Μια "Τοπογραφία θανάτου" από το Εθνικό Θέατρο

Μια περιπατητική παράσταση ιχνηλατεί μια διαδρομή που σχηματίζεται από σημεία ποτισμένα με μνήμη στο κέντρο της πόλης.

Τοπογραφία θανάτου © Θεόφιλος Τσιμάς

Το Εθνικό Θέατρο ανοίγει ξανά την Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών στο Θέατρο Rex με την περιπατητική παράσταση "Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε", η οποία ιχνηλατεί στο κέντρο της πόλης μια διαδρομή που σχηματίζεται από σημεία ποτισμένα με μνήμη. Κεντρικό θέμα είναι οι δολοφονίες στον δημόσιο χώρο με θύματα νέους και νέες που οραματίζονταν έναν πιο δίκαιο κόσμο. Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος, Ζακ Κωστόπουλος, Παύλος Φύσσας είναι ορισμένα από τα πρόσωπα στα οποία γίνονται αναφορές. Πρόσωπα εμβληματικά πια. Πρόσωπα που οι δολοφονίες τους έχουν τραυματίσει το κοινωνικό σώμα, αφήνοντας ανεξίτηλα σημάδια σε μια ολόκληρη γενιά.

Τοπογραφία θανάτου
© Θεόφιλος Τσιμάς

Η σκηνοθέτρια Μπρικένα Γκίστο, εστιάζοντας στο πολιτικό θέατρο του σήμερα, καλεί τους θεατές σε μια άλλου τύπου χαρτογράφηση της πόλης, μακριά από τα αναμενόμενα τουριστικά αξιοθέατα. Αντλεί υλικό από συνεντεύξεις, από αρχεία, αλλά και από τα αποτυπώματα που χαράχτηκαν στους δρόμους της πόλης: τις ονομασίες των οδών, τα συνθήματα στους τοίχους, τα αυτοσχέδια μνημεία και άλλες παρεμβάσεις. Οι ηθοποιοί Αλέξανδρος Γιαγκούσης, Ερατώ Καραθανάση, Τάσος Ροδοβίτης, Γκαλ Ρομπίσα, Γιάννης Σαμψαλάκηςκαι Αφροδίτη Σόβολου υιοθετούν ερμηνευτικά διαφορετικές οπτικές γωνίες για να αποδώσουν τα γεγονότα μέσα από μια πολυφωνική θεατρική αφήγηση. Η παράσταση ερευνά τα ίχνη που έχουν αφήσει τραυματικά γεγονότα στον αστικό ιστό και στη συνείδηση των κατοίκων και των περιπατητών/τριών, επιχειρώντας ταυτόχρονα να επαναοικειοποιηθεί τον δημόσιο χώρο. Κυρίως, όμως, μας καλεί να δούμε αυτή την περιδιάβαση στην Ιστορία ως ένα σπινθήρα ελπίδας για να μη σβήσει η λαχτάρα για αλλαγή.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 80 '

Περιπατητική παράσταση που ιχνηλατεί τοπόσημα συλλογικής μνήμης στο κέντρο της πόλης, με κεντρικό θέμα τις δολοφονίες στον δημόσιο χώρο με θύματα νέους και νέες που οραματίζονταν έναν πιο δίκαιο κόσμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Έβελυν Ασουάντ: Η φωνή που μαγεύει στο H.ug με τους "Ζωντανούς"

Μια παράσταση που φαίνεται να αναζητά την παρηγοριά του παραμυθιού είναι "Οι ζωντανοί" του Γιώρκου Ονησιφόρου και θα τους δούμε στο H.ug με την Ασουάντ και τον Ονησιφόρου σε ντουέτο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/10/2025

Το γλυκόπικρο "Μάθε με να φεύγω" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο έρωτας μέσα από την ανορθόδοξη γλώσσα της bijoux de kant και το κείμενο του Άκη Δήμου ζωντανεύει μέσα από την πολυσυζητημένη παράσταση, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

"Απόρρητο": Η Ταμίλα Κουλίεβα, η Μαριάννα Κιμούλη και ο Χρήστος Στέργιογλου επιστρέφουν σε ένα ηθικό πείραμα

Το ΑΙ απλώς ρωτά, οι άνθρωποι απαντούν και, χωρίς να το καταλάβουν, αποκαλύπτουν τα πάντα. Το "Απόρρητο" σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα επιστρέφει στο Διάνα για να σπάσει τη σιωπή της εποχής μας και θυμίσει πως ο άνθρωπος γεννιέται, πάνω απ’ όλα, ελεύθερος.

"Dalida. Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" με την Εύα Κοτανίδη

Η Εύα Κοτανίδη ξανασυναντά τη Dalida στην παράσταση "Τραγουδώντας μέχρι το τέλος" στο Μέγαρο Μουσικής. Μια γυναίκα, ένα φως και ένα σκοτάδι που συνυπάρχουν στη σκηνή, σε μια εξομολόγηση για τη φθορά, τη μοναξιά και τη δύναμη της αλήθειας.

Για τον Ζιλιέν Γκοσλέν, το θέατρο δεν υπάρχει για να μας παρηγορεί αλλά για να μας εκθέτει

Στην ανοιχτή συζήτηση με τον Ζιλιέν Γκοσλέν γοητευτήκαμε από τη σκέψη και τον λόγο του- αιχμηρό, στοχαστικό, ανθρώπινο. Μεταφέρουμε τα λεγόμενά του και τις εντυπώσεις μας, για να φωτίσουμε γιατί αξίζει να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την παράσταση "Το παρελθόν" (Le Passé), που βλέπει το θέατρο ως χώρο έντασης, αναμέτρησης και ανακάλυψης του ανθρώπινου και του άγνωστου. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (16–19/10).

Νεκρές ψυχές

Η Σοφία Καραγιάννη φέρνει στο φως το άγνωστο μυθιστόρημα του Νικολάι Γκόγκολ, με μία παράσταση που στηρίζεται στη θεατρικότητα, το ομαδικό πνεύμα, το λεπτό χιούμορ και το ευδιάκριτο κοινωνικό σχόλιο.

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.