"Θεσμοφοριάζουσες": Γιάννης Μπέζος, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Φοίβος Δεληβοριάς και ένας πολυμελής θίασος στις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες

Δείτε τα πρώτα κλικ με τον θίασο που θα διευθύνει ο Γιάννης Μπέζος στην πανελλαδική περιοδεία της κωμωδίας του Αριστοφάνη.

Θεσμοφοριάζουσες Δημήτρης Μακρής©

Με αφετηρία το Κηποθέατρο Παπάγου στις 30 Ιουνίου ξεκινά η πανελλαδική περιοδεία της κωμωδίας του Αριστοφάνη "Θεσμοφοριάζουσες" που σκηνοθετεί φέτος το καλοκαίρι ο Γιάννης Μπέζος, σε μετάφραση του Κ.Χ. Μύρη (Κώστα Γεωργουσόπουλου) και πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Φοίβου Δεληβοριά.

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Στο πλευρό του Γιάννη Μπέζου θα βρεθούν επί σκηνής οι Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Λαέρτης Μαλκότσης, Παναγιώτης Κατσώλης, Αλέξης Βιδαλάκης, Σταύρος Μαρκάλας και στον Χορό οι Νίκη Σερέτη, Γιάννα Παπαγεωργίου, Αρετή Πασχάλη, Λήδα Καπνά, Ντένια Στασινοπούλου, Κωνσταντίνα Νταντάμη, Αγγελική Γρηγοροπούλου, Ελένη Ζαχοπούλου, Μανταλένα Καραβάτου
Ο Γιώργος Γαβαλάς έχει αναλάβει τα σκηνικά, η Βασιλική Σύρμα τα κοστούμια, η Σεσίλ Μικρούτσικου την κίνηση και ο Χρήστος Τζιόγκας τους φωτισμούς.

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Οι "Θεσμοφοριάζουσες" είναι ένα από τα τρία γυναικεία έργα του Αριστοφάνη, μαζί με τις "Εκκλησιάζουσες" και τη "Λυσιστράτη" (στις "Εκκλησιάζουσες" παραδίδεται η διακυβέρνηση στις γυναίκες και στην "Λυσιστράτη" οι γυναίκες αμπαρώνονται στην Ακρόπολη και αρνούνται στους άντρες το σεξ για να επιτευχθεί ειρήνη). Στην κωμωδία που γράφτηκε και παραστάθηκε το 411 π.Χ. πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια, ο μεγάλος κωμωδιογράφος παρωδεί τον Ευριπίδη και τα έργα του, αξιοποιώντας το "μισογυνισμό" του τραγικού ποιητή, με φόντο την αποκλειστική γιορτή των Αθηναίων γυναικών, τα Θεσμοφόρια.

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Ο Ευριπίδης ζητά από έναν γέρο συγγενή του, τον Μνησίλοχο να μεταμφιεστεί σε γυναίκα με τη βοήθεια του ποιητή Αγάθωνα και να παρεισφρήσει στη γυναικεία γιορτή προς τιμήν της Δήμητρας, όπου έχει ως αποστολή να στρέψει τις γυναίκες, οι οποίες τον συκοφαντούν απηυδισμένες από όλα όσα λέει για αυτές στις τραγωδίες του, υπέρ του. Έτσι, δημιουργείται ένα παιχνίδι μεταμόρφωσης και θεάτρου εν θεάτρω, μέσα από το οποίο φιλτράρεται η αέναη μάχη των δύο φύλων και ο πάντα επίκαιρος και ηθογραφικός αριστοφανικός λόγος, που "μας θυμίζει ότι, ενώ έχουμε προοδεύσει σε διάφορους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας, ως κοινωνικά και πολιτικά όντα υστερούμε ακόμα και σήμερα και αναγνωρίζουμε τους εαυτούς μας στο σημαντικό κείμενο του”.

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Το σκηνοθετικό σημείωμα του Γιάννη Μπέζου

Σε καιρούς που δοκιμάζεται η δημοκρατία και κινδυνεύει η κοινωνική συνοχή, ανθίζει η δημιουργικότητα των μεγάλων ποιητών. Η Αθήνα του τέλους του 5ου αιώνα π.Χ. βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Μέσα από την "θέση" και τις "θέσεις" των γυναικών, με αφορμή μία γιορτή – τα Θεσμοφόρια – και καυτηριάζοντας την προκλητική στάση ανδρών, διανοουμένων και πολιτικολογούντων, με όχημα τις δραματουργικές παραξενιές του μεγάλου Ευριπίδη, ο εξίσου μεγάλος Αριστοφάνης μας αποκαλύπτει τα προτερήματα και τις αδυναμίες των προγόνων μας, που δεν διαφέρουν και πολύ από τις σημερινές.
Όλα αυτά βέβαια, μέσα από την κωμική του καρδιά και διάθεση. Άλλωστε, το γέλιο είναι η μεγάλη παρηγοριά του λαού και οι μεγάλοι κωμικοί ποιητές είναι γνήσια λαϊκοί. Δηλαδή, μας κάνουν να θυμόμαστε και να ονειρευόμαστε ταυτόχρονα. Οι ψευτολαϊκοί απλώς κολακεύουν τις ευτελείς μας συνήθειες.

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Θεσμοφοριάζουσες
Δημήτρης Μακρής©

Περισσότερες πληροφορίες

Θεσμοφοριάζουσες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Οι Αθηναίες γυναίκες ετοιμάζονται να καταδικάσουν τον Ευριπίδη που τις κατηγορεί στις τραγωδίες του. Ο ίδιος, προκειμένου να τις αποτρέψει, μεταμφιέζει σε γυναίκα το συγγενή του Μνησίλοχο και τον στέλνει στη γιορτή των Θεσμοφορίων για να τον υπερασπιστεί.

Κηποθέατρο Παπάγου

Κορυτσάς (6η στάση Παπάγου)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ακρόαση από το θέατρο Αγγέλων Βήμα με προορισμό τη θεατρική Αυστραλία

Ένα θεατρικό αφιέρωμα στη σύγχρονη δραματουργία της Αυστραλίας ετοιμάζει το Αγγέλων Βήμα για τη σεζόν 2025-26.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/07/2025

"Η θάλασσα και ο γέρος": Ο Τάσος Νούσιας στον συγκλονιστικό ρόλο του Σαντιάγο, στην Ηλιούπολη

Ο βραβευμένος Τάσος Νούσιας πρωταγωνιστεί, για 2η χρονιά, στην παράσταση "Η Θάλασσα και ο Γέρος" – μια θεατρική μεταφορά του αριστουργήματος του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο Γέρος και η Θάλασσα", σε σκηνοθεσία Μαρλέν Καμίνκσι.

"Στο τσακ!" της Δήμητρας Παπαδοπούλου – Η ξεκαρδιστική κωμωδία επιστρέφει

Η ανατρεπτική κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Στο τσακ!" επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης και υπόσχεται γέλιο μέχρι δακρύων, μέσα από παρεξηγήσεις, σύγχρονες σχέσεις και... εκπλήξεις στο τσακ.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου συνεχίζει την καλοκαιρινή της περιοδεία

Έχοντας ήδη επισκεφτεί κάποια θέατρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, η κατά Τερζόπουλο "Ορέστεια" συνεχίζει να περιοδεύει με τελευταίο σταθμό το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Αποκλειστικό: Ένα θερινό σινεμά γεννιέται στο Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ είναι μια κυψέλη πολιτισμού που δεν σταματά να ονειρεύεται και να μοιράζεται ιδέες και εμπειρίες. Φέτος, μετατρέπει την αυλή του σε θερινό σινεμά, προσκαλώντας μας σε βραδιές ποιοτικού ανεξάρτητου κινηματογράφου, κάτω απ’ τον πλάτανο.

"Ιφιγένεια / Βορά": Από τον βωμό της Αυλίδας, στη σκηνή της Πειραιώς

"Ήρθα εδώ, να δω τη θάλασσα, να διαλογιστώ, ν’ αλλάξω. Πάντα μπορείς να ξαναρχίζεις…". Με αυτή τη φράση ξεκινά το ταξίδι της Ιφιγένειας, όχι στην Αυλίδα αυτή τη φορά, αλλά στην Πειραιώς 260, μέσα από τον θεατρικό μονόλογο "Ιφιγένεια / Βορά", σε κείμενο της Βίβιαν Στεργίου και σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

"ζ-η-θ, ο Ξένος": Η Κλέλια Ανδριολάτου διασχίζει την Οδύσσεια του Μαρμαρινού

Στην παράσταση "ζ-η-θ, ο Ξένος" του Μιχαήλ Μαρμαρινού, η Κλέλια Ανδριολάτου συμμετέχει σε έναν πολυμελή θίασο και μιλά για τη δύναμη της ομάδας, την έννοια του "ξένου" και τη βιωματική αφήγηση της Οδύσσειας, λίγο πριν δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο (11 & 12/7).