Βρέχει στη Βαρκελώνη

3

Απλότητα, ευαισθησία και ένα πικρό φινάλε σε μια γλυκόπικρη ρομαντική κομεντί, όπου πρωταγωνιστεί μία πόρνη που θέλει να αλλάξει τη ζωή της. Το πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο χαρίζει μια ζεστή, χαμηλών τόνων παράσταση με ωραίες ερμηνείες.| Powered by Uber

Βρέχει στη Βαρκελώνη Πάτροκλος Σκαφίδας©

Γλυκόπικρο είναι το έργο του Καταλανού Πάου Μιρό, που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ακολουθώντας τη φόρμα της ρομαντικής κομεντί, αφηγείται την ιστορία της Λάλι, μιας πόρνης που ζει στο σπίτι του συντρόφου και προαγωγού της Κάρλος, κάπου κοντά στο ισπανικό λιμάνι. Η γνωριμία της με τον Νταβίντ, έναν βιβλιοπώλη και πελάτη της, θα της ανοίξει νέους ορίζοντες, θα φέρει στην επιφάνεια πλευρές του εαυτού της που αγνοούσε και θα την ωθήσει στην απόφαση να αλλάξει τη ζωή της. Με απλότητα και ευαισθησία, ο Μιρό δημιουργεί ένα έργο που εξελίσσεται μέσα από τις δυναμικές που αναπτύσσονται μεταξύ των ηρώων, ενώ ταυτόχρονα εστιάζει σε αυτούς τους τρεις ανθρώπους που όλοι με κάποιο τρόπο υποφέρουν από μοναξιά - αν και η σύντομη φόρμα που επιλέγει δεν του επιτρέπει να εμβαθύνει περαιτέρω σε αυτούς. Το πικρό, σχεδόν κυνικό, φινάλε πρόσθετει μάλιστα αξία στο έργο, καθώς αποδεικνύεται μη αναμενόμενο και ο συγγραφέαςαποφεύγει τόσο ένα βολικό happy end όσο και κάποια μελοδραματική κατάληξη.

Βρέχει στη Βαρκελώνη
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Την ίδια απλότητα διατηρεί η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, ο οποίος  δίνει το χώρο στους τρεις καλούς ηθοποιούς να ερμηνεύσουν ένα κείμενο σχέσεων και χαρακτήρων παρά δράσης. Η Δήμητρα Ματσούκα, ο Ανδρέας Κοντόπουλος και ο Κώστας Καζανάς ερμηνεύουν αυτό το ιδιότυπο ερωτικό τρίγωνο και αποδεικνύονται ωραίες επιλογές. Ο Ανδρέας Κοντόπουλος επιβεβαιώνει με τη φυσιογνωμία του τις προσδοκίες για το ρόλο του Κάρλος, αλλά δεν μένει εκεί, αντίθετα συλλαμβάνει τις ιδιαιτερότητες του ρόλου, που από γραφής δεν αποτελεί έναν σχηματικό, τυπικό νταβατζή. Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η παρουσία του Κώστα Καζανά στην εκ πρώτης όψεως συμπαθητική φιγούρα του Νταβίντ, μεταφέροντας με πολύ "απαλό" τρόπο την εσωτερικότητα τη θλίψη αλλά και την απειλητική αίσθηση που φέρει ο ήρωας. Παρόλο που η Λάλι είναι ο πυρήνας του έργου, οι άνδρες δεν μένουν στο σκοτάδι, αντιθέτως ο συγγραφέας, χωρίς να κραυγάζει σχεδόν αδιόρατα, δείχνει τη χειριστική, κτητική συμπεριφορά τους απέναντι στο Λάλι και οι ερμηνείες των δύο ηθοποιών συλλαμβάνουν ωραία αυτές τις υπόγειες αποχρώσεις. 

Βρέχει στη Βαρκελώνη
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Πολύ καλή η Δήμητρα Ματσούκα, μας παραδίδει μια ηρωίδα με πολλές πλευρές, χωρίς να επαναπαύεται στην εντυπωσιακή ομορφιά της. Η Λάλι της είναι μια γυναίκα θαρραλέα, αποφασισμένη, έχει ανησυχίες που την "τρώνε", διεκδικεί κάτι καλύτερο για τον εαυτό της, είναι γενναία αλλά και εύθραυστη - όλα αυτά μέσα από το πρίσμα της "κωμικής" αφέλειας που χαρακτηρίζει μία λαϊκή, αμόρφωτη γυναίκα, που γνωρίζει ξαφνικά έναν άλλο κόσμο. Ωραία πλαισιώνουν το έργο η μελαγχολική σύνθεση του Νίκου Κυπουργού, τα ταιριαστά στο χώρο δράσης (το άθλιο δωμάτιο του Κάρλος) σκηνικά του Αντώνη Δαγκλίδη, τα κοστούμια της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι χαμηλοί φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη.

Περισσότερες πληροφορίες

Βρέχει στη Βαρκελώνη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η Λάλι είναι μια πόρνη που ζει κοντά στο λιμάνι της Βαρκελώνης μαζί με τον Κάρλος, τον άνεργο εραστή και προαγωγό της. Έχει έναν τακτικό πελάτη, τον Νταβίντ, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου, που είναι παντρεμένος αλλά η γυναίκα του είναι ετοιμοθάνατη. Η Λάλι αρχίζει σιγά σιγά να αναπτύσσει μια ιδιόρρυθμη σχέση με τον Νταβίντ, που της δίνει βιβλία να διαβάζει και της ανοίγει έναν καινούργιο κόσμο, με αποτέλεσμα να θέλει να εγκαταλείψει το πεζοδρόμιο. Η αλλαγή αυτή δεν αρέσει καθόλου στον Κάρλος, που η προοπτική να χάσει τη Λάλι τον τρομάζει για πολλούς λόγους. Όταν η γυναίκα του Νταβίντ πεθαίνει, εκείνος προτείνει στη Λάλι να εργαστεί στο βιβλιοπωλείο του. Είναι η ώρα των αποφάσεων και η Λάλι χαίρεται που οι δυο άντρες θα συμφιλιωθούν μεταξύ τους. Τι σημαίνει όμως αυτό για τη ζωή της γυναίκας;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η απιστία θέλει τέχνη-"Ράφτης κυριών" σε νέες φωτογραφίες από την παράσταση

Ο "Ράφτης κυριών" του Ζωρζ Φεντώ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, παίζεται στο Θέατρο Γκλόρια με τον Δημήτρη Μακαλιά και ένα λαμπερό καστ, σε μια φάρσα γεμάτη πάθος, παρεξηγήσεις και εκρηκτικό γέλιο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/11/2025

"Cow Deer": Πώς μοιάζει μια παράσταση, με βασικές πρωταγωνίστριες μια Αγελάδα και μια Ελαφίνα;

Αξίζει την προσοχή μας η παράσταση "Cow Deer" των Κέιτι Μίτσελ, Νίνα Σίγκαλ και Μέλανι Ουίλσον,. Σε συνεργασία με την Ειρήνη Φαναριώτη για τις ελληνικές παραστάσεις και στο πλαίσιο της συνεργασίας Εθνικού Θεάτρου με το Royal Court Theatre του Λονδίνου, μας μιλά για τη σχέση ανθρώπου και φύσης μέσα από κίνηση και ήχο.

Τι συμβαίνει στο θεατρικό wine bar "Taniko";

Ένα κοινωνικό δράμα του Κωνσταντίνου Αβράμη για το ολοένα αυξανόμενο κόστος της υγείας, το gentrification και την κοινωνική ασφυξία, στο Studio Μαυρομιχάλη.

"Ένας καταπληκτικός καταθλιπτικός": Η ευτυχία θέλει θάρρος

Ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη επιστρέφει στο Θέατρο Καλλιρρόης, μπλέκοντας το χιούμορ με τη μελαγχολία σε μια τρυφερή ιστορία για την ευτυχία, τη μοναξιά και τη συμφιλίωση με τη ζωή όπως είναι.

Όταν ο Πόε συναντά τη μουσική: "Το Κοράκι" της ομάδας Νοσταλγία

Η ομάδα Νοσταλγία επιστρέφει με μια ιδιαίτερη θεατρική πρόταση που γεφυρώνει τη λογοτεχνία με τη μουσική πράξη: το "Κοράκι [Ένα Μουσικό Αναλόγιο]" του Έντγακρ Άλαν Πόε σε σκηνοθεσία και μουσική σύνθεση Τώνιας Ράλλη.

"Oops!- Το παράλογο γίνεται θέαμα από τη Nova Melancholia

Η ομάδα Nova Melancholia επιστρέφει με το "Oops!", μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στη φάρσα, το σκοτάδι και την υπαρξιακή ειρωνεία.

Η "Λόλα" της Τρούμπας στο Παλλάς με Τρίγγου, Στάνκογλου, Γάλλο

Για πρώτη φορά θα δούμε στο θέατρο Παλλάς το 2026 την κινηματογραφική "Λόλα" που καθόρισε μια ολόκληρη εποχή, σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη.