Ο κύκλος του έρωτα

3,5

Δέκα ερωτικές ιστορίες δεμένες αλυσιδωτά μεταξύ τους δίνουν το υλικό για μια καλαίσθητη παράσταση που στοχάζεται με ανάλαφρο αλλά διεισδυτικό τρόπο πάνω στο παιχνίδι της ερωτικής επιθυμίας.

Ο κύκλος του έρωτα

Δέκα ερωτικές ιστορίες δεμένες αλυσιδωτά μεταξύ τους δίνουν το υλικό για μια καλαίσθητη παράσταση που στοχάζεται με ανάλαφρο αλλά διεισδυτικό τρόπο πάνω στο παιχνίδι της ερωτικής επιθυμίας.

Πόσο αστείοι γινόμαστε όταν μπαίνουμε στο παιχνίδι της ερωτικής διεκδίκησης; Από αυτό το ερώτημα φαίνεται να εκκινεί η σκηνοθετική άποψη του Μοσχόπουλου πάνω στο έργο του Σνίτσλερ, όπως τουλάχιστον υποδηλώνει η κωμική διάθεση που χαρακτηρίζει την παράσταση. Χωρίς να καταφεύγει βέβαια στο ύφος μιας ξεκαρδιστικής κωμωδίας, λειτούργησε ως ο έξωθεν παρατηρητής δέκα ζευγαριών που παλεύουν με τα ψέματα, τις μικρότητες και τις ματαιώσεις που προκαλεί η αναζήτηση της ερωτικής ολοκλήρωσης, αναδεικνύοντας, ταυτόχρονα, την απαλοιφή κάθε ταξικής ή κοινωνικής διαφοροποίησης μπροστά στο δέλεαρ της ερωτικής επιθυμίας.

Αυτό άλλωστε αποτελεί κύριο ζητούμενο του ίδιου του έργου και το κάνει να αντέχει εκατόν είκοσι χρόνια μετά τη συγγραφή του. Οι δέκα σύντομες ερωτικές ιστορίες φαίνονται μάλλον αδύναμες αν τις δούμε μεμονωμένα, καθώς αναπαράγουν το ίδιο μοτίβο χωρίς να το εξελίσσουν ή να το κορυφώνουν κι έτσι σταδιακά το ενδιαφέρον του θεατή εξανεμίζεται, όμως συνολικά συνιστούν μια γλαφυρή απεικόνιση της παντοδυναμίας του ερωτικού ενστίκτου.

Ο κύκλος του έρωτα - εικόνα 1

Με το βλέμμα του ανοιχτό στο τι μπορεί να πει το έργο πέρα από το επίπεδο της υπόθεσης, ο Μοσχόπουλος πολλαπλασίασε τα κειμενικά μοτίβα και μεγέθυνε τον ορίζοντα πρόσληψής τους. Εμπνεύστηκε από το χαρακτηριστικό εύρημα του έργου, δηλαδή την αλυσιδωτή σύνδεση των επιμέρους ιστοριών (ο ένας από τους δύο ήρωες κάθε ιστορίας πρωταγωνιστεί και στην επόμενη) και φρόντισε να το αναδείξει ακόμη περισσότερο. Η ιδέα του να κρατήσει τους ηθοποιούς επί σκηνής ώστε να σχολιάζουν τα δρώμενα δημιούργησε μια ενδιαφέρουσα σκηνική συνθήκη που μας υπενθύμιζε περιπαικτικά ότι κανείς δεν μπαίνει «καθαρός» σε κάθε νέα περιπέτεια, κουβαλάει μοιραία το παρελθόν του.

Εύσημα αποδίδονται στο γεγονός ότι η διαχρονικότητα του κειμένου αναδείχθηκε χωρίς να γίνει μεταφορά της δράσης στη σύγχρονη εποχή. Αντιθέτως, ακόμη και για την όψη επιλέχτηκε η αισθητική των αρχών του 20ού αιώνα. Ιδιαιτέρως καλαίσθητα, παίζοντας με τις αντιθέσεις μεταξύ άσπρου και μαύρου, τα κοστούμια της Κλαιρ Μπρέσγουελ χαρίζουν πολλούς πόντους στην παράσταση, όπως και το εντυπωσιακό σκηνικό της Ευαγγελίας Θεριανού, που περικλείει τους ήρωες, έστω κι αν λειτουργεί περισσότερο ως συμβολική εικόνα καθώς δεν έχει ενεργό ρόλο στη δράση.

Ο κύκλος του έρωτα - εικόνα 2

Η διακωμώδηση της φύσης του ανθρώπου όταν επιδίδεται στο ερωτικό παιχνίδι καθοδήγησε τις ερμηνείες των δέκα ηθοποιών, που κατάφεραν να δείξουν ταυτόχρονα και τις «σκοτεινότερες» αποχρώσεις αυτού του παιχνιδιού, δηλαδή το φόβο της μοναξιάς και την ανάγκη για συντροφικότητα. Αν και κανένας δεν υπολείπεται σε απόδοση, ο τρόπος με τον οποίο δούλεψαν τις λεπτομέρειες του ρόλου τους οι Κώστας Φιλίππογλου (Κόμης), Άννα Μάσχα (Ηθοποιός), Ευδοκία Ρουμελιώτη (Νεαρή σύζυγος), Σίσσυ Τουμάση (Καμαριέρα) και Γαλήνη Χατζηπασχάλη (Πόρνη) τους κάνει να ξεχωρίζουν, ενώ ενστάσεις μπορούν να εκφραστούν για την υπερβολικά γελοιογραφική απόδοση (κατόπιν σκηνοθετικής επιθυμίας;) του ρόλου του Ποιητή από τον Νικόλα Παπαγιάννη.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς, 2104143310-20. Διάρκεια: 105΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κύκλος του έρωτα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Δέκα ζευγάρια σε μια σκυταλοδρομία σεξουαλικών συναντήσεων. Κάθε διαδοχική σκηνή παίρνει ένα δραματικό πρόσωπο από την προηγούμενη και το εισάγει στην επόμενη. Μέχρι το τέλος του παιχνιδιού όλοι οι χαρακτήρες είναι ασαφώς συνδεδεμένοι μεταξύ τους.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.