Παιχνιδοποιός

2,5
Παιχνιδοποιός

Η δράση ενός κατά συρροή εγκληματία που επιτίθεται σε γυναίκες και αφού τις ακινητοποιήσει τις υποβάλει σε λοβοτομή ώστε να τις καταστήσει άβουλα όργανά του βρίσκεται στον επίκεντρο της υπόθεσης του ψυχολογικού θρίλερ του Αμερικανού Γκάρντνερ ΜακΚέι, γραμμένου αρχικά ως νουβέλα και έπειτα ως θεατρικό έργο. Τα δύο πρόσωπα του έργου, ένας νεαρός άνδρας, ο Πίτερ, και μία νευροψυχολόγος της αστυνομίας, η Μοντ, που ασχολείται με τη συγκεκριμένη υπόθεση, θα βρεθούν στο σπίτι της Μοντ με φαινομενικά τυχαία αφορμή. Το μυστήριο γύρω από την πραγματική ταυτότητα του Πίτερ και τον σκοπό της επίσκεψής του (πρόκειται για τον κατά συρροή εγκληματία ή απλώς για ένα ηθοποιό σε άσκηση ρόλου, όπως διατείνεται ο ίδιος;) τροφοδοτεί την ιστορία με σασπένς μέχρι την τελική λύση, ενώ στο μεταξύ έχουν μεσολαβήσει οι απαραίτητες ανατροπές.

Παιχνιδοποιός

Παρά το ενδιαφέρον στόρι του, όμως, ο "Παιχνιδοποιός" δύσκολα πείθει για την αλήθεια των επί σκηνής συμβάντων (κι έτσι  δύσκολα παρασέρνει τον θεατή στο ζητούμενο κλίμα του μυστηρίου και του τρόμου) και ακόμη λιγότερο για τους διάφορους προβληματισμούς που θεωρητικά θίγει (ηθικούς, φιλοσοφικούς, κ.ά.) - τουλάχιστον όσον αφορά στη συγκεκριμένη σκηνική εκδοχή, από την οποία ίσως έχουν αφαιρεθεί σημεία του πρωτότυπου έργου, κρίνοντας και από τη σύντομη διάρκεια της παράστασης.

Παιχνιδοποιός
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Αδιαμφισβήτητα, ο Αλέξανδρος Κοέν προσπάθησε και σε σημεία πέτυχε να ερεθίσει τα αντανακλαστικά των θεατών και να δημιουργήσει την απαραίτητη ατμόσφαιρα απειλής, με τη βοήθεια των έντονων φωτιστικών και ηχητικών εφέ, ενώ εκμεταλλεύτηκε προς όφελος της δράσης και της κλειστοφοβικής ατμόσφαιρας τον περιορισμένο χώρο της σκηνής (που έχει ντυθεί ωραία με τα σκηνικά του Γιάννη Αρβανίτη). Προς τον ίδιο στόχο κινούνται και οι νευρώδεις ερμηνείες των δύο ηθοποιών: ο Γιώργος Παρταλίδης αποδεικνύεται σε γενικές γραμμές ωραία παρουσία, καθώς ερμηνεύει εύστοχα τα πολλά πρόσωπα του Πίτερ, που κινείται μεταξύ παγερής ψυχρότητας και ακαταμάχητης γοητείας, όμως η Ραφίκα Σαουίς, εκκινούμενη προφανώς από το ρόλο μιας γυναίκας που βρίσκεται υπό το καθεστώς φόβου, ερμηνεύει τη Μοντ κυρίως με εξωτερική ένταση και υψηλούς τόνους.

Περισσότερες πληροφορίες

Παιχνιδοποιός

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 65 '

Στο διάσημο ψυχολογικό θρίλερ μια αστυνομική νευροψυχολόγος έχει εμμονή με μια ανεξιχνίαστη υπόθεση ενός κατά συρροήν δολοφόνου που μετατρέπει τα θύματά του σε άβουλες μαριονέτες.

Μικρό Γκλόρια

Ιπποκράτους 7

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κοππέλια": Η Λυρική ανεβάζει το κλασικό μπαλέτο σε νέα χορογραφία Έντουαρντ Κλουγκ

Tο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μια νέα φιλόδοξη παραγωγή χορού που έρχεται τον Μάιο στην αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" στο ΚΠΙΣΝ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/04/2024

"Rabbit hole": Το συναρπαστικό αμερικάνικο δράμα για τρεις τελευταίες παραστάσεις

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Λυμπερόπουλος, συστήνοντάς μας ένα βραβευμένο σύγχρονο έργο για την απώλεια, ρίχνει αυλαία.

"Αλίφειρα": Τελευταίες παραστάσεις για την πικρή κωμωδία του Ανδρέα Στάικου

Το έργο του συγγραφέα και σκηνοθέτη που αντλεί έμπνευση από την μυστηριώδη αρχαία πόλη της Αρκαδίας ολοκληρώνει τον κύκλο του.

"Ριχάρδος III*": Δείτε πρώτες φωτογραφίες από το έργο του Σαίξπηρ σε διασκευή Ανδρέα Φλουράκη

Ο αστερίσκος στον "Ριχάρδο ΙΙΙ*" καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα, στην παράσταση που σκηνοθετεί η Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη.

Πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη για τη νέα παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη "The Cenci Family"

Από το Μανχάταν ξεκινά την πορεία της η νέα παράσταση της σκηνοθέτιδας που υπογράφει το έργο μαζί με τον Άρη Ασπρούλη, αντλώντας από το ρηξικέλευθο πνεύμα του Αντονέν Αρτώ και την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που εναντιώθηκε στην πατριαρχία και δολοφονήθηκε.

Προλάβετε το "Μια άλλη Θήβα" τον Μάιο

Η επιτυχημένη παράσταση σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου θα συνεχιστεί για λίγο ακόμη, με τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη στο δίδυμο του έργου του Σέρχιο Μπλάνκο.

"Πόθεν έσχες" ρωτάνε οι 4Frontal στο θέατρο Βεάκη

Ένας απατεώνας που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, γίνεται το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής στο νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη που έρχεται το Μάιο από την επιτυχημένη ομάδα.