Πλανήτης "Solaris" καλεί Κυψέλη

Solaris Κωστής Καλλιβρετάκης©

Το Άσυλο Ανιάτων επέλεξε ο Θοδωρής Αμπαζής για να παρουσιάσει τη site specific παράσταση που εμπνεύστηκε από το διάσημο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Στανίσλαβ Λεμ με την ομάδα ΟΠΕΡΑ. Μια δουλειά που μας ιντριγκάρει για τέσσερις βασικούς λόγους.

1. Μια βιβλική παραβολή

O Στανίσλαβ Λεμ (1921-2006) είναι από τους πιο διάσημους Πολωνούς συγγραφείς, και η νουβέλα του "Solaris" συγκαταλέγεται στα διασημότερα βιβλία του 20ού αιώνα. Στο βιβλίο του 1961, ο Κρις Κέλβιν ταξιδεύει στον επώνυμο πλανήτη, όπου σύντομα ανακαλύπτει ότι ο ωκεανός πάνω του λειτουργεί ως νοήμον ον που υλοποιεί απωθημένες αναμνήσεις. Ένα από τα καλύτερα έργα επιστημονικής φαντασίας και ταυτόχρονα μια φιλοσοφική πραγματεία.

2. Υπαρξιακή αγωνία

Η ηθική της επιστήμης, η αναζήτηση του θεού και η ανθρώπινη μοναξιά βρίσκονται στο επίκεντρο της ιστορίας ενός ψυχολόγου που φτάνει σε έναν διαστημικό σταθμό σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη Solaris για να μελετήσει την ανεξήγητη συμπεριφορά μιας ομάδας επιστημόνων που ζουν εκεί. Επιστρατεύει την επιστημονική του γνώση, αλλά προοδευτικά συνειδητοποιεί ότι δεν εξηγούνται όλα ορθολογικά.

3. Οι κινηματογραφικές εκδοχές

Το "Solaris" (1962) έγινε η γνωστότερη ταινία του Αντρέι Ταρκόφσκι στη Δύση. Το 2002, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ γύρισε ένα φιλόδοξο ριμέικ, χωρίς όμως να καταφέρει να "πιάσει" το λυρισμό, τη μεταφυσική διάθεση και τα άφταστα ονειρικά κάδρα του σοβιετικού κινηματογραφιστή. Και στις δύο περιπτώσεις, όμως, ως πρώτη ύλη το ίδιο το "Solaris" αναπαριστά μια μάχη με τη λογική που σε αφήνει άφωνο.

4. Η ανάγνωση της ομάδας ΟΠΕΡΑ

Η site-specific παράσταση του Θοδωρή Αμπαζή βρίσκεται σε ένα συνεχή διάλογο με τον χώρο όπου παρουσιάζεται, το Άσυλο Ανιάτων, και μέσα στην ατμόσφαιρα που δημιουργεί η μουσική του πειραματιστή Γ. Αναστασάκη. Η πλοκή εστιάζει στη συνάντηση του ψυχολόγου με την νεκρή σύζυγό του και την ανάγκη μας να αποδεχτούμε την ύπαρξη ενός ανώτερου όντος, ενός Θεού. Παίζουν οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Νέστωρ Κοψιδάς, Δανάη Σαριδάκη. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 28 Σεπτεμβρίου.

Περισσότερες πληροφορίες

Solaris

  • Site specific performance
  • Διάρκεια: 80 '

Παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Στάνισλαβ Λεμ, όπου μια ομάδα επιστημόνων ανακαλύπτει έναν πλανήτη που θεωρεί ότι είναι νοήμον ον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Αλέξανδρος Τσουβέλας προσπαθεί για λίγο ακόμη να μας πείσει πως δεν είναι 'Εξωγήινος'

Τρεις τελευταίες παραστάσεις σε αθηναϊκό έδαφος για την πιο πρόσφατη παράσταση του δημοφιλούς κωμικού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΟΔΥΣΣΕΑς ΤΣΑΚΟς
06/09/2025

"Annie": Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση στο Παλλάς

Δείτε φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση του πολυβραβευμένου μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ που ανεβάζει για τέταρτη φορά η Θέμις Μαρσέλλου με all star θίασο.

Έξτρα παράσταση για την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Τελευταία ευκαιρία για την παράσταση - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου που έδωσε νέο νόημα στις σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος.

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.