Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή»

Σήμερα είναι η τελευταία ευκαιρία να δείτε το video art project του εικαστικού Παντελή Μάκκα στον Χώρο Α2 της Πειραιώς 260.

Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή»

Ένα γυμνό δωμάτιο, ένα παγκάκι και ένα ζευγάρι ακουστικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καθήσουμε και να προσηλωθούμε στην ένταση που ξεχειλίζει από τα πρόσωπα και τα σώματα εξήντα περφόρμερ που συγκρούονται, ενώ η κάμερα μεγάλης ταχύτητας (400 καρέ ανά δευτερόλεπτο) καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τη δυναμική του πλήθους –τη βία, την οργή, το φόβο, την αγανάκτηση, την αντίδραση για ένα γεγονός που οφείλουμε πάντα να κρατάμε στη μνήμη μας ως υπενθύμιση του πρόσφατου και βίαιου κοινωνικού παρελθόντος αλλά και συνειδητοποίησης της πορείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για ουσιαστική κοινωνική αλλαγή.

Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή» - εικόνα 1

Η «Αντιστολή» είναι μία εγκατάσταση που συνδυάζει τα εικαστικά και το στοιχείο του βίντεο, σε σκηνοθεσία του σημαντικού εικαστικού και βιντεο-καλλιτέχνη Παντελή Μάκκα και χορογραφία/ κινησιολογική καθοδήγηση της διακεκριμένης χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου. Αποτελεί καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008. Ένα γεγονός που καταγράφηκε στην κοινωνική μας συνείδηση, ενώ ήταν το έναυσμα για την έκρηξη ενός κύματος αγανάκτησης πανελλαδικής εμβέλειας, που οδήγησε, κυρίως στην Αθήνα, σε πρωτοφανείς ταραχές που χαρακτηρίστηκαν ως οι «χειρότερες από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974».

Μέσα από την εικαστική ματιά του Παντελή Μάκκα, η κινηματογραφημένη καλλιτεχνική αναπαράσταση μοιάζει σαν ένας τεράστιος καμβάς με κινούμενες μορφές και συναισθήματα που διαγράφονται με πολύ μεγάλη ένταση στα πρόσωπα, φέρνοντας ίσως στο μυαλό κάτι από πίνακες του El Greco. Τρία λεπτά δράσης που προβάλλονται σε αργή ταχύτητα, μέσα σ’ ένα μονοπλάνο διάρκειας 45 λεπτών, χωρίς τη μεσολάβηση μοντάζ και χωρίς εξωτερική επέμβαση στην ροή και την εξέλιξη της δράσης, που το δίχως άλλο μας εντυπωσιάζει και μας καταβάλλει.

i Ελεύθερη είσοδος, Χώρος Α2, Πειραιώς 260, Ώρες λειτουργίας: 20:00-24:00

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 20 έως 26/11 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
19/11/2025

"(Love me) Tinder": Δίγλωσση performance στο Theatre of the No

"Μπορεί ο έρωτας να επιβιώσει όταν το μόνο που κάνουμε είναι swipe;", διερωτάται η κωμωδία καταστάσεων του Νίκου Φυτά γύρω από τον έρωτα στο Theatre of the No.

Σε αυτό το τεύχος έχεις όλη τη θεατρική σεζόν στα χέρια σου

Πιστή στο ραντεβού της με το θεατρόφιλο κοινό, η αγαπημένη σας ετήσια έκδοση "Θέατρο" κυκλοφορεί την Πέμπτη 20/11, δωρεάν μαζί με το "αθηνόραμα"!

Σαλόνια Γλώσσας στο Εθνικό: Γνωριμία με τη σύγχρονη ελληνική γραφή και το "Μαύρο Κουτί"

Τα "Σαλόνια Γλώσσας" του Εθνικού Θεάτρου είναι μια δράση που μετατρέπει τον θεατρικό χώρο σε εργαστήριο ιδεών, φέρνοντας σε διάλογο τη γλώσσα, την τέχνη και τον κόσμο γύρω μας και το επόμενο ραντεβού θα πραγματοποιηθεί 30 Νοεμβρίου με τις Δανάη Λιοδάκη και Μυρτώ Αλικάκη.

Το αιχμηρό έργο του Τριαρίδη επιστρέφει: Συζήτηση με τη Μάγδα Φύσσα στο Θέατρο Olvio

Το έργο του Θανάση Τριαρίδη "Να ξέρετε πως αυτό που ακούτε είναι σφύριγμα τρένου", που σημάδεψε τις δύο προηγούμενες σεζόν, επιστρέφει στο Θέατρο Olvio με νέες συζητήσεις, συμμετοχή της Μάγδας Φύσσα και μια υποψηφιότητα στα βραβεία της Ένωσης Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Τρίτο Στεφάνι: Η ατμόσφαιρα της παράστασης μέσα από νέες φωτογραφίες

Οι νέες φωτογραφίες από το "Τρίτο Στεφάνι" αποκαλύπτουν την ατμοσφαιρική, στοχαστική ματιά του Στάθη Λιβαθινού και της ομάδας του, που μεταμορφώνουν το κλασικό κείμενο του Ταχτσή σε μια ζωντανή, ποιητική παράσταση.

"Λεωφορείο ο πόθος"- Η επιστροφή Καραντζά και οι δύο πρωταγωνιστές

Η επανάληψη του "Λεωφορείου ο πόθος" στο Προσκήνιο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά φωτίζεται από τη βραβευμένη ερμηνεία της Αλεξίας Καλτσίκη, ενώ ο Αινείας Τσαμάτης μιλά για τον Στάνλεϊ και τη σκηνική σύγκρουση που καθορίζει την παράσταση.