Τι θα έλεγε άραγε ο Φιλοκτήτης σήμερα;

Η νεοσύστατη ομάδα θεάτρου Σιμουλτανέ, που εμπνέεται από την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή, απαντά από τη σκηνή του θεάτρου Ίσον.

Τι θα έλεγε ο Φιλοκτήτης © Ίων Ευθυμίου

Η ομάδα θεάτρου Σιμουλτανέ δημιουργήθηκε το 2022, μέσα από την κοινή ανάγκη και την επιθυμία τριών, νέων καλλιτεχνών, της Νεφέλης Κράλλη, της Κωνσταντίνας Ράικου και του Κωνσταντίνου Σωτηριάδη, να διηγηθούν ιστορίες και μύθους, εκφράζοντας μ' αυτόν τον τρόπο τις ανησυχίες τους. Επί σκηνής λοιπόν, τα μέλη της ομάδας, για πέντε παραστάσεις 
από 9/1 στο θέατρο 'Ισον, παρουσιάζουν ένα αλληγορικό κείμενο, σχετικά με τον εργασιακό μεσαίωνα και την απομόνωση που βιώνουν οι άνθρωποι τη σύγχρονη εποχή.

Τι θα έλεγε ο Φιλοκτήτης
© Ίων Ευθυμίου

Το έργο "Τι θα έλεγε ο Φιλοκτήτης" είναι εμπνευσμένο από την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή και αποτελεί μια βάση, ώστε μέσα από το σώμα και τη φωνή να παρουσιαστούν επί σκηνής νέες μορφές έκφρασης και νέοι δίαυλοι επικοινωνίας. Ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα θα ρίξουν φως στον κόσμο των ηρώων. Στην παράσταση τα σημαινόμενα διαφοροποιούνται χτίζοντας από την αρχή ένα νέο γλωσσικό κώδικα. Αφήνεται στην κρίση του θεατή να αναγνωρίσει και να ερμηνεύσει τα σύμβολα μέσα από τη δική του οπτική. 

Τι θα έλεγε ο Φιλοκτήτης
© Ίων Ευθυμίου

Εδώ ο Φιλοκτήτης παρουσιάζεται ως "στρατιώτης", δηλαδή ένας άνθρωπος της εργατικής τάξης, με εξαιρετικό ταλέντο στη δουλειά του. Τα συμφέροντα της εταιρίας που εργαζόταν τον "ξέβρασαν" καθότι πλέον δεν φαινόταν ιδιαίτερα χρήσιμος για αυτή. Τώρα βρίσκεται παρατημένος στο διαμέρισμά του, το "νησί" του. Όλες οι ελπίδες διαφυγής από το συναισθηματικό, κοινωνικό και εργασιακό αδιέξοδο έχουν πια χαθεί. Σ’ αυτό το σημείο κάνει την εμφάνισή του ο Οδυσσέας. Ως εκπρόσωπος της αστικής τάξης επιδιώκει να τον εμπιστευτεί ο Φιλοκτήτης προκειμένου να επιστρέψει πίσω μαζί του εξυπηρετώντας εκ νέου τα συμφέροντα της εταιρίας και τα δικά του. Όλα αυτά συμβαίνουν κάτω από το άγρυπνο μάτι της ανώτερης τάξης την οποία συμβολίζει η 'Ήρα. Σκοπός της παράστασης είναι να προβληματίσει και να στηλιτεύσει με αλληγορικό τρόπο τα κακώς κείμενα της σύγχρονης αστικής ζωής στον εργασιακό τομέα του Δυτικού πολιτισμού.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τι θα έλεγε ο Φιλοκτήτης

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 60 '

Η νεοσύστατη ομάδα εμπνέεται από τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή και δημιουργεί μια αλληγορία για τον εργασιακό μεσαίωνα και την απομόνωση που βιώνουν οι άνθρωποι στη σύγχρονη εποχή.

Ίσον

Μελενίκου 33, Μεταξουργείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Λάμπρος Φισφής είναι και πάλι "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ

Αν ψάχνεις μια παράσταση που θα σε κάνει να γελάσεις, να ταυτιστείς και να δεις τη ζωή αλλιώς, ο Λάμπρος Φισφής επιστρέφει με το νέο του stand-up show "Πολύ καλύτερα τώρα…" στο Θέατρο Ακροπόλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/10/2025

5 λόγοι της Ειρήνης Δερμιτζάκη για να δεις τη "Ruby Moon"

Αν αναζητάς μια παράσταση που συνδυάζει μυστήριο, φαντασία και βαθιά ανθρώπινα συναισθήματα, η "Ruby Moon" είναι ό,τι πρέπει. Η σκηνοθέτιδα Ειρήνη Δερμιτζάκη μάς δίνει πέντε λόγους να τη δούμε φέτος στο Αγγέλων Βήμα.

Θέλεις να δεις από κοντά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025;

Κερδίστε 100 διπλές προσκλήσεις για να παρακολουθήσετε ζωντανά τη βραδιά απονομής των 27ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η καρδιά του θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης μεταμορφώνεται σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, συνύπαρξης και δημιουργίας για μικρούς και μεγάλους, με επίκεντρο την τέχνη του θεάτρου.

#Cancel

Η πολιτική ορθότητα και η κουλτούρα της ακύρωσης απασχολεί τον Βορειοϊρλανδό συγγραφέα Ντέιβιντ Άιρλαντ, ο οποίος μεταχειρίζεται τη φόρμα μιας "ενδοθεατρικής" κωμωδίας. Ανεβαίνει σε μια παράσταση δυναμικής ενέργειας και πολύ καλών ερμηνειών.

Butoh με τις Αλίκη Γερμανού και Νικολέτα Ξεναρίου

Δύο εμβληματικές γυναικείες μορφές του Παρισιού των "Τρελών Χρόνων" ζωντανεύουν μέσα από τη σωματικότητα του Butoh, σε μια χοροθεατρική τριλογία της Αλίκης Γερμανού και της Νικολέτας Ξεναρίου, όπου ο χρόνος γίνεται σώμα, μνήμη και ποίηση στο Θέατρο Ροές.

Θέατρο Εκστάν: Συνεπές στην τέχνη και την ανθρώπινη ευαισθησία

Το Θέατρο Εκστάν ανεβάζει για δεύτερη χρονιά δύο συγκινητικά γαλλικά έργα, τις "Μέρες ολόκληρες στα δένδρα" της Μαργκερίτ Ντυράς και "Η ιστορία της Μαρί" του Ζωρζ Μπρασσάι, παραμένοντας συνεπές, ποιητικό και βαθιά ανθρώπινο.