Ποια η σχέση των θεατρικών "Free Freaks" με τον διαδικτυακό ήρωα Mr. Freeman;

Ο ανατρεπτικός διαδικτυακός ήρωα, Mr. Freeman, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο παγκόσμιο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα τα βίντεό του να μεταφράζονται σε πολλές γλώσσες μόλις κυκλοφορούν, ενέπνευσε τον Κώστα Δελακούρα για τη δημιουργία παράστασης. Διαβάστε όσα μας είπε.

Κώστας Δελακούρας, Free Freaks

Το έργο

"Το έργο είναι εμπνευσμένο από τον πιο ανατρεπτικό διαδικτυακό ήρωα της εποχής μας τον Mr. Freeman. Εξ’ ου και ο τίτλος "Free Freaks" που παίζεται στο θέατρο Βαφείο "Λάκης Καραλλής". Τα φρικιά (τα free freaks) διαπερνούν το μυαλό μας και στήνουν ένα θεατρικό ταξίδι μέσα στο κρανίο μας! Ο καταιγιστικός ρυθμός της παράστασης, ο σαρκασμός, το χιούμορ και το εξαιρετικά σύγχρονο κείμενο πυρπολούν τις σκέψεις των θεατών και, μαζί με τη σουρεαλιστική – αλλά, την ίδια στιγμή, απόλυτα ρεαλιστική - παρουσία των φρικιών, δημιουργούν μια πρωτότυπη comic και εκρηκτική παράσταση".

O Mr. Freeman και η comic παράσταση

"Ήταν μία τελείως τυχαία συνάντηση, δεν μου τον σύστησε κανένας δυστυχώς. Από τυχαίες περιηγήσεις στο ίντερνετ κατέληξα να δω αυτήν την περίεργη φιγούρα. Έλεγε πράγματα που σκεφτόμουν κι εγώ. Ξανάπαιξα το πρώτο βίντεο που είδα δεύτερη και τρίτη φορά, μετά άρχισα να βλέπω και άλλα video και πάει λέγοντας. Κατέληξα να μονολογώ πως αυτά που σκέφτομαι και με απασχολούν είναι πράγματα που ο Freeman τα λέει και τα εξηγεί μ’ έναν μοναδικό τρόπο. Σκέφτηκα πως αυτή την φιγούρα πρέπει οπωσδήποτε να την γνωρίσω στους μαθητές μου και αργότερα, γιατί όχι, στους φίλους των μαθητών μου και στους θεατές της Πλάνης, σε όσους περισσότερους μπορώ. Φυσικά ήταν δύσκολο και μεγάλη πρόκληση για μένα να αποδώσω (να σκηνοθετήσω και να "παίξω") τους μονολόγους του Freeman (μιας φιγούρας με χιλιάδες πρόσωπα), γιατί έπρεπε σε όλα τα στάδια της δημιουργίας αυτής της παράστασης, στη θεατρική προσαρμογή του κειμένου, στη σκηνοθεσία ακόμα και στην υποκριτική, να γίνει μία μετάλλαξη. H μετάλλαξη μίας τέχνης όπως είναι το κινούμενο σχέδιο, σε μία άλλη τέχνη, με διαφορετικά εκφραστικά μέσα και άλλους κανόνες, όπως είναι το Θέατρο. Βλέποντας τις αντιδράσεις του κοινού, μετά
τις πρώτες παραστάσεις, νομίζω πως αυτή η μετάλλαξη πέτυχε. Η τέχνη του Θεάτρου είναι ανεξάντλητη και αν ανακαλύψεις τα σωστά εκφραστικά μέσα που απαιτεί κάθε φορά ένα κείμενο, μπορείς να φτιάξεις μια πραγματική θεατρική εμπειρία. Με λίγα λόγια, η παράσταση είναι μια εισβολή στο κρανίο μας που επιδιώκει να ταρακουνήσει τις ετοιμοθάνατες νευρικές απολήξεις του εγκεφάλου μας".

Free Freaks
© Μάνος Γεωργίου – Νάντια Γεωργιάδου

Η αλληγορία

"Η αλληγορία του έργου και της παράστασης θεωρώ πως είναι διαφορετική για τον κάθε θεατή ξεχωριστά γιατί, ας είμαστε ειλικρινείς, όλοι είμαστε φρικαρισμένοι. Τα Φρικιά λοιπόν πυρπολούν με τον αιρετικό τους τρόπο την "κανονικότητα" και στην παράσταση μας προτείνουν να παίξουμε ένα παιχνίδι, δίνοντας στον φρικαρισμένο εαυτό μας μια δεύτερη ευκαιρία "να ζήσει πραγματικά". Θα έλεγα πως η αλληγορία έγκειται στο σημείο μηδέν που ο θεατής καταλαβαίνει πως η παράσταση είναι μια σύγχρονη κωμωδία - μπορεί όμως να είναι και τραγωδία. Γιατί τα free freaks μπορεί ξαφνικά - εκεί που γελάτε- να σας κάνουν ν’ αναρωτηθείτε "ρε μήπως είμαι κι εγώ φρικιό" ; Και τί θα γίνει τότε;".

 Η ομάδα Πλάνη

"Η ομάδα Πλάνη συμπληρώνει φέτος 26 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στο fringe θέατρο της πόλης. Από το 1996 μέχρι σήμερα έχει "περπατήσει" πάνω σε διάφορα είδη θεάτρου, ανεβάζοντας παραστάσεις, άλλοτε κλασσικές και άλλοτε πειραματιζόμενη πάνω σε εναλλακτικά έργα, αλλά πάντα με στόχο την καλύτερη δυνατή απόδοση του κάθε έργου και
του πνεύματος του εκάστοτε συγγραφέα. Το ρεπερτόριό της είναι πολυποίκιλο και κάθε χρόνο διαφορετικό. Από την bar theatre παράσταση "Μια μπύρα με τον Χένρυ", μέχρι "Το Στοίχημα" του Άντον Τσέχωφ, τον "Χορό του θανάτου" του Α. Στρίντμπεργκ, τους "Επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου" και τώρα τα "Free Freaks", η θεατρική της πορεία είναι γεμάτη παραστάσεις διαφορετικού χαρακτήρα και ατμόσφαιρας και έξω από κάθε τυποποίηση ή στείρα επανάληψη. Οι δημιουργοί της Πλάνης, Κώστας Δελακούρας και Άννα Ετιαρίδου, συνεχίζουν αδιάλειπτα τη θεατρική τους πορεία εδώ και 26 χρόνια, μπολιάζοντας την ομάδα με νέους ανθρώπους γεμάτους όρεξη και περιέργεια να μάθουν μέσα από το θέατρο, όπως συμβαίνει και τώρα με τους πέντε νέους ηθοποιούς που συμμετέχουν στην παράσταση "Free Freaks"".
 

Περισσότερες πληροφορίες

Free freaks

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Μια πρωτότυπη παράσταση με κόμικ αισθητική εμπνευσμένη από τον ήρωα της ομώνυμης ρωσικής διαδικτυακής σειράς κινουμένων σχεδίων, Mr. Freeman, που βλέπει τον κόσμο με αιρετική ματιά.

Βαφείο-«Λάκης Καραλής»

Αγ. Όρους 16 & Κωνσταντινουπόλεως 115

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

3 + 1 αλήθειες για τη "Νόρα: Το σπίτι της κούκλας" στο Altera Pars

Ο Πέτρος Νάκος πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί στο εμβληματικό έργο του Χένρικ Ίψεν, με αφορμή το οποίο μοιράζεται με το "α" τέσσερα βασικά σημεία για την παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
29/01/2023

Τελευταίες παραστάσεις για τη "Μεταμόρφωση" του Κάφκα

Ένα από τα λογοτεχνικά αριστουργήματα του 20ού αιώνα, συνεχίζεται για λίγες ακόμα παραστάσεις στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου.

Ένα βαριετέ σύγχρονου τσίρκου στις Ροές

Το νεοσύστατο βαριετέ Circus Tales επιστρέφει στο Θέατρο Ροές με ένα ολοκαίνουργιο σόου και ακροβατικά υψηλής δεξιοτεχνίας.

O Σταύρος Λίτινας μας μιλά για την φλαμένκο εκδοχή του "Βασιλιά Ληρ"

Ο σαιξπηρικός "Βασιλιά Ληρ" που βιώνει to ανεπανάληπτο μεγαλείο, τη συντριβή, την οργή και την απόγνωση ζωντανεύει στη σκηνή του Arroyo σε μορφή φλαμένκο. Ο δημιουργός της παράστασης, Σταύρος Λίτινας, μας μιλά για το έργο και την παράσταση.

"Πόσο πολύ φοβάμαι ότι θα φύγεις": Ενα παιχνίδι ρόλων στο ΝΤόΜ - "Θέατρο σπίτι"

Μετά την "Ηλιακή γραμμή" του Ιβάν Βιριπάγιεφ, το ΝΤόΜ - "Θέατρο σπίτι" καλωσορίζει μια παράσταση-σπουδή για τη συνθήκη της δέσμευσης, σε σκηνοθεσία της Βάσιας Βελτσίστα.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεάτρου για το Προεδρικό Διάταγμα 85

Η ΠΕΘ καλεί το ΥΠΠΟΑ να αναλάβει πρωτοβουλίες για την εκτόνωση της κατάστασης μέσω μίας άμεσης αντιμετώπισης των καλλιτεχνικών αιτημάτων.

"Από την κερκίδα του γηπέδου στη σκηνή του θεάτρου", τελικά οι οπαδοί είναι τέρατα ή άγιοι;

Mαρτυρίες φιλάθλων, οπαδών, θυμάτων, θυτών και παλαίμαχων ποδοσφαιριστών μεταφέρονται στη σκηνή και επιχειρούν να ερμηνεύσουν το φαινόμενο του χουλιγκανισμού στην παράσταση "ULTRAS - Μέρος Α".