Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι ο "Μισάνθρωπος"

Ο μισάνθρωπος

Ο Αλσέστ δεν αντέχει την υποκρισία και την κολακεία. Νιώθει ασφυκτικά απέναντι στην πραγματικότητα της εποχής του, την κοινωνική και πνευματική υποκρισία ενός κόσμου, που έχει αναγάγει τον ανταγωνισμό σε κανόνα κοινωνικής ευπρέπειας. Αυτός είναι ο μολιερικός "Μισάνθρωπος"! Η καυστική, μελαγχολική, διαχρονική και με φιλοσοφικό υπόβαθρο κωμωδία του Μολιέρου "Ο μισάνθρωπος" ανεβαίνει στις 26/3 στο Σφενδόνη, σε σκηνοθεσία της Άντζελας Μπρούσκου σχεδόν 30 χρόνια μετά από την ιστορική παράσταση του Θεάτρου Δωματίου στην κατάληψη του κτιρίου καλλιτεχνών της 3ης Σεπτεμβρίου. Πάντα προσεκτική στην επιλογή των συνεργατών της η Μπρούσκου επέλεξε τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Θάνο Παπακωνσταντίνου για τον ρόλο του Αλσέτ και για τους υπόλοιπους ρόλους τους Κωνσταντίνο Γεωργαλή, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Παρθενόπη Μπουζούρη, Μιχάλη Πανάδης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Χάρη Χαράλαμπο Καζέπη, Θάνο Χατζόπουλο, Γιλμάζ Χουσμέν. 

Ο μισάνθρωπος

Κάθε κοινωνία χρειάζεται ανθρώπινες συνειδήσεις που αντιδρούν σε κάθε υποκρισία, απαξίωση εννοιών, αξιών και ψέμα. "Η Μολιερική αυλή φαντάζει πιο σύγχρονη από ποτέ: Tα αισθήματα εξαργυρώνονται με οικονομικά οφέλη, η αλήθεια είναι επίπλαστη και η χλιδή μιας πλαστής πραγματικότητας οφείλει να είναι Υπέροχη" διαβάζουμε στο σημείωμα της παράστασης. "Σήμερα, στην εποχή των social media, οι άνθρωποι δημιουργούν μια ιδεατή δημόσια εικόνα και ο εικονικός κύκλος των διαδικτυακών "φίλων" γίνεται συνώνυμο της επιτυχίας,τo συναίσθημα εξαργυρώνεται με likes, στον φαύλο κύκλο κοσμικών συναναστροφών η εικόνα υπερτερεί οποιουδήποτε περιεχομένου. Η κλειδαρότρυπα ανοίγει και η ανθρώπινη έκθεση δεν έχει τέλος: Live έρωτες, διασκέδαση, ταξίδια, φαγητό, δικαστήρια, ανθρώπινες Τραγωδίες".

Ο μισάνθρωπος

Η μετάφραση του έργου είναι του Δημήτρη Δημητριάδη. Η σκηνοθεσία, ο σκηνικός χώρος, τα κοστούμια και τα video είναι της Άντζελας Μπρούσκου. Τον σχεδιασμό φωτισμών έκανε ο Νίκος Βλασσόπουλος, την κατασκευή σκηνικού ο Κομνηνός Κουσιέρας και το μακιγιάζ είναι του Παναγιώτη Καρακάση.

Περισσότερες πληροφορίες

Μισάνθρωπος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ο κεντρικός ήρωας Αλσέστ ασφυκτιά μέσα στην κοινωνική υποκρισία της εποχής του και επιλέγει την αποχή από την αγέλη στη διαχρονική κωμωδία του Μολιέρου.

Σφενδόνη

Μακρή 4

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Βαγγέλη Χαρισόπουλο το stand up comedy είναι έρωτας

Ο κωμικός Βαγγέλης Χαρισόπουλος, γνωστός και ως η φωνή του τηλεοπτικού "Shopping Star", συνεχίζει ακάθεκτος με την stand up comedy παράσταση "Πόσο χρόνο έχω;" και μας μιλάει σε μια άκρως χιουμοριστική συνέντευξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
27/11/2025

"Το αποτύπωμα": Ας μιλήσουμε για τη διαστρέβλωση της γυναικείας ταυτότητας

Η Φένια Αποστόλου δημιουργεί ένα πολυμεσικό σκηνικό σύμπαν, στο οποίο κίνηση, φως, μουσική, video art και σιωπή λειτουργούν ως εργαλεία σχολιασμού της πατριαρχικής διαστρέβλωσης της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον χρόνο.

Η σοφόκλεια "Ηλέκτρα" του Δημήτρη Τάρλοου επαναπροσεγγίζεται για το κλειστό θέατρο

Μετά την καλοκαιρινή επιτυχία της, η "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου επιστρέφει σε κλειστό θέατρο, με τον τίτλο "Ηλέκτρα εντός", φέρνοντας το τραγικό δράμα πιο κοντά στον θεατή, με ένταση, μουσική και νέα, δυναμική σύνθεση χαρακτήρων.

Το Εργαστήρι Δραματοθεραπείας & Θεατρικής Έκφρασης αναδεικνύει τη "Σημασία του να (μην) είναι κανείς σοβαρός"

Το Εργαστήρι μετακομίζει φέτος στο Θέατρο 104 και ετοιμάζει ένα ταξίδι στην κωμωδία.

Ο "Ματωμένος γάμος" για 2η χρονιά στους Μοντέρνους Καιρούς

Σε μια παράσταση που σέβεται απόλυτα το ποιητικό σύμπαν του Λόρκα παρουσιάζεται ο "Ματωμένος γάμος" του Λόρκα σε σκηνοθεσία Κώστα Νταλιάνη.

"Ο Καραγκιόζης Ριγολέττος" έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Ο κόσμος του Καραγκιόζη ενσαρκώνεται με ζωντάνια και πρωτοτυπία από τον καραγκιοζοπαίχτη Αλέξανδρο Μελισσηνό, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Δημόπουλος και φιλοξενείται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

"Απόψε κανείς δεν πεθαίνει": Νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Μικρές και μεγάλες συμπτώσεις υφαίνουν το νήμα που συνδέει τις επιμέρους θεματικές δημιουργώντας μια πολύπτυχη παράσταση στο "Απόψε κανείς δεν πεθαίνει", η οποία συνεχίζει δυναμικά στο "Μπέλλος".