"Ακρότητες" στο θέατρο "Κάτω απ' τη Γέφυρα"

Το πολυβραβευμένο έργο του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που σκηνοθετεί ο Νίκος Δαφνής, αφηγείται τη φαινομενικά απλή ιστορία μιας γυναίκας θύματος απόπειρας βιασμού που καταφέρνει να εξουδετερώσει τον επίδοξο βιαστή της.

Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Η σκηνή του "Πίσω Χώρου" του θεάτρου "Κάτω από τη Γέφυρα" φιλοξενεί το πολυβραβευμένο έργο του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε"Ακρότητες", που κάνει πρεμιέρα στις 19 Νοεμβρίου, σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη και σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή με τους Θοδωρή Αντωνιάδη, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου και Σοφία Αγγελικοπούλου.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Το έργο αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας (Ελεονώρα Αντωνιάδου) στο σπίτι της οποίας μπαίνει ένας άνδρας (Θοδωρής Αντωνιάδης) για να τη βιάσει, εκείνη ωστόσο καταφέρνει να τον εξουδετερώσει δένοντάς τον χειροπόδαρα και σχεδόν τυφλό αρχίζει να τον βασανίζει απάνθρωπα. Οι ρόλοι μοιάζουν να αντιστρέφονται. Όταν εμφανίζονται στη σκηνή οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας (Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου), αρχίζει για τους θεατές η "ανάγνωση" του έργου, που δεν σχετίζεται με την "δημοφιλία" της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού. Η ηρωίδα διεκδικεί την αποδοχή της πράξης της άλλά δεν θα την έχει. Η μια από τις φίλες της (που βιάστηκε όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού "…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται". 

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, ο επίδοξος βιαστής εκλιπαρεί για τη συμπάθεια τούς, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, χωρίς σεξουαλικά απωθημένα και χωρίς κανένα λόγο για να προβεί σε αυτήν την πράξη. Ισχυρίζεται ότι εκείνη φταίει λόγω της προκλητικής της εμφάνισης και της οικειότητας που του έδειξε.  Εξάλλου, ο βιασμός δεν συνέβη και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται. Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός. Κάπως έτσι δημιουργείται το αδιέξοδο σε αυτήν την ιστορία, φέρνοντάς μας στο μυαλό αντίστοιχες περιπτώσεις από την επικαιρότητα.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Ο σκηνοθέτης Νίκος Δαφνής σημειώνει

"Στο έργο και στην παράστασή μας είναι διάχυτη η ακραία βία. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό "Πίσω Χώρο", όπου η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που -χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας- διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου. Επιτρέψτε μας, να αναφέρουμε ένα απόσπασμα του θεατρολόγου Σάββα Κυριακίδη, σε τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο έργο: "Οι "Ακρότητες", ξεπερνούν τη διάσταση ενός σχολίου πάνω στο αποτρόπαιο θέμα της άσκησης της βίας και ανοίγουν μια πολυπλοκότερη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα κριτική των παραμέτρων του κοινωνικού ιστού". Αυτή η θέση συμπυκνώνει και την σκηνοθετική γραμμή της παράστασής μας".

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Τα σκηνικά υπογράφει η Ελένη Σουμή, τα κοστούμια η Ελένη Παπαδοπούλου, η μουσική επιμέλεια είναι της Κωνσταντίνας Σαραντοπούλου και οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη.

Προπώληση μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2025

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".

"Το ξύπνημα της άνοιξης In Reverse": Το εμβληματικό έργο του Βέντεκιντ σε σύγχρονη διασκευή

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, το "Ξύπνημα της Άνοιξης" του Φρανκ Βέντεκιντ αποδεικνύεται ανατριχιαστικά επίκαιρο μέσα από τη σύγχρονη διασκευή της Σμαράγδας Μαγδαληνής, που ανεβαίνει με τον τίτλο "In Reverse".

Όσα θα δούμε στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου" τη σεζόν 2025-2026

Μοσχόπουλος, Αυγουστίδης, Μαϊστράλη, Ζερίτης και άλλοι κορυφαίοι δημιουργοί δίνουν ραντεβού στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη" την επόμενη θεατρική σεζόν με ένα ρεπερτόριο που υπόσχεται δυνατές στιγμές.

Το Μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2025 από τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ

Για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού 2025, που γιορτάζεται 29 Απριλίου, το μήνυμα υπογράφει ένας άνθρωπος που έχει μάθει να ζει μέσα από τη σιωπηλή γλώσσα της κίνησης: ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ. Αναλογιστείτε το μήνυμα του και θυμηθείτε ποιοι άλλοι παγκοσμίως έχουν γράψει για την ημέρα αυτή.

Πάθος, μύθοι και σύγχρονη τέχνη στον κόσμο του "Holy Bitch!"

Πρώτες φωτογραφίες από την ανατρεπτική παράσταση "Holy Bitch!" της Έλλης Παπακωνσταντίνου στο Πορεία.

Παρίσι, κωμωδία και σουρεαλισμός ενώνονται στην "Ταράτσα" του Ζαν-Κλοντ Καριέρ, που σκηνοθετεί ο Τάσος Πυργιέρης στο Σύγχρονο Θέατρο

Ένας ξεχωριστός θίασος πρωταγωνιστεί στην ευφάνταστη γαλλική κωμωδία που φλερτάρει με το παράλογο, με ήρωες γελοίους, ευάλωτους, ακαταμάχητα ζωντανούς, σαν όλους εμάς!