Φεγγίτης

3

Βάζοντας στο επίκεντρο τη σχέση δύο ανθρώπων με διαφορετική πολιτική θεώρηση του κόσμου, το έργο ξεκινάει ως δυνατό κοινωνικό δράμα, αλλά καταλήγει κάπως αναποφάσιστο, κάτι που διαφαίνεται και στη συγκεκριμένη παράσταση των δύο ταχυτήτων.

Φεγγίτης

Βάζοντας στο επίκεντρο τη σχέση δύο ανθρώπων με διαφορετική πολιτική θεώρηση του κόσμου, το έργο ξεκινάει ως δυνατό κοινωνικό δράμα, αλλά καταλήγει κάπως αναποφάσιστο, κάτι που διαφαίνεται και στη συγκεκριμένη παράσταση των δύο ταχυτήτων.

Φεγγίτης - εικόνα 1

Μοιρασμένο εξίσου ανάμεσα στο προσωπικό και το κοινωνικό πρόσημο είναι το έργο του Βρετανού συγγραφέα, που γράφτηκε το 1995 και ανέβηκε στην Ελλάδα ένα χρόνο αργότερα με τον τίτλο «Γυάλινος ουρανός». Ξαναβλέποντάς το τώρα σε νέα μετάφραση της Μιρέλλας Παπαοικονόμου και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κάποιος την επικαιρότητα που διατηρεί η κοινωνικοπολιτική του ταυτότητα. θα μπορούσε να είναι ένα έργο που έχει γραφτεί στον απόηχο του τραπεζικού κραχ της πρώτης δεκαετίας του 20ού αιώνα και της μεγάλης ανακατάταξης που προκάλεσε στην κοινωνική διαστρωμάτωση.

Στο έργο παρακολουθούμε τη συνάντηση του Τομ και της Κίρα, δύο πρώην εραστών, τρία χρόνια μετά το χωρισμό τους, όταν η σύζυγος του Τομ μαθαίνει για τη σχέση τους. Ο Τομ είναι επιτυχημένος επιχειρηματίας της εστίασης, κυνικός και υλιστής, και η κατά είκοσι χρόνια νεότερή του Κίρα μια παθιασμένη, ιδεολόγος δασκάλα που υπηρετεί σε σχολείο μιας υποβαθμισμένης περιοχής του Λονδίνου. Η συνάντησή τους, κατόπιν μάλιστα της παραίνεσης του γιου του Τομ, θα στραφεί μοιραία γύρω από τα συναισθήματα και τη σχέση τους, αλλά θα φέρει στην επιφάνεια και τις διαφορετικές τους κοσμοθεωρίες, που φαίνεται να λειτουργούν ως σημαντικό εμπόδιο για μια ενδεχόμενη –νόμιμη πλέον– επανένωση.

Φεγγίτης - εικόνα 2

Φιλτράροντας το προσωπικό μέσα από το κοινωνικό και αντίστροφα, ο «Φεγγίτης» έχει τα εχέγγυα ενός δυνατού κοινωνικού δράματος –έχει τιμηθεί, άλλωστε, με διάφορα βραβεία–, ­τελικά όμως δίνει την εντύπωση, τουλάχιστον σε αυτήν την παρουσίαση, ενός «αναποφάσιστου» έργου, στο οποίο δεν έχουν χωνευτεί αρμονικά τα δύο παράλληλα ζητούμενα. Υπάρχουν μάλιστα σκηνές όπου η σύγκρουση με το έντονο ταξικό πρόσημο στην οποία επιδίδονται οι δύο ήρωες κάνει το έργο να ακούγεται άκαμπτο. Βέβαια, αυτές οι σκηνές στην παράσταση είναι οι πιο ενδια­φέρουσες, μια που τόσο ο Δημήτρης Καταλειφός όσο και η Λουκία Μιχαλοπούλου αποδίδουν με θέρμη τη συγκεκριμένη πλευρά των ρόλων τους κι έτσι αίρεται το άνευρο συναίσθημα που επικρατεί σε άλλα σημεία.

Εκεί που η παράσταση διαψεύδει τις προθέσεις των συντελεστών της είναι αυτή καθαυτή η ερωτική ιστορία: ίσως λόγω χημείας, οι δύο καλοί ηθοποιοί δεν πείθουν ότι κάποτε αγαπήθηκαν παράφορα, ειδικά καθώς ο Καταλειφός ερμηνεύει άβολα τον γοητευτικό μεσήλικο εραστή. Η μουσική του Μίνωα Μάτσα αναπληρώνει τη χωλαίνουσα συναισθηματική ατμόσφαιρα, ίσως όμως καταλήγει να ακούγεται παράφωνη σε σχέση με το υπόλοιπο κλίμα, ενώ το εμπνευσμένο σκηνικό της Αθανασίας Σμαραγδή, που αποδίδει το σπίτι της Κίρα με γυμνό το σκελετό του επιτρέποντας τη θέα σε όλα τα δωμάτια, εκφράζει από την πλευρά του την πρόθεση ακτινογραφικής διείσδυσης στο «μέσα» των ηρώων. Η διανομή συμπληρώνεται από τον Μιχάλη Πανάδη, που ερμηνεύει ζωηρά τον γιο του Τομ, τον Έντουαρντ.

ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ Σαρρή 11, Ψυρρή, 2103211750. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Φεγγίτης

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 130 '

Το έργο διερευνά με χιούμορ αν μπορεί να επιβιώσει μια σχέση αγάπης ανάμεσα σε δύο ανθρώπους με διαφορετική κοινωνική και πολιτική κοσμοθεωρία και συμπεριφορά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μια παράσταση-αλληγορία για τον κορωνοϊό στο Ίδρυμα Κακογιάννη

Το ιστορικό Ελληνογερμανικό Θέατρο της Κολωνίας έρχεται στην Ελλάδα με αφορμή τα 70 χρόνια από την ίδρυση του Ινστιτούτου Γκαίτε στη χώρα μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/10/2022

"Αδεξιότητες ή ένας τρόπος να μην τα καταφέρεις": Μια εμπειρία-ύμνος για το μεγαλείο της αποτυχίας

Η παράσταση ανεβαίνει για δύο βραδιές στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της σειράς Θέατρο @ ΜegaronUnderground.

Η αρχαία ελληνική μυθολογία μέσα από τα μάτια της Μάρθα Γκράχαμ

Η παρουσίαση που φιλοξενείται στο Θέατρο Πορεία στις 18 Οκτωβρίου είναι η πρώτη της σειράς και εστιάζει στα έργα Clytemnestra και Night Journey.

"Η Αρρώστια του Θανάτου" της Μαργκερίτ Ντυράς ανεβαίνει στο Δρόμος

Η θεατρική ομάδα ΜΗΔΕΙΑ μας δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί ο εαυτός μας στο θαμμένο παρελθόν.

Ο Γιώργος Κουτλής στο Εθνικό με άπαιχτο αστυνομικό θρίλερ παραλόγου

Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στην Ελλάδα το έργο "Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ" του σύγχρονου διακεκριμένου συγγραφέα Ντιμίτρι Ντανίλοφ με τους Δημήτρη Ήμελλο και Άρη Μπαλή στον θίασο.

Τα "Πρωτοσέλιδα" του 1922 σε μια παράσταση για την Μικρασιατική Καταστροφή

Η ομάδα της Baumstrasse παρουσιάζει ένα νέο έργο που μας φέρνει αντιμέτωπους με τα ερωτήματα που γέννησε η καταστροφή του 1922.

Γρηγόρης Βαλτινός: "Το "Da" είναι μια μέθοδος ζωής"

Ένα έργο που γλυκαίνει την ψυχή είναι το αυτοβιογραφικό "Da" του Χιού Λέοναρντ. Μας το επιβεβαιώνει ο Γρηγόρης Βαλτινός, o οποίος ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας στο Ιλίσια (από 8/10).