Πεταλούδες στο στομάχι

3

Ερωτική και ηλεκτρισμένη περφόρμανς που μιλάει για το καλύτερο παραισθησιογόνο ναρκωτικό, τον έρωτα. Ενώ, όμως, ατμόσφαιρα και ερμηνείες ανεβάζουν ψηλά την επιδραστικότητά της, ζημιώνεται από την αδύναμη δραματουργία.

Πεταλούδες στο στομάχι Πάτροκλος Σκαφίδας©

H ηλεκτρισμένη και ερωτική ατμόσφαιρα δονεί την παράσταση που υπογράφει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, σε δική του σύλληψη (και σκηνικό χώρο) και σε κείμενο της Έρι Κύργια. Η δράση φιλοξενείται μέσα σε έναν μαύρο χώρο: στο εσωτερικό ενός underground club, ή ίσως στην άβυσσο της απόγνωσης ή σε μια μήτρα. Εξάλλου από γεννησιμιού μας δεν ψάχνουμε την αγάπη; Έτσι ξεκινάει άλλωστε η ιστορία του Ρ. Α. (Κωνσταντίνος Μπιμπής), πάνω στην οποία στήνεται το έργο: ένας άνδρας που ψάχνει τον μεγάλο έρωτα της λογοτεχνίας και του σινεμά, ερωτοτροπεί στο διαδίκτυο και στα πάρτι, ερωτεύεται, κάνει σχέσεις αλλά και σεξ της μιας βραδιάς, με άνδρες και γυναίκες, ώσπου γνωρίζει τη Μόλι (Κλέλια Ανδριολάτου) και δημιουργούν τη δική τους "συμμορία της αγάπης". Κρατώντας αυτή την ιστορία ως ραχοκοκαλιά, η παράσταση ενσωματώνει μοτίβα και σχόλια που έχουν να κάνουν με τη σημερινή γενιά, την "Gen L", μια γενιά που ψάχνει (κι αυτή) επίμονα την αγάπη, απενοχοποιημένη, διεκδικητική, απελευθερωμένη από τα στερεότυπα της σεξουαλικής ταυτότητας.

Πεταλούδες στο στομάχι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Παίζοντας με την ιδέα του έρωτα ως ναρκωτικού, αλλά και με αυτήν των ναρκωτικών ως υποκατάστατου του δυσεύρετου έρωτα, ο Ρήγος στήνει ένα "κλαμπάτο" θέαμα, που γοητεύει και ξεσηκώνει. Κυρίαρχο είναι το σχόλιο για την τρέχουσα εποχή, δηλαδή για τον έρωτα, το φλερτ και το σεξ μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα dating apps, όμως η παράσταση στην πραγματικότητα αποτυπώνει μοτίβα σχέσεων και συμπεριφορών και προγενέστερων εποχών – ευδιάκριτη είναι άλλωστε η 90s ατμόσφαιρα. Το θέαμα στροβιλίζεται μαζί με τα πρόσωπα σε μια αέναη κίνηση, δεν μεταδίδει όμως απαραιτήτως ελαφριά ή χαρούμενη διάθεση: σκοτεινές νύξεις διατρέχουν την όλη σύλληψη, όπως η σεξουαλική βία, η επιδερμικότητα των επαφών, οι σκοτεινές περιοχές του έρωτα, τα προσωπικά αδιέξοδα.

Πεταλούδες στο στομάχι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το θέαμα ενορχηστρώνεται έτσι ώστε κατορθώνει να διατηρεί τη συνοχή του παρόλο που αντλεί από πολλά πεδία. Τα τραγούδια και τα χορευτικά νούμερα, η μη γραμμική αφήγηση, η ζωντανή δράση και η βιντεοσκόπησή της διαμορφώνουν μια παράσταση με ύφος και ταυτότητα, στην οποία συντελούν αποφασιστικά η μουσική του Γρηγόρη Ελευθερίου, τα κοστούμια της Ελλάδας Δαμιανού και οι φωτισμοί της Ελευθερίας Ντεκώ. Κυρίως, βέβαια, την κάνουν αυτό που είναι οι εξαιρετικοί ερμηνευτές: εκτός του Μπιμπή και της Ανδριολάτου, ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, η Ίντρα Κέιν και η Δωροθέα Μερκούρη. Και είναι τα παραπάνω, το συνολικό αίσθημα και οι ηλεκτρισμένες ερμηνείες, που αποζημιώνουν –στο μέτρο του δυνατού– για την αδύναμη δραματουργία και ένα κείμενο που δεν διαθέτει χαρακτήρα, βάθος ή έστω δυναμική. Γιατί μπορεί η παράσταση να εμπνέεται από τα ΜΚΔ και τις διαδικτυακές γνωριμίες, αλλά περίμενε κανείς το κείμενο να φτάσει πέρα από την πεζή αποτύπωση της γλώσσας του facebook, του tinder ή του instagram.

Περισσότερες πληροφορίες

Πεταλούδες στο στομάχι

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Θέατρο, μουσική, χορός και νέα μέσα είναι τα βασικά συστατικά της παράστασης για την επίδραση του έρωτα και την ικανοποίηση της μεγαλύτερης ανάγκης μας για αγάπη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λήγουν οι καταλήψεις στις Δραματικές Σχολές

Με ανακοίνωση τους οι Σύλλογοι Σπουδαστών/τριών Σχολών Δραματικής Τέχνης ενημερώνουν για τη λήξη των καταλήψεων και την ταυτόχρονη συνέχιση του πολυμορφικού αγώνα τους, που ξεκίνησε με αφορμή το Προεδρικό Διάταγμα και υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/03/2023

"H Βίλα": Η διαχείριση της βίας μέσα από τα μάτια τριών γυναικών

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου σκηνοθετεί τις Νατάσα Εξηνταβελώνη, Λίλα Μπακλέση, Αγγελική Πασπαλιάρη σε ένα έργο που εξετάζει τον απόηχο ενός τραυματικού γεγονότος στην σύγχρονη πραγματικότητά.

"Μισάνθρωπος": Πέτερ Στάιν, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στις πρόβες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ξεκίνησε η προπώληση για τον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου που θα ερμηνεύσει ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού ηθοποιός σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Πέτερ Στάιν κι ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες.

"Πού πας, βρε Καραγκιόζη;" Στο 2ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου Σκιών!

Ξεκινάει από το Ρομάντσο αυτό το τριήμερο και συνεχίζει στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων το φεστιβάλ που μπαίνει φέτος στη δεύτερη διοργάνωσή του ανανεωμένο και αφιερωμένο στις διαδρομές και τις συγγένειες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος γράφει για τα "Ορφανά" και τα επίκαιρα θέματα που πραγματεύονται

Με φόντο την πρόσφατη εθνική τραγωδία και τα ερωτήματα που έγειρε, σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος τα "Ορφανά" του Ντένις Κέλι, ένα έργο που όπως λεει ο ίδιος κρύβει στον πυρήνα του έναν κριτικό στοχασμό απέναντι στην έννοια "ασφάλεια" και όχι μόνο.

Η "Σταχτοπούτα" χορεύει στο Christmas Theater

Το Classical Ballet Of Eastern Europe ενώνει βραβευμένους χορευτές σε μια παραμυθένια παράσταση κλασικού χορού πάνω στο παραμύθι του Σαρλ Περό.

Το θέατρο συναντά την επιστήμη στο "The Science of CSI: Έγκλημα στο εργαστήριο"

Οι "Science Reactors" επιστρέφουν στην "Άτρακτο" και προσεγγίζουν με χιούμορ την επιστήμη σε μια παράσταση με ελεύθερη είσοδο που συνδυάζεται με εργαστήριο εγκληματολογίας.