
Μια αστυνομική ιστορία ανάμεσα σε αυτοκίνητα-αντίκες και μια ιδιαίτερη παράσταση που μοιράζει ακριβοδίκαια το νουάρ, το χιούμορ και τη σκηνική αντισυμβατικότητα.

Aκολουθώντας με συνέπεια τα τελευταία χρόνια έναν ιδιότυπο δρόμο όπου το θέατρο «συνομιλεί» με τα εικαστικά, την περφόρμανς και την ποίηση, η Φρόσω Λύτρα κάνει (κατά κάποιον τρόπο) με τον «Πουαρό» μια μικρή παράκαμψη. Για την ακρίβεια αλλάζει ταχύτητα (για να χρησιμοποιήσουμε την ορολογία που αρμόζει στο χώρο που έχει επιλεγεί για την παράσταση), μετατοπίζει τη θεματική της προσέγγιση (εγκαταλείποντας τη γνώριμη αποσπασματική της δομή) και παρουσιάζει ένα έργο με συγκροτημένη πλοκή (και μάλιστα αστυνομική). Ένα ρίσκο που εκ του αποτελέσματος οδηγεί σε μια γοητευτική εμπειρία.
Ο Θοδωρής Πετρόπουλος διασκεύασε μια ιστορία της Αγκάθα Κρίστι με ήρωα τον γνωστό Βέλγο κοσμοπολίτη ντετέκτιβ, της έδωσε μάλιστα λίγο ελληνικό άρωμα και για τα υπόλοιπα άφησε να μιλήσει ο ίδιος ο χώρος. Γιατί μεγάλος πρωταγωνιστής σε αυτήν την παράσταση είναι το σκηνικό (οι Αθηναίοι πρέπει πραγματικά να ανακαλύψουν αυτήν την εκπληκτική συλλογή αυτοκινήτων στο ομώνυμο μουσείο).

Μια αχανής αίθουσα (συν άλλος ένας όροφος που πρέπει να διασχίσεις) όπου ανάμεσα σε Μπέντλεϊ, Μπουγκάτι και Φορντ του Μεσοπολέμου μια οικογένεια-επιχείρηση στις αρχές του προηγούμενου αιώνα βγάζει ένα ένα τα πέπλα των μυστικών της. Μια δεξίωση, λοιπόν, ένας φόνος και (ως συνήθως) πολλοί ύποπτοι. Συν ένας «Πουαρό» φερμένος εκών άκων από το μέλλον για να ξεδιαλύνει το μυστήριο που εκκρεμεί μέχρι σήμερα και στοιχειώνει το χώρο.
Ένας Πουαρό πρωτάρης στη σκηνή, αλλά άνετος και άμεσος (Χρήστος Φερεντίνος), «ραντίζει» την παράσταση με χιουμοριστικές πινελιές δημιουργώντας την αντίστιξη της νουάρ ατμόσφαιρας πάνω στην οποία κινείται ο υπόλοιπος θίασος (με επικεφαλής τους Σωκράτη Αλαφούζο, Εβελίνα Παπούλια και Λήδα Ματσάγγου). Η Λύτρα εκμεταλλεύεται το βάθος πεδίου της αίθουσας για να νετάρει κάθε φορά σε διαφορετικό σημείο, στήνοντας επιμέρους σκηνικά σε κάθε επίπεδο, αυξομειώνοντας τις εντάσεις και καταφέρνοντας στο φινάλε να κερδίσει το αναπόφευκτα ετερόκλητο κοινό, μέρος του οποίου νιώθει αρχικά κάποια αμηχανία απέναντι σε ένα θέαμα χωρίς τις συνήθεις συμβατικότητες.
Περισσότερες πληροφορίες
Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό
Στο θεατρικό του ντεμπούτο ο Χρ. Φερεντίνος καλείται, ως Ηρακλής Πουαρό, να λύσει κατά τη διάρκεια μιας δεξίωσης ένα αστυνομικό μυστήριο που εκκρεμεί επί 90 χρόνια. Έργο εμπνευσμένο από την Αγκάθα Κρίστη