"Αφροδίτη με τη γούνα" με τους Θανάση Κουρλαμπά και Αμαλία Νίνου στο Άνεσις

Αφροδίτη με τη γούνα Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το κλασικό αφήγημα του Λέοπολντ φον Μαζόχ "Αφροδίτη με τη γούνα" (1836-1895), περιστρέφεται γύρω από σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης σεξουαλικότητας. Αντίπαλον δέος του Μαρκήσιου Ντε Σαντ, υπέρμαχος της γυναικείας χειραφέτησης, ο Μαζόχ, δε δίστασε να μιλήσει για τις σαρκικές επιθυμίες σε μία εποχή που παρέμεναν ανομολόγητες. Είναι άραγε απλώς ηδονιστής ή ένας παρεξηγημένος λογοτέχνης;

Αφροδίτη με τη γούνα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μάζοχ "δάνεισε" το όνομά του στη λέξη μαζοχισμός. Συγκεκριμένα, το 1886, ο ψυχίατρος Ρίχαρντ Εμπινγκ επινόησε τον όρο "μαζοχισμός" για να περιγράψει σεξουαλικές διαστροφές. Ο Θανάσης Κουρλαμπάς γοητευμένος από το μυθιστόρημα το μεταφέρει στη σκηνή του θεάτρου Άνεσις σε θεατρική διασκευή της Νικολέτας Κοτσαηλίδου και του Σπύρου Κυριαζόπουλου (από 28/11). Ο ίδιος μάλιστα πρωταγωνιστεί μαζί με την Αμαλία Νίνου. Η εικαστική επιμέλεια είναι του Γιάννη Μετζικώφ και η πρωτότυπη μουσική του Γιάννη Οικονόμου.

Αφροδίτη με τη γούνα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η υπόθεση

Στο βραβευμένο έργο του Μαζόχ, γραμμένο το 1870,  παρακολουθούμε την ερωτική σχέση του Σεβερίν (Θανάσης Κουρλαμπάς), ενός γοητευτικού γαιοκτήμονα, με την Βάντα (Αμαλία Νίνου), μια εικοσιτετράχρονη χήρα. Η εκρηκτική συνάντησή τους σε ένα απομονωμένο θέρετρο των Καρπαθίων θα γίνει το πεδίο μάχης ενός οριακού έρωτα. Ο Σεβερίν φαντασιώνεται την Βάντα στο ρόλο της πανέμορφης, ψυχρής, αυταρχικής Αφροδίτης, μιας ιδεατής γυναίκας αφιερωμένης στο κυνήγι της ηδονής. Την παρασύρει σ’ ένα παιχνίδι ψυχολογικής και φυσικής βίας, ξυπνώντας μέσα της την επιθυμία για επιβολή.

Αφροδίτη με τη γούνα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Σταδιακά και με δική του παρότρυνση μετατρέπεται σε πιστό υπηρέτη της εκχωρώντας της το δικαίωμα να αποφασίζει για οτιδήποτε τον αφορά, να τον κακοποιεί ψυχολογικά και να τον βασανίζει σωματικά. Η "Αφροδίτη με την Γούνα" όμως, δεν είναι μόνο μία ιστορία ηδονής και πόνου. Είναι κυρίως μία ιστορία οριακού πάθους και αγάπης. Και όπως κάθε τέτοια ιστορία και στην αληθινή ζωή, θέτει τους ήρωες της σε μία δίνη και τους αφήνει έρμαια απέναντι στην τρικυμία του αδηφάγου αλλά και έρωτα.

Αφροδίτη με τη γούνα
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Προπώληση μέσω viva.gr

 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).

Νεκρές ψυχές

Η Σοφία Καραγιάννη φέρνει στο φως το άγνωστο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ, με μία παράσταση που στηρίζεται στη θεατρικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το λεπτό χιούμορ και το ευδιάκριτο κοινωνικό σχόλιο.

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.