Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή»

Σήμερα είναι η τελευταία ευκαιρία να δείτε το video art project του εικαστικού Παντελή Μάκκα στον Χώρο Α2 της Πειραιώς 260.

Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή»

Ένα γυμνό δωμάτιο, ένα παγκάκι και ένα ζευγάρι ακουστικά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καθήσουμε και να προσηλωθούμε στην ένταση που ξεχειλίζει από τα πρόσωπα και τα σώματα εξήντα περφόρμερ που συγκρούονται, ενώ η κάμερα μεγάλης ταχύτητας (400 καρέ ανά δευτερόλεπτο) καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τη δυναμική του πλήθους –τη βία, την οργή, το φόβο, την αγανάκτηση, την αντίδραση για ένα γεγονός που οφείλουμε πάντα να κρατάμε στη μνήμη μας ως υπενθύμιση του πρόσφατου και βίαιου κοινωνικού παρελθόντος αλλά και συνειδητοποίησης της πορείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για ουσιαστική κοινωνική αλλαγή.

Ο Παντελής Μάκκας μας αφυπνίζει κοινωνικά με την «Αντιστολή» - εικόνα 1

Η «Αντιστολή» είναι μία εγκατάσταση που συνδυάζει τα εικαστικά και το στοιχείο του βίντεο, σε σκηνοθεσία του σημαντικού εικαστικού και βιντεο-καλλιτέχνη Παντελή Μάκκα και χορογραφία/ κινησιολογική καθοδήγηση της διακεκριμένης χορογράφου Αγγελικής Στελλάτου. Αποτελεί καλλιτεχνική αναπαράσταση της δολοφονίας του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008. Ένα γεγονός που καταγράφηκε στην κοινωνική μας συνείδηση, ενώ ήταν το έναυσμα για την έκρηξη ενός κύματος αγανάκτησης πανελλαδικής εμβέλειας, που οδήγησε, κυρίως στην Αθήνα, σε πρωτοφανείς ταραχές που χαρακτηρίστηκαν ως οι «χειρότερες από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1974».

Μέσα από την εικαστική ματιά του Παντελή Μάκκα, η κινηματογραφημένη καλλιτεχνική αναπαράσταση μοιάζει σαν ένας τεράστιος καμβάς με κινούμενες μορφές και συναισθήματα που διαγράφονται με πολύ μεγάλη ένταση στα πρόσωπα, φέρνοντας ίσως στο μυαλό κάτι από πίνακες του El Greco. Τρία λεπτά δράσης που προβάλλονται σε αργή ταχύτητα, μέσα σ’ ένα μονοπλάνο διάρκειας 45 λεπτών, χωρίς τη μεσολάβηση μοντάζ και χωρίς εξωτερική επέμβαση στην ροή και την εξέλιξη της δράσης, που το δίχως άλλο μας εντυπωσιάζει και μας καταβάλλει.

i Ελεύθερη είσοδος, Χώρος Α2, Πειραιώς 260, Ώρες λειτουργίας: 20:00-24:00

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Χριστούγεννα με τον "Καρυοθραύστη" του Μπαλέτου της Όπερας της Βάρνας

Το ταξίδι στη Χώρα των Ζαχαρωτών, η λεπτότητα της μουσικής του Τσαϊκόφσκι και η ποιότητα των ερμηνειών κάνουν τον "Καρυοθραύστη" ένα παραμύθι για όλες τις ηλικίες, που μπορείτε να το απολαύσετε από το Μπαλέτο της Όπερας της Βάρνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

Νέες παραστάσεις για την "Καρυάτιδα!" του Γιώργου Καπουτζίδη στο Θέατρο Κάππα

Μια ανατρεπτική κωμωδία – που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά – αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες.

Δύο έξυπνες κωμωδίες που σχολιάζουν την Ελλάδα

Δύο κωμωδίες made in Greece, από Γιώργο Καπουτζίδη και Ζήση Ρούμπου κοιτάζουν με χιούμορ την Ελλάδα και την ταυτότητά της.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".

Δύο πράξεις θεατρικής απελευθέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας των Γυναικών

Σε δύο παραστάσεις που αγγίζουν βαθιά τον θεατή, δύο σπουδαίες και έμπειρες πρωταγωνίστριες, η Κατερίνα Διδασκάλου και η Ελένη Κοκκίδου αναλαμβάνουν να φέρουν στο φως τη διαδρομή γυναικών που έμαθαν να σωπαίνουν – και αποφασίζουν επιτέλους να μιλήσουν.

Τελευταία παράσταση για τα "Πιρούνια σε ακριβά σπορτέξ"

Το έργο του Κωσταντή Ντίσιου, μια ιστορία ενός καλά θαμμένου τραύματος, θα παρουσιαστεί για ακόμη μία φορά στο Red Jasper, σε σκηνοθεσία Τάσου Καρακύκλα.

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για το "Cleansed" του Δημήτρη Καραντζά

Το τολμηρό έργο του 20ού αιώνα παρουσιάζει ο Δημήτρης Καραντζάς από 4/12 με ιδανικό θίασο: Χρήστος Λούλης, Μαίρη Μηνά, Δημήτρης Καπουράνης, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Γιώργος Ζυγούρης, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Θανάσης Ραφτόπουλος.