Ένας ιδανικός κόσμος μπορεί να έρθει μετά από ένα «Σημείο τομής»

Στο Altera Pars, η νεαρή Μαρθίλια Σβάρνα γράφει και πρωταγωνιστεί με τον Λάμπρο Κωνσταντέα στο έργο «Το σημείο τομής».

Ένας ιδανικός κόσμος μπορεί να έρθει μετά από ένα «Σημείο τομής»

Δύο νέοι καλλιτέχνες, η Κάρολ και ο Μπράιαν, είναι τα διαχρονικά σύμβολα της νεότητας όλων μας. Γεμάτοι όνειρα, ελπίδες και ασίγαστη ορμή, φαντασιώνονται έναν καλύτερο κόσμο, βάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά. Οι εξωτερικές συνθήκες και οι εσωτερικές αναταράξεις, όμως, δημιουργούν εμπόδια ανυπέρβλητα.

Ένας ιδανικός κόσμος μπορεί να έρθει μετά από ένα «Σημείο τομής» - εικόνα 1

Το «Σημείο τομής», το πρώτο έργο της νεαρής συγγραφέως και πρωταγωνίστριας Μαρθίλιας Σβάρνα είναι ένα έργο για τη μοναξιά, τη νεότητα και το βάρος των προσδοκιών του κόσμου, το οποίο κατά τη σκηνοθεσία του Γιώργου Σίμωνα τοποθετείται μεν χωροχρονικά στη Νέα Υόρκη του 1960, αλλά παίρνοντας την αισθητική της εποχής, παραμένει αόριστο και διαχρονικό.

Ένας ιδανικός κόσμος μπορεί να έρθει μετά από ένα «Σημείο τομής» - εικόνα 2

Το έργο, που ανέβηκε στο Marilyn Monroe Theatre στο Χόλιγουντ, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στο πλευρό της Σβάρνα, βρίσκεται ο Λάμπρος Κωνσταντέας («Μαθήματα Πολέμου» του Δημήτρη Λιγνάδη, «Ο πρίγκιπας και ο φτωχός» της Σοφίας Βγενοπούλου»).

Ένας ιδανικός κόσμος μπορεί να έρθει μετά από ένα «Σημείο τομής» - εικόνα 3

Το σημείωμα που έγραψε η Μαρθίλια Σβάρνα για το έργο

«Ξεκίνησα να γράφω αυτό το έργο λίγο πριν τελειώσω τις σπουδές μου στη σχολή Lee Strasberg. Επηρεασμένη από την φύση του Method Acting που διδάχτηκα εκεί, αποφάσισα να γράψω ένα νατουραλιστικό κείμενο, σχεδόν κινηματογραφικό, το οποίο μέσα του περικλείει πολλά θέματα που με απασχολούσαν και βίωνα η ίδια εκείνη την περίοδο. Όπως για παράδειγμα η μοναξιά, η απόσταση από οτιδήποτε δικό μου, το βάρος των προσδοκιών του κόσμου...
Το γεγονός ότι η ιστορία διαδραματίζεται το ‘60 και το ‘70 είναι αποκλειστικό αποτέλεσμα των μουσικών προτιμήσεων μου και της ρομαντικής διάθεσης της «εποχής χωρίς ίντερνετ», και χωρίς όλα τα μέσα της δικής μου εποχής. Δεν γράφτηκε για πολιτικούς λόγους, ούτε γιατί δεν ήθελα να «ακουμπήσω» τη σημερινή εποχή. Ίσα ίσα, κάνω έναν παραλληλισμό των εποχών και των «προβλημάτων», τα οποία, απ´ ότι φαίνεται, είναι ακόμα τα ίδια με τότε.
Στην ελληνική εκδοχή του έργου, η διαχρονικότητα όλων αυτών των καταστάσεων παρουσιάζεται ακόμα πιο έντονα, χάρη στη σκηνοθεσία του Γιώργου Σίμωνα. Αλλάζοντας το ύφος του έργου από νατουραλιστικό σε υπερρεαλιστικό, τοποθετεί την ιστορία των δύο ηρώων, σε έναν χωροχρόνο ο οποίος ναι μεν είναι ντυμένος με την αισθητική του 1960, αλλά παραμένει αόριστος ως προς όλα τα υπόλοιπα. Γιατί τελικά, είναι μια ιστορία δύο ανθρώπων η οποία θα μπορούσε να έχει συμβεί οποτεδήποτε».

iΠροπώληση μέσω viva.gr | fb: @tosimeiotomis

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός": Η ευτυχία θέλει θάρρος

Ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη επιστρέφει στο Θέατρο Καλλιρρόης, μπλέκοντας το χιούμορ με τη μελαγχολία σε μια τρυφερή ιστορία για την ευτυχία, τη μοναξιά και τη συμφιλίωση με τη ζωή όπως είναι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

Όταν ο Πόε συναντά τη μουσική: "Το Κοράκι" της ομάδας Νοσταλγία

Η ομάδα Νοσταλγία επιστρέφει με μια ιδιαίτερη θεατρική πρόταση που γεφυρώνει τη λογοτεχνία με τη μουσική πράξη: το "Κοράκι [Ένα Μουσικό Αναλόγιο]" του Έντγακρ Άλαν Πόε σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση Τώνιας Ράλλη.

"Oops!- Το παράλογο γίνεται θέαμα από τη Nova Melancholia

Η ομάδα Nova Melancholia επιστρέφει με το "Oops!", μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στη φάρσα, το σκοτάδι και την υπαρξιακή ειρωνεία.

Η "Λόλα" της Τρούμπας στο Παλλάς με Τρίγγου, Στάνκογλου, Γάλλο

Για πρώτη φορά θα δούμε στο θέατρο Παλλάς το 2026 την κινηματογραφική "Λόλα" που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.

Όλα όσα θα δούμε τον Νοέμβριο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ο Νοέμβριος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μάς καλεί να ονειρευτούμε, να φροντίσουμε και να συνομιλήσουμε μέσα από νέες πρεμιέρες, δυνατές επιστροφές και παραστάσεις που φωτίζουν με ευαισθησία τον άνθρωπο, την πόλη και τον χρόνο.

Ρούλα Πατεράκη στο ΚΘΒΕ: Στιγμές από την πρωτοποριακή παράσταση για τον Τζον φον Νόιμαν

Η Ρούλα Πατεράκη επιστρέφει στο ΚΘΒΕ με το "SILLILAB: No Difference Between Ho Ho Ho!!!", αποκαλύπτοντας τη ζωή και το έργο του Τζον φον Νόιμαν μέσα από μια θεατρική γλώσσα γεμάτη κίνηση, φως και έκφραση.

"Lacrimosa ή το Απέπρωτο": Ο Τριαρίδης επιστρέφει με μια σκοτεινή εξομολόγηση για την ενοχή και την επιθυμία

Ο Θανάσης Τριαρίδης, με τη χαρακτηριστική του γλώσσα-μαχαίρι, επιστρέφει στο θέατρο με το "Lacrimosa ή το Απέπρωτο" – ένα έργο-κραυγή για την ενοχή, τη βία και τη διαρκή πάλη του ανθρώπου με το κακό μέσα του.