Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό

3

Μια αστυνομική ιστορία ανάμεσα σε αυτοκίνητα-αντίκες και μια ιδιαίτερη παράσταση που μοιράζει ακριβοδίκαια το νουάρ, το χιούμορ και τη σκηνική αντισυμβατικότητα.

Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό

Μια αστυνομική ιστορία ανάμεσα σε αυτοκίνητα-αντίκες και μια ιδιαίτερη παράσταση που μοιράζει ακριβοδίκαια το νουάρ, το χιούμορ και τη σκηνική αντισυμβατικότητα.

Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό - εικόνα 1

Aκολουθώντας με συνέπεια τα τελευταία χρόνια έναν ιδιότυπο δρόμο όπου το θέατρο «συνομιλεί» με τα εικαστικά, την περφόρμανς και την ποίηση, η Φρόσω Λύτρα κάνει (κατά κάποιον τρόπο) με τον «Πουαρό­» μια μικρή παράκαμψη. Για την ακρίβεια αλλάζει ταχύτητα (για να χρησιμοποιήσουμε την ορολογία που αρμόζει στο χώρο που έχει επιλεγεί για την παράσταση), μετατοπίζει τη θεματική της προσέγγιση (εγκαταλείποντας τη γνώριμη αποσπασματική της δομή) και παρουσιάζει ένα έργο με συγκροτημένη­ πλοκή (και μάλιστα αστυνομική). Ένα ρίσκο που εκ του αποτελέσματος οδηγεί σε μια γοητευτική εμπειρία.
Ο Θοδωρής Πετρόπουλος διασκεύασε μια ιστορία της Αγκάθα Κρίστι με ήρωα τον γνωστό Βέλγο κοσμοπολίτη ντετέκτιβ, της έδωσε μάλιστα λίγο ελληνικό άρωμα και για τα υπόλοιπα άφησε να μιλήσει ο ίδιος ο χώρος. Γιατί μεγάλος πρωταγωνιστής σε αυτήν την παράσταση είναι το σκηνικό (οι Αθηναίοι πρέπει πραγματικά να ανακαλύψουν αυτήν την εκπληκτική συλλογή αυτοκινήτων στο ομώνυμο μουσείο).

Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό - εικόνα 2

Μια αχανής αίθουσα (συν άλλος ένας όροφος που πρέπει να διασχίσεις) όπου ανάμεσα σε Μπέντλεϊ, Μπουγκάτι και Φορντ του Μεσοπολέμου μια οικογένεια-επιχείρηση στις αρχές του προηγούμενου αιώνα βγάζει ένα ένα τα πέπλα των μυστικών της. Μια δεξίωση, λοιπόν, ένας φόνος και (ως συνήθως) πολλοί ύποπτοι. Συν ένας «Πουαρό» φερμένος εκών άκων από το μέλλον για να ξεδιαλύνει το μυστήριο που εκκρεμεί μέχρι σήμερα και στοιχειώνει το χώρο.
Ένας Πουαρό πρωτάρης στη σκηνή, αλλά άνετος και άμεσος (Χρήστος Φερεντίνος), «ραντίζει» την παράσταση με χιουμοριστικές πινελιές δημιουργώντας την αντίστιξη της νουάρ ατμόσφαιρας πάνω στην οποία κινείται ο υπόλοιπος θίασος (με επικεφαλής τους Σωκράτη Αλαφούζο, Εβελίνα Παπούλια και Λήδα Ματσάγγου). Η Λύτρα εκμεταλλεύεται το βάθος πεδίου της αίθουσας για να νετάρει κάθε φορά σε διαφορετικό σημείο, στήνοντας επιμέρους σκηνικά σε κάθε επίπεδο, αυξομειώνοντας τις εντάσεις και καταφέρνοντας στο φινάλε να κερδίσει το αναπόφευκτα ετερόκλητο κοινό, μέρος του οποίου νιώθει αρχικά κάποια αμηχανία απέναντι σε ένα θέαμα χωρίς τις συνήθεις συμβατικότητες.

Περισσότερες πληροφορίες

Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Στο θεατρικό του ντεμπούτο ο Χρ. Φερεντίνος καλείται, ως Ηρακλής Πουαρό, να λύσει κατά τη διάρκεια μιας δεξίωσης ένα αστυνομικό μυστήριο που εκκρεμεί επί 90 χρόνια. Έργο εμπνευσμένο από την Αγκάθα Κρίστη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μπορεί το μπαρόκ να γίνει σύγχρονο; Ο Πάρις Μέξης απαντά με τον Ταρτούφο

Ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης μιλά για την αισθητική του "Ταρτούφου" που σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου στο Θέατρο Αλκυονίς- μια παράσταση όπου το μπαρόκ συναντά τη φαντασία, τη γεωμετρία και τη σύγχρονη θεατρική τόλμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/10/2025

Για τον Γιάννη Βούρο, η αλήθεια δεν είναι ποτέ απλή αλλά ένα θέατρο συνειδήσεων

Με αφορμή την παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" της Άγκαθα Κρίστι που παίζεται για 3η χρονιά στο Θέατρο "Δημήτρης Χορν", ο Γιάννης Βούρος μιλά για τη δικαιοσύνη, την αλήθεια, τη δύναμη του λόγου και το διαχρονικό θέατρο των ανθρώπινων ρόλων.

Το "Nomsferatu" γιορτάζει το Halloween

Ο Δράκουλας που… δεν φοβάται να γελάσει μας περιμένει στο Θέατρο 104, για να γιορτάσουμε Halloween με γέλιο, τρόμο και δαγκωματιές, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη φαντάσματα και spooky διάθεση.

Ελληνικός θίασος σε βρετανικό "Οιδίποδα" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση;

Πότε κάνει πρεμιέρα η πολυαναμενόμενη παράσταση "Οιδίποδας" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με Έλληνες ηθοποιούς;

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Μετά τον Δημήτρη Πασσά, η πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, παρέλαβε τη σκυτάλη από τη Λίνα Μενδώνη.

Δύο παραστάσεις με αφετηρία τη Γλυκερία Μπασδέκη όπου η γυναικεία φωνή επιτέλους ακούγεται

Κάθε φορά που η Γλυκερία Μπασδέκη επιστρέφει στην Αθήνα, ξέρουμε ότι έχει κάτι ηχηρό να πει.

"Τα χρόνια" της Ανί Ερνό γίνονται παράσταση από τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο

Το εμβληματικό μυθιστόρημα "Τα χρόνια" της νομπελίστριας Ανί Ερνό, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου, μετατρέπεται σε θεατρική παράσταση μνήμης και χρόνου - μια ζωντανή ανατομία του εαυτού και της εποχής μας.