Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή: Χορός στα όρια στη σκηνή της Στέγης

Χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή παρουσιάζει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το «2020: Obscene», μια 85λεπτη περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.

2020: Obscene ©MelanieHofmann

Από τις 16 έως τις 18 Δεκεμβρίου η Στέγη υποδέχεται την τολμηρή και ριζοσπαστική καλλιτεχνική δημιουργία της πολυσχιδούς καλλιτέχνιδας Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τίτλο "2020: Obscene". Η ελληνικής καταγωγής χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, πιστεύοντας πως η ποπ κουλτούρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ο κόσμος του διαδικτύου παράγουν τα νέα μοτίβα και αντιμετωπίζοντας το χορό ως μια πολυφωνική γλώσσα στην οποία διασταυρώνονται πολλοί δημιουργικοί χώροι, από τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική μέχρι τη φωτογραφία, το βίντεο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, ακόμα και τη βιομηχανία του πορνό, τολμά να βάλει το δάχτυλο σε μια "ανοιχτή πληγή" για την ηθική της κοινωνίας, το άσεμνο (obscene), αναζητώντας πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή που το διαχωρίζει από τη δύναμη του ερωτισμού.

2020: Obscene
©MelanieHofmann


Μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που ανακαλεί κάτι από το "Blowup", την πολύκροτη ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1966), αλλά και από τα στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες, τα πάντα είναι στο όριο σ’ αυτή την 85λεπτη περφόρμανς, η οποία σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού. "Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού", αναφέρεται στο σημείωμα της παράστασης. Η Μπαχτσετζή μαζί με τρεις ακόμα περφόρμερ, τους OwenRidley- Demonick, TamarKisch και Σωτήρη Βασιλείου, πυροδοτούν επί σκηνής τη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα. Η μεγέθυνση, όπως αυτή που επιχειρεί η χορογράφος, και η παρατήρηση της πραγματικότητας μας ωθεί να δούμε καθαρότερα όσα δεν βλέπουμε με μια πρώτη ματιά. Παράλληλα ασκεί κριτική στην ψευδαίσθηση που μεταφέρεται από τα media, κυρίως, και δημιουργεί κοινωνικά πρότυπα.
 

2020: Obscene
©MelanieHofmann

 

Η ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων είναι θέματα που ενδιαφέρουν τη διεθνή περφόρμερ, η οποία έχει ως έδρα της τη Ζυρίχη και σε πολλά έργα της ανοίγει τη συζήτηση για τις εικόνες της µαζικής κουλτούρας και τον τρόπο με τον οποίο κωδικοποιούνται ανάλογα µε το φύλο, τη φυλή και την κοινωνική τάξη. Η παράσταση "2020: Obscene" είναι μια συμπαραγωγή στο πλαίσιο του Programmers’ – Fund of Reso Dance Network Switzerland, με την υποστήριξη του Pro Helvetia – Swiss Arts Council. Αποτελεί άλλον έναν σημαντικό σταθμό στην καριέρα της μετά τις συνεργασίες της με θεσμούς και ιδρύματα όπως τα MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά. Συμμετείχε στην "documenta 14" (Αθήνα/Κάσελ, 2017) με την περφόρμανς "Private song", που εξερευνούσε το ζήτημα των πολιτιστικών κατασκευών πάνω στα έμφυλα πρότυπα.

Περισσότερες πληροφορίες

2020: Obscene

  • Χορός
  • Διάρκεια: 85 '

Μια περφόρμανς-μανιφέστο που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού, ενώ διερευνά τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το όνειρο που συγκίνησε χιλιάδες θεατές επιστρέφει στη σκηνή

Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης επιστρέφουν με το αριστούργημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι "Το Όνειρο ενός Γελοίου" σε μια νέα μυσταγωγική θεατρική εμπειρία υπαρξιακής αναζήτησης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/09/2025

"2:22 – A Ghost Story": Η καθηλωτική ιστορία επιστρέφει στο Αλάμπρα

Με μια αλλαγή στο καστ θα ξανά παιχτεί στο θέατρο Αλάμπρα το γεμάτο μυστήριο και συγκίνηση "2:22 – A Ghost Story" του Ντάνι Ρόμπινς, σε σκηνοθεσία του Φάνη Μουρατίδη.

Τι ονειρεύεται η Άτοσσα; Οι Πέρσες απαντούν

Οι ήττες, η ύβρη και ο θρήνος των Περσών ξαναζούν στο σήμερα μέσα από εικαστικά έργα που εμπνέονται από το θέατρο του Αισχύλου στην έκθεση "Άτοσσα, τι ονειρεύεσαι;".

Η φωνή της Σοφίας Σεϊρλή ζει στην "Παλαιόχωρα"

Μια immersive ηχητική παράσταση στο απόλυτο σκοτάδι, ντυμένη με τρισδιάστατα ηχοτοπία. Το "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα" επιστρέφει στο Άβατον, κρατώντας ζωντανή τη συγκλονιστική φωνή της αξέχαστης Σοφίας Σεϊρλή.

Tο άγνωστο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που ανεβαίνει σε ελληνική σκηνή για πρώτη φορά μετά από 85 χρόνια

Με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ καταφθάνει από τις 7 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τελευταία στάση για τον "Ξένο" του Μαρμαρινού;

Μετά τις sold out παραστάσεις σε Επίδαυρο και Αττική, η παραγωγή "ζ-η-θ, ο Ξένος" παρουσιάζεται για τελευταία φορά ολοκληρώνοντας μια ποιητική θεατρική περιπλάνηση.

"Σύμφωνο επιβίωσης": Το γέλιο καταφθάνει στο Θέατρο Άλσος με Κρόμπα και Ελευθερίου

Ο Αντώνης Κρόμπας και ο Λευτέρης Ελευθερίου μας μαθαίνουν τα πάντα για το...."Σύμφωνο επιβίωσης". Στη σκηνή του Άλσους στήνουν ένα ξέφρενο ταξίδι γέλιου, στρατηγικής… και ανθρώπινης τρέλας.