Δύο καλοί λόγοι για Επίδαυρο

Οι «Πέρσες» του Αισχύλου και οι «Ρίζες από βαμβάκι» της Κάλλιας Παπαδάκη είναι δύο δυνατές αφορμές για να ταξιδέψουμε μέχρι την Επίδαυρο στις 15 και 16 Ιουλίου.

κολάζ εξωφύλλου

Το τρίτο διήμερο του Φεστιβάλ Επιδαύρου σηματοδοτείται από την επιστροφή στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου του Δημήτρη Καραντζά και την έναρξη του θεματικού κύκλου Contemporary Ancients στη Μικρή Επίδαυρο. Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης που με κάθε δουλειά καταθέτει μια πρόταση ανάγνωσης των έργων επιστρέφει στο αρχαίο δράμα μετά τις αριστοφανικές "Νεφέλες" του 2019 και επιλέγει τους "Πέρσες". Το έργο του Αισχύλου, γνωστό όχι μόνο από θρυλικές παραστάσεις του παρελθόντος αλλά και από τα ανεβάσματα των τελευταίων χρόνων, πραγματεύεται την ήττα των Περσών κατά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Ο ποιητής στρέφει τον προβολέα στους ηττημένους της μάχης, σε ένα έργο-σχόλιο για την αλαζονεία της εξουσίας, που δεν μπορεί παρά να οδηγήσει στη συντριβή. Η δράση τοποθετείται στα Σούσα, όπου η μητέρα του Ξέρξη, Άτοσσα και ο Χορός των γερόντων Περσών αναμένουν την είδηση για την έκβαση της μάχης και εντέλει υποδέχονται τον καταρρακωμένο βασιλιά και αρχιστράτηγο της εκστρατείας.

Πέρσες
"Πέρσες"

Ο Καραντζάς θα τολμήσει μια προσωπική ερμηνεία του έργου, προκειμένου να ενισχύσει το διαχρονικό του μήνυμα, φέρνοντάς το στο σήμερα. Έτσι το πρωτότυπο θα συμπληρωθεί με ποιήματα νεότερων και σύγχρονων ποιητών, Ελλήνων και μη, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει η συμμετοχή στην παράσταση σαράντα εθελοντών, που ανοίγουν μια "συζήτηση" σχετικά με τη διαχείριση της ήττας και τη διάψευση της κοινωνίας από τους ηγέτες. Για την παράσταση, ο σκηνοθέτης εμπιστεύεται έναν σπουδαίο θίασο, με επικεφαλής τη Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει ύστερα από είκοσι χρόνια στην ορχήστρα της Επιδαύρου για να υποδυθεί την Άτοσσα, και τους: Χρήστο Λούλη, Γιώργο Γάλλο, Μιχάλη Οικονόμου, Γιάννη Κλίνη, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινεία Τσαμάτη κ.ά.

Διαβάστε Επίσης

 

Ρίζες από βαμβάκι
Γιώργος Σακελλαρίου©
"Ρίζες από βαμβάκι"

Το ίδιο διήμερο, στο Μικρό Θέατρο ξεκινάει η παρουσίαση των νέων ελληνικών έργων που γράφτηκαν κατά παραγγελία του Φεστιβάλ και εμπνέονται από το αρχαίο δράμα. Η έναρξη γίνεται με την Κάλλια Παπαδάκη (βραβείο ευρωπαϊκής λογοτεχνίας για τους "Δενδρίτες", 2017) και τις "Ρίζες από βαμβάκι", έργο εμπνευσμένο από τον "Αίαντα". Η ιστορία του Σοφοκλή διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου και αφηγείται την εκδικητική μανία και την τραγική κατάληξη του ομώνυμου ήρωα, κατόπιν της προδοσίας του από τους συντρόφους του. Η συγγραφέας, ωστόσο, μας πηγαίνει σε ένα χωριό του Έβρου, το 1978: εκεί επιστρέφει ο Αίαντας, πιστεύοντας ότι θα αναλάβει τα στρέμματα γης που του αναλογούν, όμως η οικογένειά του έχει άλλα σχέδια, γεγονός που θα πυροδοτήσει την εκδίκησή του. Την παράσταση σκηνοθετεί η Έφη Θεοδώρου και τους ρόλους ερμηνεύουν οι Κων/νος Αβαρικιώτης, Βαγγέλης Αμπατζής, Γιώργος Βαλαής, Μαρία Κεχαγιόγλου, Δημήτρης Μοθωναίος, Χάρης Τζωρτζάκης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρίζες από βαμβάκι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Σε ένα χωριό του Έβρου το καλοκαίρι του 1978 διαδραματίζεται το νέο έργο που εμπνέεται από τον «Αίαντα» του Σοφοκλή, θέτοντας τα επιτακτικά αιτήματα της ελευθερίας και της διαφορετικότητας.

Πέρσες

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Μέσα από τη ματιά του σκηνοθέτη, το αντιπολεμικό έργο που απηχεί ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, γίνεται κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα, με τη συμμετοχή 40 πολιτών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το τρίτο στεφάνι

Μεταφορά του εμβληματικού μυθιστορήματος σε μια ατμοσφαιρική και μουσικά φορτισμένη παράσταση. Ο Στάθης Λιβαθινός ζωντανεύει την ιστορία της Εκάβης και της Νίνας, φωτίζει την Ελλάδα του Μεσοπολέμου και ξεπερνάει τα διλήμματα μιας δύσκολης θεατρικής μεταγραφής. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
04/12/2025

Ολική άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια σωτηρία

Το έργο του περαματιστή Τιμ Κράουτς ανεβαίνει στην Ελλάδα από τον Αλέξανδρο Ραπτοτάσιο, μετατρέποντας το κοινό σε ενεργό κομμάτι μιας αίρεσης που περιμένει το τέλος του κόσμου. Η συμμετοχικότητα γίνεται εργαλείο σχολιασμού πάνω στη χειραγώγηση και τις δομές εξουσίας. | Powered by Uber

Στον "Πατέρα" του Στρίντμπεργκ η αγάπη μετατρέπεται σε μάχη

Ο Κωστής Καπελώνης σκηνοθετεί τον "Πατέρα" του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του μεγάλου Σουηδού συγγραφέα.

Ρολά κατεβάζουν τα θέατρα: Η απεργία των ηθοποιών φέρνει ξανά στο προσκήνιο τα άλυτα αιτήματα

Την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου οι ηθοποιοί απεργούν, διεκδικώντας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και πληρωμές για πρόβες. Τα βασικά τους αιτήματα παραμένουν άλυτα, ενώ τα θέατρα προχωρούν σε αναβολές παραστάσεων.

Η Χριστίνα Κυριαζίδη ταξιδεύει "Στο σώμα" και τη γυναικεία ταυτότητα

Μια σόλο χοροθεατρική σκηνική σύνθεση της Χριστίνας Κυριαζίδη που εστιάζει στη γυναικεία ταυτότητα, μέσα από την ποίηση, την κίνηση και τον χορό.

Ο "Dracula" του Θάνου Παπακωνσταντίνου: μια καθηλωτική, σκοτεινή μυσταγωγία

Μπείτε σε έναν κόσμο όπου η εικαστικότητα ανοίγει τον δρόμο για να "αναστηθεί" ο μύθος του "Dracula". Η νέα ανάγνωση του Θάνου Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Πόρτα απαιτεί από τον θεατή απόλυτη παράδοση.

"Άνθρωποι και Ποντίκια" στο Cartel – Ο Δεκέμβριος εξαντλήθηκε, ξεκίνησε η προπώληση 2026

Με το όνειρο για μια καλύτερη ζωή πορεύονται οι ήρωες της παράστασης "Άνθρωποι και Ποντίκια", σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, που συνεχίζει αδιάκοπα τη θριαμβευτική της πορεία, με όλες τις διαθέσιμες θέσεις να γίνονται διαρκώς sold out.