καβαφικό στίχο "ιδανικές φωνές κι αγαπημένες".

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε για εσάς τέσσερα θεατρικά έργα που σηκώνουν αυλαία από 29 Φεβρουαρίου έως 6 Μαρτίου και ξεχωρίζουν.

Δύο ελληνικά θεατρικά έργα παρουσιάζονται στη Σόφια της Βουλγαρίας

Δύο μονόλογοι που υπογράφουν ο Άρης Ασπρούλης και η Ιόλη Ανδρεάδη, σε σκηνοθεσία της δεύτερης, παρουσιάζονται απόψε στο πλαίσιο του International Theatre Festival Monodrama 2024.

Κεφάλι; Είπες κεφάλι;: Μερικές σκέψεις για τη "Σκέψη"

Σκέψεις για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη, βασισμένος σ’ ένα κείμενο του 1902.

Οι δύο χέστηδες

Ευφρόσυνη και λεπτοδουλεμένη παράσταση, που αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πόσο ωραία μπορεί να λειτουργήσει ένα όχι και τόσο σπουδαίο έργο, όταν ο σκηνοθέτης πιστεύει σε αυτό.