Cow | Deer

4

Η ηχητική περφόρμανς της Κέιτι Μίτσελ που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο δεν προτείνει απλώς ένα διαφορετικού είδους σκηνικό γεγονός, αλλά έναν διαφορετικό τρόπο να βιώσουμε τη θεατρική τέχνη, ενώ μας καλεί συνολικά να επαναπροσδιορίσουμε τη θέση μας μέσα στο φυσικό περιβάλλον. | Powered by UberPowered by Uber

Cow Dee Βαλέρια Ισάεβα©

Η περφόρμανς της Κέιτι Μίτσελ, που παρουσιάζεται σε συνεργασία του Royal Court του Λονδίνου με το Εθνικό Θέατρο, δεν προτείνει απλώς ένα διαφορετικού είδους σκηνικό γεγονός, αλλά έναν διαφορετικό τρόπο να βιώνουμε τη θεατρική τέχνη, ενώ μας καλεί συνολικά να επαναπροσδιορίσουμε όχι μόνο τη λειτουργία του θεάτρου και το ρόλο μας ως θεατών, αλλά και τη θέση μας μέσα στο φυσικό περιβάλλον.

Το "Cow | Deer" είναι μία ηχητική περφόρμανς, στην οποία τέσσερις περφόρμερς "αφηγούνται", χωρίς τη χρήση λόγου, μια ημέρα από τη ζωή μίας αγελάδας και ενός ελαφιού. Για την "εξιστόρηση", χρησιμοποιούνται ελάχιστοι τίτλοι/σκηνικές οδηγίες, που προβάλλονται με τη μορφή υπέρτιτλων, αλλά κυρίως ηχογραφημένοι ήχοι από το φυσικό περιβάλλον και ήχοι και ηχητικά εφέ που παράγονται επί σκηνής (τεχνική Foley). Γυάλινα δοχεία που περιέχουν νερό, λίγο γρασίδι, μια μικρή αρμαθιά άχυρα, διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης και πολλά μικρόφωνα μας μεταφέρουν σε μια μονάδα παραγωγής γάλακτος, όπου γινόμαστε ωτακουστές της γέννας μίας αγελάδας, και έπειτα σε ένα δάσος, όπου μια ελαφίνα ψάχνει εναγωνίως για τροφή.

Cow Deer
Βαλέρια Ισάεβα©

Οι φωνές των ζώων, ο ήχων των κλαδιών που σπάνε, τα θροΐσματα των φύλλων, τα κελαηδίσματα των πουλιών, οι ανθρώπινες πατημασιές, οι μακρινοί θόρυβοι μιας πόλης, ο απειλητικός ήχος της ανθρώπινης εισβολής -κάποιοι ηχογραφημένοι και οι περισσότεροι που παράγονται μπροστά μας- διαμορφώνουν τη δράση των δύο παράλληλων ιστοριών. Δύο ιστοριών που μας καλούν, πρώτα πρώτα, να σιωπήσουμε, να αφουγκραστούμε, έπειτα να νιώσουμε, να συναισθανθούμε και ίσως, κάποτε, να επαναπροσδιορίσουμε την κοσμοθεωρία που μας τοποθετεί στο επίκεντρο του φυσικού/ζωικού περιβάλλοντος. 

Cow Deer
Βαλέρια Ισάεβα©

Αν και οι ήχοι πλημμυρίζουν το χώρο -ήχοι όλο και πιο μακρινοί για εμάς τους ανθρώπους των πόλεων-, η παράσταση δεν εξαντλείται στην προσφορά ενός ακουστικού βιώματος στους θεατές. Οι τέσσερις ερμηνευτές (Αλέξανδρος Ζόταϊ, Χρήστος Θάνος, Ιωάννα Τουμπακάρη, Κορίνα Κόκκαλη) είναι τα δομικά θεμέλια αυτής της εμπειρίας και με το συντονισμό, τη διάδραση και τη ολοσώματη συμμετοχή στην παραγωγή του ηχητικού έργου αποδεικνύουν  πως η ερμηνεία όχι απλώς δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την ερμηνεία ρόλου αλλά ότι αφορά πρωτίστως την ενέργεια, την εδώ και τώρα παρουσία του ηθοποιού.

Cow Deer
Βαλέρια Ισάεβα©

Το έργο που συνυπογράφουν οι Κέιτι Μίτσελ, Νίνα Σέγκαλ και Μέλανι Ουίλσον δημιουργεί σε στιγμές την αίσθηση πως χρειαζόταν περισσότερη ηχητική δράση - ίσως όμως αυτό έχει να κάνει με τις συνήθειες του σύγχρονου θεατή, που έχει εθιστεί στην πολλή πληροφορία, τον καταιγισμό εικόνων, την αδιάκοπη δράση. Το "Cow | Deer" αντιπροτείνει έναν τρόπο πρόσληψης της τέχνης -και τελικά του εαυτού μας και του κόσμου γύρω μας-, που απαιτεί πρώτα απ’ όλα την παύση και τη σιωπή, ώστε να βυθιστούμε σ’ έναν κόσμο που είναι τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά μας. ίσως, έτσι, τον αφουγκραστούμε όχι ως παρατηρητές αλλά ως ισότιμα μέλη ενός ζωντανού οικοσυστήματος.

Περισσότερες πληροφορίες

Cow | Deer

  • Performance

Ζώα και άνθρωποι συνυπάρχουν ισότιμα σε μια παράσταση για έναν κόσμο πέρα από τον ανθρώπινο, που επαναπροσδιορίζει την έννοια της θεατρικής αφήγησης, σε συμπαραγωγή Εθνικού Θεάτρου και Royal Court Theatre του Λονδίνου. Η Κέιτι Μίτσελ είναι μια από τις πιο σημαντικές και αναγνωρισμένες σκηνοθέτιδες του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου. Μέσα από τις παραστάσεις της, επιδιώκει να εξερευνήσει τις ανθρώπινες σχέσεις, τη μνήμη και τον χρόνο, συνδυάζοντας το θέατρο με τον κινηματογράφο και τα ψηφιακά μέσα σε ένα ενιαίο, ζωντανό πεδίο δημιουργίας. Το «Cow | Deer» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της καλλιτεχνικής φιλοσοφίας. Η παράσταση βασίζεται σε ζωντανά ηχητικά εφέ (Foley) και αυθεντικές ηχογραφήσεις φυσικών περιβαλλόντων, που δημιουργούν ένα καθηλωτικό ηχητικό τοπίο σε πραγματικό χρόνο.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας": Η Νένα Μεντή συνεχίζει να μαγεύει – Τα τελευταία εισιτήρια

Η παράσταση "Μια ζωή-Ο μονόλογος μιας μοδίστρας" με τη συγκλονιστική Νένα Μεντή συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στο Πτι Παλαί. Παρά την επανάληψη, τα τελευταία εισιτήρια έως 5 Απριλίου εξαντλούνται, επιβεβαιώνοντας τη δύναμη της.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

"Κοιμωμένος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος": Τρεις extra μεταμεσονύκτιες παραστάσεις

Για 4η χρονιά συνεχίζει ο "Κοιμωμένος Χαλεπάς, Ο σαλός άγιος", με τον Γιώργη Κοντοπόδη και μέσα στον Δεκέμβριο θα πραγματοποιηθούν τρείς μεταμεσονύκτιες παραστάσεις.

Χριστούγεννα με τον "Καρυοθραύστη" του Μπαλέτου της Όπερας της Βάρνας

Το ταξίδι στη Χώρα των Ζαχαρωτών, η λεπτότητα της μουσικής του Τσαϊκόφσκι και η ποιότητα των ερμηνειών κάνουν τον "Καρυοθραύστη" ένα παραμύθι για όλες τις ηλικίες, που μπορείτε να το απολαύσετε από το Μπαλέτο της Όπερας της Βάρνας.

Νέες παραστάσεις για την "Καρυάτιδα!" του Γιώργου Καπουτζίδη στο Θέατρο Κάππα

Μια ανατρεπτική κωμωδία – που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά – αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες.

Δύο έξυπνες κωμωδίες που σχολιάζουν την Ελλάδα

Δύο κωμωδίες made in Greece, από Γιώργο Καπουτζίδη και Ζήση Ρούμπου κοιτάζουν με χιούμορ την Ελλάδα και την ταυτότητά της.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με Μάριο Μπανούσι και τον Δεκέμβριο

Η παράσταση για την απώλεια και την ενηλικίωση "Taverna Miresia - Mario, Bella, Anastasia" κάνει ένα χειμωνιάτικο πέρασμα στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου "Φθινόπωρο - ΑΠΟΗΧΟΙ".

Δύο πράξεις θεατρικής απελευθέρωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας των Γυναικών

Σε δύο παραστάσεις που αγγίζουν βαθιά τον θεατή, δύο σπουδαίες και έμπειρες πρωταγωνίστριες, η Κατερίνα Διδασκάλου και η Ελένη Κοκκίδου αναλαμβάνουν να φέρουν στο φως τη διαδρομή γυναικών που έμαθαν να σωπαίνουν – και αποφασίζουν επιτέλους να μιλήσουν.