Επιστρέφει στον Σταθμό η "Ημέρα Κυρίου" του Γιάννη Τσίρου

Το γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές ρεαλιστικό κοινωνικό δράμα που έκανε αίσθηση την προηγούμενη σεζόν σε σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη, επαναλαμβάνεται.

Ημέρα Κυρίου Ελίνα Γιουνανλή©

Ο Γιάννης Τσίρος παίρνει θέση σε ζητήματα της εποχής μας μέσα από την γεμάτη σασπένς και χιούμορ "Ημέρα Κυρίου” που παρουσιάζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Θέατρο Σταθμός στην σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη που ανέδειξε το έργο με ευαισθησία και μέτρο στην ανάδειξη των συμβολισμών του, καθοδηγώντας έναν ωραίο θίασο: Μάξιμος Μουμούρης, Φαίη Ξυλά, Αναστασία Παντούση, Βασίλης Αθανασόπουλος.

Ημέρα Κυρίου
Ελίνα Γιουνανλή©

Ο συγγραφέας είναι ένας εξαιρετικός ψυχογράφος, που σε όλα τα έργα του έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να αποτυπώνει τις αδύναμες στιγμές των ανθρώπων. Ο θεατής εύκολα αναγνωρίζει κάτι από τον εαυτό του στους ήρωες του Τσίρου: ειδικότερα στην "Ημέρα Κυρίου", μας τους παραδίδει στην καθημερινότητά τους, με τις ιδιομορφίες, το χιούμορ και κάτι μυστήριο να αιωρείται. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εύπορο ζευγάρι μαζί με το υπηρετικό τους προσωπικό, τους οποίους παρακολουθούμε στη διάρκεια μιας Κυριακής, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Καθισμένος δίπλα την πισίνα του σπιτιού τους χαλαρώνει ο σύζυγος, ο κύριος Ματθαίου (Μάξιμος Μουμούρης) χαζεύοντας στο κινητό του και η σύζυγος, η Ιουλία (Φαίη Ξυλά), κρυφακούει τους καβγάδες των νέων γειτόνων. Όλα μοιάζουν ιδανικά, αλλά η ευμάρεια δεν είναι αρκετή για να φέρει την ευτυχία. 

Ημέρα Κυρίου

Στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν και μέσα από ψυχρές και ειρωνικές ατάκες αποκαλύπτεται το κενό της σχέσης τους, οι φόβοι, η μελαγχολία, το αδιέξοδο. Στο σπίτι βρίσκονται η Λένα, η οικιακή βοηθός (Αναστασία Παντούση), μια τραυματισμένη γυναίκα, γεμάτη ευαισθησίες, και ο υπεύθυνος ασφαλείας, ο Άρης (Βασίλης Αθανασόπουλος), ένας άνδρας που δεν διστάζει να στοχοποιήσει όσους δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια.

Ημέρα Κυρίου

Ο Μάνος Καρατζογιάννης που σκηνοθέτησε το έργο στο Θέατρο Σταθμός ανήκει σ' αυτούς που κατανοούν εις βάθος το έργο του Τσίρου, που γεύονται τη δύναμη των στιγμών και τη διάνοια του λόγου του. Που διακρίνουν την πολυσημία του, αλλά και την ψυχαναλυτική του χροιά. Η σκηνοθεσία του, με ειλικρίνεια, με ρεαλιστική λιτότητα και λεπτομερειακή επεξεργασία των νοημάτων και των  συναισθημάτων βοήθησε τους ηθοποιούς να αισθανθούν άνετα μέσα στους ρόλους που ερμηνεύουν, σ’ αυτό το έργο που μεταφέρει στη σκηνή την κοινωνική και κυρίως την ανθρώπινη αλήθεια.

Ημέρα Κυρίου

Διαβάζουμε στην κριτική του "α”: Η "Ημέρα Κυρίου" διατηρεί το ενδιαφέρον, χωρίς να στοχεύει απλώς να δείξει στο θεατή "τι θα γίνει παρακάτω". Εξάλλου, ο Τσίρος δεν λύνει την υπόθεση, δεν αποκαλύπτει τον ένοχο. Πρόθεσή του δεν είναι να δημιουργήσει ένα έργο αστυνομικού ενδιαφέροντος, αλλά να θέσει υπ’ όψιν μας μια σειρά από μοτίβα συμπεριφορών και αντιλήψεων και να μας προβληματίσει πάνω σε αυτά. Η παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη που μας συστήνει το έργο είναι καλοδουλεμένη και έχει ωραία διανομή, κυρίως στον τρόπο με τον οποίο οι ηθοποιοί συλλαμβάνουν τέσσερα πρόσωπα που το καθένα για δικούς του λόγους διατηρούν μια ψύχραιμη, κάποτε ψυχρή, επιφάνεια, κάτω από την οποία σιγοβράζουν πολλά.

Η μουσική της παράστασης είναι του Γιώργου Πούλιου, το σκηνικό της Τέτας Τσαβδαρίδου, τα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα και οι φωτισμοί του Άγγελου Παπαδόπουλου.

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ημέρα Κυρίου

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο γεμάτο χιούμορ, σασπένς και ποιητικές αιχμές έργο του συγγραφέα, ένα εύπορο ζευγάρι και το υπηρετικό του προσωπικό αναζητούν το δίκαιο σε μια αποπροσανατολισμένη κοινωνία.

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

3 παραστάσεις που αξίζει να δείτε: Τολμούν και μιλούν για τη μνήμη και την απώλειά της

Τρεις θεατρικές παραστάσεις που ανεβαίνουν αυτή τη σεζόν στην Αθήνα φωτίζουν τη λήθη όχι μόνο ως ασθένεια, αλλά ως υπαρξιακή δοκιμασία — για εκείνους που χάνουν τις αναμνήσεις τους και για όσους μένουν πίσω.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/12/2025

Θέατρο: Οξύνεται η ένταση μεταξύ Παραγωγών και ΣΕΗ

Απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται από το ΣΕΗ μέσα στα Χριστούγεννα. Σκληρή απάντηση από την Πανελλήνια Ένωση Θεάτρου.

Χριστούγεννα με θέατρο στο ΚΘΒΕ

Αν προγραμματίζετε ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι απαραίτητη στάση. Από σύγχρονα ελληνικά έργα έως κλασικά αριστουργήματα, η νέα σεζόν προτείνει έξι παραστάσεις που αξίζει να εντάξετε στο πολιτιστικό σας πρόγραμμα.

Παράταση παραστάσεων για "Το όνειρο ενός γελοίου" με τον Άρη Σερβετάλη

Η μυσταγωγική παράσταση "Το όνειρο ενός γελοίου" συνεχίζεται στο Θέατρο Κιβωτός μετά τα συνεχόμενα sold out. Η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης προσκαλούν το κοινό σε μια εσωτερική εμπειρία βασισμένη στον Ντοστογιέφσκι.

Για μικρούς και μεγάλους θεατές: "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" σε καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις

Με αφορμή τις παραστάσεις καθολικής προσβασιμότητας, η όπερα σκιών "Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναδεικνύεται σε ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η τέχνη μπορεί –και οφείλει– να είναι ανοιχτή σε όλους.

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".