Καπούτ

3

Ένα έργο για την τρίτη ηλικία, το οποίο, παρότι δεν διαθέτει συγκλονιστικούς διαλόγους ή ανατροπές, αποπνέει δύναμη, συγκίνηση, αμεσότητα και ζωντάνια, χάρη στην τρυφερότητα με την οποία αντιμετωπίζει το θέμα του και, κυρίως, στις ερμηνείες των ηθοποιών. | Powered by Uber

Καπούτ

Το έργο του Άλντο Νικολάι, σε σκηνοθεσία Γιάννη Διαμαντόπουλου, είναι μια τρυφερή και συγκινητική ματιά στην τρίτη ηλικία, όπου το γέλιο και η μελαγχολία εναλλάσσονται αβίαστα. Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και καταπιάνεται με έναν κόσμο που συχνά παραμένει αθέατος στο σύγχρονο θέατρο: τους ηλικιωμένους, τις αγωνίες, τις απογοητεύσεις, αλλά και τις μικρές χαρές που δίνουν νόημα στη ζωή. Το κείμενο του Νικολάι δεν είναι από τα πιο δυνατά δραματουργικά, όμως η θεματική του είναι τόσο ουσιαστική που κερδίζει το ενδιαφέρον του θεατή.

Καπούτ

Πρόκειται για μια παράσταση που στηρίζεται σχεδόν εξολοκλήρου στις ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών, οι οποίοι καταφέρνουν να αναδείξουν κάθε πτυχή των χαρακτήρων τους. Ο Χάρης Εμμανουήλ, ως Μπόκα, αποδίδει εξαιρετικά την πικρία και την γκρίνια ενός ηλικιωμένου άντρα που προσπαθεί να πείσει τους άλλους –ίσως και τον εαυτό του– ότι περνά καλά δίπλα στην οικογένειά του. Πίσω από την δυσθυμία του, όμως, ξεπροβάλλει ένας άνθρωπος γεμάτος απογοήτευση και ανάγκη για συντροφιά, την οποία βρίσκει στο πρόσωπο ενός συνομήλικου άντρα που συναντά τυχαία στο πάρκο. Αυτός είναι ο Λαπάλια, τον οποίο ερμηνεύει, κλέβοντας την παράσταση, ο Δημήτρης Πετρόπουλος. Η ερμηνεία του είναι απολύτως ισορροπημένη, καθώς περνά με ευκολία από το γέλιο στη συγκίνηση. Ο χαρισματικός ηθοποιός δίνει ζωή στο χαρακτήρα του με φυσικότητα, παρασύροντας το κοινό σε ένα συναισθηματικό ταξίδι. Η Άννα Παντζέλη, στο ρόλο της Άμπρα, είναι γλυκύτατη και πολύ απολαυστική. Φέρνει αυθορμητισμό και τρυφερότητα ως συνταξιούχα δασκάλα, που προσπαθεί να κρατηθεί από τη νεότητά της, κρύβοντας τη μοναξιά της πίσω από το χαμόγελο και την αισιοδοξία. Στην πορεία, όμως, η αλήθεια της καθημερινότητάς της αναδύεται και στο φινάλε μάς χαρίζει μια σκηνή βαθιάς συγκίνησης, όπου το δάκρυ της γίνεται και δικό μας.

Καπούτ

Οι πρωταγωνιστές καταφέρνουν να αναδείξουν κάθε λεπτομέρεια, δίνοντας νόημα στο κείμενο μέσα από τη σκηνική τους παρουσία και το συναισθηματικό τους εύρος. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Διαμαντόπουλου είναι βατή και κάπως παιχνιδιάρικη, αποφεύγοντας την όποια υπερβολή. Το λιτό σκηνικό του Νίκου Κασαπάκη εξυπηρετεί την αφήγηση, οι φωτισμοί του Μανώλη Μπράτση δένουν όμορφα με τις εναλλαγές της διάθεσης, ενώ η πρωτότυπη μουσική του Διονύση Τσακνή προσθέτει στην ατμόσφαιρα της παράστασης. Αν η διάρκεια ήταν πιο σφιχτή, περιορίζοντας τα 85 λεπτά σε μία ώρα, η αφήγηση θα αποκτούσε μεγαλύτερη ένταση, χωρίς να χαθεί η ουσία της τρυφερής και συγκινητικής ιστορίας.

Περισσότερες πληροφορίες

Καπούτ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 85 '

Μέσα από το χιούμορ και τη συγκίνηση το ιταλικό έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας φωτίζει τον κόσμο των ηλικιωμένων ανθρώπων, έναν κόσμο φαινομενικά απλό και ανέμελο, που όμως είναι γεμάτος μελαγχολία, βίαια πάθη, αδύνατες προσδοκίες, βαθιές απογοητεύσεις, φόβους και ανασφάλειες, εγείροντας παράλληλα προβληματισμούς για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται πολλές φορές από την κοινωνία.

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2025

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".

"Το ξύπνημα της άνοιξης In Reverse": Το εμβληματικό έργο του Βέντεκιντ σε σύγχρονη διασκευή

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, το "Ξύπνημα της Άνοιξης" του Φρανκ Βέντεκιντ αποδεικνύεται ανατριχιαστικά επίκαιρο μέσα από τη σύγχρονη διασκευή της Σμαράγδας Μαγδαληνής, που ανεβαίνει με τον τίτλο "In Reverse".

Όσα θα δούμε στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου" τη σεζόν 2025-2026

Μοσχόπουλος, Αυγουστίδης, Μαϊστράλη, Ζερίτης και άλλοι κορυφαίοι δημιουργοί δίνουν ραντεβού στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη" την επόμενη θεατρική σεζόν με ένα ρεπερτόριο που υπόσχεται δυνατές στιγμές.

Το Μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Χορού 2025 από τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ

Για την Παγκόσμια Ημέρα Χορού 2025, που γιορτάζεται 29 Απριλίου, το μήνυμα υπογράφει ένας άνθρωπος που έχει μάθει να ζει μέσα από τη σιωπηλή γλώσσα της κίνησης: ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ. Αναλογιστείτε το μήνυμα του και θυμηθείτε ποιοι άλλοι παγκοσμίως έχουν γράψει για την ημέρα αυτή.

Πάθος, μύθοι και σύγχρονη τέχνη στον κόσμο του "Holy Bitch!"

Πρώτες φωτογραφίες από την ανατρεπτική παράσταση "Holy Bitch!" της Έλλης Παπακωνσταντίνου στο Πορεία.