Ευτυχισμένες Μέρες

2

Έξοχη φιγούρα η Σοφία Φιλιππίδου, αμήχανη όμως η σκηνοθετική προσέγγιση, κακότεχνη η σκηνογραφική ματιά και ακατάλληλος ο συγκεκριμένος χώρος για το εμβληματικό έργο.

Ευτυχισμένες Μέρες

Έξοχη φιγούρα η Σοφία Φιλιππίδου, αμήχανη όμως η σκηνοθετική προσέγγιση, κακότεχνη η σκηνογραφική ματιά και ακατάλληλος ο συγκεκριμένος χώρος για το εμβληματικό έργο.

Ευτυχισμένες Μέρες - εικόνα 1

Λόγος VS Αποσύνθεση. Ο Ιρλανδός νομπελίστας κατάθεσε με τις «Ευτυχισμένες Μέρες» (1961) μια χαμογελαστή ελεγεία για την τραγικότητα της ύπαρξης και η Γουίνι θα υπονομεύει για πάντα το ιλαροτραγικό της ανθρώπινης κατάστασης με το αμέριμνο «τραγούδι» της, αποθεώνοντας την κοινοτοπία ως τη μόνη σωτηρία απέναντι στην επίγνωση του αναπόφευκτου τετελεσμένου της ύπαρξής μας.

Η απόφαση της Σοφίας Φιλιππίδου να καταπιαστεί με το έργο ως ερμηνεύτρια και μεταφράστρια προϊ­δέαζε για έναν «καινούργιο» ή έστω πολύ «συγκεκριμένο» Μπέκετ. Η παράσταση όμως δεν ανοίγει τον ορίζοντα μιας νέας οπτικής. Η σκηνοθεσία στέκει αμήχανα απέναντι στο έργο κι ενδίδει σε άκυρα ευρήματα που γειώνουν κακότεχνα την υπερβατικότητά του: ο σαματάς από το χτύπημα της (ελληνικής;!) εφημερίδας, το βίντεο του Γρηγόρη Ρέντη με τους ουρανοξύστες που στο δεύτερο μέρος αλλάζουν σε… Βόρειο Σέλας και το περιγραφικό, παλιομοδίτικο σκηνικό-χωματερή της Θάλειας Ιστικοπούλου θύμιζε με τα πλαστικά του ζωάκια ακόμη και παιδικό θέατρο. Υπερδραστήριος και «φασαριόζος» ο Γουίλι (Γιάννης Γούνας), ενώ οριακά ακατάλληλη η χαμηλή σκηνή του Εθνικού. η ομπρέλα της Γουίνι σχεδόν ακουμπάει στο ταβάνι…

Ευτυχισμένες Μέρες - εικόνα 2

Φιγούρα χαρισματική η Σοφία Φιλιππίδου, πλασμένη θαρρείς για το ρόλο της Γουίνι, με ιλαροτραγικό εκτόπισμα, πρόσωπο-μάσκα αποτροπαϊκή και φωνή τρικυμισμένη, όπου το χαρακτηριστικό «γο» ανάγεται σε ιδιοσυγκρασιακό φετίχ, απομένει σε μια αποσπασματικά ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Γιατί η επιτηδευμένα στατική και μονότονη εκφορά την έχει οδηγήσει σε μια ράθυμη αντιμετώπιση των παύσεων, των υφολογικών εναλλαγών, των παρωδιακών υπαινιγμών, των χειρονομιών, των επαναλήψεων – όλων όσα καθιστούν το μπεκετικό θέατρο θέμα βασικών ήχων και οντολογικών αγωνιών.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΜΙΚΡΟ REX ­Πανεπιστημίου 48, 2103301881. ­Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ευτυχισμένες μέρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια γυναίκα θαμμένη στην κορυφή ενός χωμάτινου λόφου επαναλαμβάνει καθημερινές κινήσεις και φλυαρεί με έναν νωθρό σύντροφο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
16/05/2024

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.