Βρέχει στη Βαρκελώνη

3

Απλότητα, ευαισθησία και ένα πικρό φινάλε σε μια γλυκόπικρη ρομαντική κομεντί, όπου πρωταγωνιστεί μία πόρνη που θέλει να αλλάξει τη ζωή της. Το πρώτο πανελλήνιο ανέβασμα από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο χαρίζει μια ζεστή, χαμηλών τόνων παράσταση με ωραίες ερμηνείες.| Powered by Uber

Βρέχει στη Βαρκελώνη Πάτροκλος Σκαφίδας©

Γλυκόπικρο είναι το έργο του Καταλανού Πάου Μιρό, που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ακολουθώντας τη φόρμα της ρομαντικής κομεντί, αφηγείται την ιστορία της Λάλι, μιας πόρνης που ζει στο σπίτι του συντρόφου και προαγωγού της Κάρλος, κάπου κοντά στο ισπανικό λιμάνι. Η γνωριμία της με τον Νταβίντ, έναν βιβλιοπώλη και πελάτη της, θα της ανοίξει νέους ορίζοντες, θα φέρει στην επιφάνεια πλευρές του εαυτού της που αγνοούσε και θα την ωθήσει στην απόφαση να αλλάξει τη ζωή της. Με απλότητα και ευαισθησία, ο Μιρό δημιουργεί ένα έργο που εξελίσσεται μέσα από τις δυναμικές που αναπτύσσονται μεταξύ των ηρώων, ενώ ταυτόχρονα εστιάζει σε αυτούς τους τρεις ανθρώπους που όλοι με κάποιο τρόπο υποφέρουν από μοναξιά - αν και η σύντομη φόρμα που επιλέγει δεν του επιτρέπει να εμβαθύνει περαιτέρω σε αυτούς. Το πικρό, σχεδόν κυνικό, φινάλε πρόσθετει μάλιστα αξία στο έργο, καθώς αποδεικνύεται μη αναμενόμενο και ο συγγραφέαςαποφεύγει τόσο ένα βολικό happy end όσο και κάποια μελοδραματική κατάληξη.

Βρέχει στη Βαρκελώνη
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Την ίδια απλότητα διατηρεί η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, ο οποίος  δίνει το χώρο στους τρεις καλούς ηθοποιούς να ερμηνεύσουν ένα κείμενο σχέσεων και χαρακτήρων παρά δράσης. Η Δήμητρα Ματσούκα, ο Ανδρέας Κοντόπουλος και ο Κώστας Καζανάς ερμηνεύουν αυτό το ιδιότυπο ερωτικό τρίγωνο και αποδεικνύονται ωραίες επιλογές. Ο Ανδρέας Κοντόπουλος επιβεβαιώνει με τη φυσιογνωμία του τις προσδοκίες για το ρόλο του Κάρλος, αλλά δεν μένει εκεί, αντίθετα συλλαμβάνει τις ιδιαιτερότητες του ρόλου, που από γραφής δεν αποτελεί έναν σχηματικό, τυπικό νταβατζή. Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η παρουσία του Κώστα Καζανά στην εκ πρώτης όψεως συμπαθητική φιγούρα του Νταβίντ, μεταφέροντας με πολύ "απαλό" τρόπο την εσωτερικότητα τη θλίψη αλλά και την απειλητική αίσθηση που φέρει ο ήρωας. Παρόλο που η Λάλι είναι ο πυρήνας του έργου, οι άνδρες δεν μένουν στο σκοτάδι, αντιθέτως ο συγγραφέας, χωρίς να κραυγάζει σχεδόν αδιόρατα, δείχνει τη χειριστική, κτητική συμπεριφορά τους απέναντι στο Λάλι και οι ερμηνείες των δύο ηθοποιών συλλαμβάνουν ωραία αυτές τις υπόγειες αποχρώσεις. 

Βρέχει στη Βαρκελώνη
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Πολύ καλή η Δήμητρα Ματσούκα, μας παραδίδει μια ηρωίδα με πολλές πλευρές, χωρίς να επαναπαύεται στην εντυπωσιακή ομορφιά της. Η Λάλι της είναι μια γυναίκα θαρραλέα, αποφασισμένη, έχει ανησυχίες που την "τρώνε", διεκδικεί κάτι καλύτερο για τον εαυτό της, είναι γενναία αλλά και εύθραυστη - όλα αυτά μέσα από το πρίσμα της "κωμικής" αφέλειας που χαρακτηρίζει μία λαϊκή, αμόρφωτη γυναίκα, που γνωρίζει ξαφνικά έναν άλλο κόσμο. Ωραία πλαισιώνουν το έργο η μελαγχολική σύνθεση του Νίκου Κυπουργού, τα ταιριαστά στο χώρο δράσης (το άθλιο δωμάτιο του Κάρλος) σκηνικά του Αντώνη Δαγκλίδη, τα κοστούμια της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι χαμηλοί φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη.

Περισσότερες πληροφορίες

Βρέχει στη Βαρκελώνη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Η Λάλι είναι μια πόρνη που ζει κοντά στο λιμάνι της Βαρκελώνης μαζί με τον Κάρλος, τον άνεργο εραστή και προαγωγό της. Έχει έναν τακτικό πελάτη, τον Νταβίντ, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου, που είναι παντρεμένος αλλά η γυναίκα του είναι ετοιμοθάνατη. Η Λάλι αρχίζει σιγά σιγά να αναπτύσσει μια ιδιόρρυθμη σχέση με τον Νταβίντ, που της δίνει βιβλία να διαβάζει και της ανοίγει έναν καινούργιο κόσμο, με αποτέλεσμα να θέλει να εγκαταλείψει το πεζοδρόμιο. Η αλλαγή αυτή δεν αρέσει καθόλου στον Κάρλος, που η προοπτική να χάσει τη Λάλι τον τρομάζει για πολλούς λόγους. Όταν η γυναίκα του Νταβίντ πεθαίνει, εκείνος προτείνει στη Λάλι να εργαστεί στο βιβλιοπωλείο του. Είναι η ώρα των αποφάσεων και η Λάλι χαίρεται που οι δυο άντρες θα συμφιλιωθούν μεταξύ τους. Τι σημαίνει όμως αυτό για τη ζωή της γυναίκας;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ταιριάζει τελικά το πένθος στην Ηλέκτρα, Κωνσταντίνε Κυριακού;

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συν-δημιουργός της θεατρικής εταιρείας THEARTES -μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη- γράφει για τη νέα τους παράσταση, όπου ο Ευγένιος Ο’Νιλ συναντά την τεχνητή νοημοσύνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
30/04/2025

Στην ταράτσα του Λαμπέτη για θέατρο και συναυλίες

Το καλοκαίρι του 2025 μάς περιμένουν μουσικές βραδιές με τους Μελίνα Ασλανίδου, Γεράσιμο Ανδρεάτο, Ασπασία Στρατηγού, Κώστα Μακεδόνα, Γιώτα Νέγκα, Polkar, Φωτεινή Βελεσιώτου, Θοδωρή Βουτσικάκη, μια ολοκαίνουργια παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Λαγούτη, stand up comedy με την Κατερίνα Βρανά και πολλά ακόμη.

"Nina / where are you my de@r?": Το one woman show για λίγο μετά τα 30 επιστρέφει

Η πρώτη προσωπική δουλειά της Ειρήνης Φαναριώτη που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη σεζόν επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

Επίδαυρος: Φωτογραφίες από τις πρόβες της "Ηλέκτρας" στη Χώρα της Άνδρου

Μετά το Θέατρο Πορεία, οι αναγνώσεις της "Ηλέκτρας" του Σοφοολή ολοκληρώθηκαν στο σπίτι των Καραγάτση στη Χώρα Άνδρου. Ένα τόπο που συγκινεί πολύ το σκηνοθέτη Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος καταθέτει την πρώτη σκηνοθεσία του στο αρχαίο δράμα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

"Ταιριάζει το πένθος στην Ηλέκτρα;" ρωτούν οι Κατερίνα Μπιλάλη και Κωνσταντίνος Κυριακού

Μια παράσταση που έρχεται από το… μέλλον στο θέατρο Μεταξουργείο, βασισμένη στην τριλογία του Ευγένιου Ο’Νιλ "To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα".

"Το ξύπνημα της άνοιξης In Reverse": Το εμβληματικό έργο του Βέντεκιντ σε σύγχρονη διασκευή

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, το "Ξύπνημα της Άνοιξης" του Φρανκ Βέντεκιντ αποδεικνύεται ανατριχιαστικά επίκαιρο μέσα από τη σύγχρονη διασκευή της Σμαράγδας Μαγδαληνής, που ανεβαίνει με τον τίτλο "In Reverse".

Όσα θα δούμε στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου" τη σεζόν 2025-2026

Μοσχόπουλος, Αυγουστίδης, Μαϊστράλη, Ζερίτης και άλλοι κορυφαίοι δημιουργοί δίνουν ραντεβού στο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου-Μαριάννα Τόλη" την επόμενη θεατρική σεζόν με ένα ρεπερτόριο που υπόσχεται δυνατές στιγμές.