Τα "Πρωτοσέλιδα" του 1922 σε μια παράσταση για την Μικρασιατική Καταστροφή

Η ομάδα της Baumstrasse παρουσιάζει ένα νέο έργο που μας φέρνει αντιμέτωπους με τα ερωτήματα που γέννησε η καταστροφή του 1922.

Πρωτοσέλιδα

Η ομάδα της Baumstrasse διαβάζει τα "Πρωτοσέλιδα” του ελληνικού, τουρκικού και κυπριακού Τύπου από το 1922 μέχρι σήμερα και μας φέρνει αντιμέτωπους με τα ερωτήματα που γέννησε η Μικρασιατική Καταστροφή σε μια μυστική επετειακή τελετή. Ένα ασυνήθιστο αφιέρωμα ενάντια στη συλλογική απώλεια μνήμης κατά το οποίο ημιμαθείς ερευνητές συνομιλούν επί σκηνής με τα πρόσωπα που καθόρισαν και καθορίστηκαν από τις εξελίξεις, όπως απλοί άνθρωποι, πρόσωπα της πολιτικής ζωής, της τέχνης, της επιστήμης.

Πώς λειτουργεί ο Τύπος; Πώς παρουσιάζεται το συμβάν; Πώς αντιμετωπίζονται οι πρόσφυγες; Ελέγχει ο Τύπος την Εξουσία ή η Εξουσία τον Τύπο; Πώς αντιμετωπίζουν οι εφημερίδες τον πόλεμο, την καταστροφή, τον ξεριζωμό, την εκδίωξη και την εγκατάσταση των προσφύγων; Ποιες οι αναφορές στο συμβάν μέσα στα χρόνια; Οι τέσσερις περφόρμερ σε ζωντανή σύνδεση με την Ιστορία δημιουργούν ένα παλίμψηστο του οποίου η αποκωδικοποίηση είναι δυνατή μόνο μέσω της θεατρικής λειτουργίας. 

Πρωτοσέλιδα

Οι Ηλίας Βογιατζηδάκης, Θεανώ Μεταξά, Ιωάννα Νασιοπούλου υπογράφουν τη δραματουργία και τη σκηνοθεσία, ενώ μοιράζονται τη σκηνή με τον Σπύρο Αγγελόπουλο. Σύμβουλοι δραματουργίας είναι οι Μάρθα Φριντζήλα και η Στέλλα Παπακωνσταντίνου. Το ηχητικό τοπίο είναι του Βασίλη Μαντζούκη, ο σκηνικός χώρος και η εικαστική παρέμβαση είναι του Σπύρου Αγγελόπουλου. 

Η παραγωγή πρωτοπαρουσιάστηκε στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου στο Μετοχιακό Συγκρότημα Νέων Φλογητών στο πλαίσιο του θεσμού "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" του ΥΠΠΟΑ. Στην Baumstrasse θα τη δούμε στις 7, 8, 9, 14, 15 και 16 Οκτωβρίου.

Απαραίτητη η κράτηση θέσης στο info@dentra.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πρωτοσέλιδα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 75 '

Σε μια μυστική επετειακή τελετή, τέσσερις ηθοποιοί διαβάζουν τα πρωτοσέλιδα του ελληνικού, τουρκικού και κυπριακού Τύπου από το 1922, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο τα ερωτήματα που γέννησε η Μικρασιατική Καταστροφή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.