Τα νέα της Λένας Κιτσοπούλου είναι σαρωτικά

Η αιρετική δημιουργός επιστρέφει με νέο έργο στο θεάτρο Σφενδόνη.

Τα νέα μου είναι σαρωτικά ©Karol Jarek

Η πολυσχιδής και αιρετική Λένα Κιτσοπούλου βρίσκεται πίσω από το έργο "Τα νέα μου είναι σαρωτικά", που θα σκηνοθετήσει η ίδια στο θεάτρο Σφενδόνη. Καλλιτέχνιδα με μοναδική, δική της σφραγίδα, έχει υπογράψει τις πλέον προβοκατόρικες δημιουργίες στο ελληνικό θέατρο, βγάζοντας τη γλώσσα στην πολιτική ορθότητα και τον κομφορμισμό και γκρεμίζοντας κάθε στερεότυπο για την οικογένεια, την κοινωνία, την πατρίδα ή τα εθνικά σύμβολα. Στο νέο της κείμενο δείχνει να εμπνέεται και πάλι από τη γύρω "σουρεαλιστική" πραγματικότητα, την οποία σαρκάζει με άγριο χιούμορ, από την τηλεοπτική και θεατρική "άνοιξη" μέχρι τα χάρτινα καλαμάκια…

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Στο χαρακτηριστικό απόσπασμα, διαβάζουμε: "Τα νέα είναι πραγματικά σαρωτικά αυτή την εποχή, παιδιά, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, ακούτε, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, παιδιά, θα κόβεται το ρεύμα, θα ακριβαίνουν τα πάντα, θα έρθει φτώχεια, θα γίνονται πολλά σίριαλ μυθοπλασίας, θα ανέβει η μυθοπλασία, παιδιά, θα γίνονται καλά πράγματα στην τηλεόραση, η Αθήνα, παιδιά, θα είναι ούρμπαν, θα είναι φιούζιον, έχει έρθει η εποχή της αποδόμησης του μαμαδίστικου φαγητού, έρχονται θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα, ακούτε τι γίνεται; […] Δεν υπάρχει γήρας, η νεότητα είναι εσωτερική, το μάθατε αυτό; Θα κόψουμε το κρέας, θα δώσουμε μεγάλη βάση στην πρώτη ύλη, η νέα γενιά δεν θα καπνίζει πια, καταλαβαίνετε τι γίνεται; Δεν θα είναι πια πλαστικά τα καλαμάκια του καφέ, παιδιά, θα ρουφάς, θα ρουφάς και δεν θα ρουφιέται τίποτα, είναι σαρωτικά τα νέα, είναι τόσο σαρωτικά που δεν υπάρχουν λόγια".

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει η ίδια, τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι φωτισμοί της Στέβης Κουτσοθανάση. Ερμηνεύουν μαζί με τη Λένα Κιτσοπούλου, μερικοί από τους σταθερούς συνεργάτες της: Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα και Πάνος Παπαδόπουλος. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 3 Νοεμβρίου, στο θέατρο Σφενδόνη. 

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
​​©Karol Jarek

Τα έργα της Λένας Κιτσοπούλου είναι γραμμένα σε καθημερινή γλώσσα, συνήθως "του πεζοδρομίου", είναι βλάσφημα, πληθωρικά και αναρχικά, ενώ συχνά κατακλύζονται από splatter ή/και trash στοιχεία. Οι ήρωες είναι συνήθως καθημερινοί άνθρωποι, της διπλανής πόρτας, που φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις και ενώ αναλώνονται σε ανούσιες καθημερινές κουβέντες καταλήγουν να αιματοκυλίζονται σε κατάσταση αμόκ: "Μια μέρα όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, ή η Ανουσιότητα του να ζεις", "Αθανάσιος Διάκος: Η επιστροφή", "Ματωμένος γάμος", "Κοκκινοσκουφίτσα: Το πρώτο αίμα", "Αντιγόνη: Lonely planet", "Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα", "Φράνκεσταϊν - Ο χαμένος παράδεισος", κ.ά.

Δύσκολα αφήνουν κάποιον αδιάφορο: η απόρριψη, η ενόχληση, ο θυμός, ο ενθουσιασμός, συχνά όλα μαζί και ταυτόχρονα, είναι μερικά από τα αισθήματα που δημιουργούν, αν και πίσω από τον "φωνακλάδικο" χαρακτήρα τους διαφαίνεται μια βαθιά ανησυχία: για την υπαρξιακή απελπισία, την ευνουχιστική ελληνική οικογένεια και κοινωνία, τον καταναγκασμό της ευτυχίας, για τον κρυμμένο φασισμό του νεοέλληνα,  την παρακμή της σύγχρονης (καταναλωτικής) κοινωνίας, την αγωνία του σύγχρονου καλλιτέχνη.

Περισσότερες πληροφορίες

Σφενδόνη

Μακρή 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το 3%": Ένα προφητικό βλέμμα στη δυστοπική Ευρώπη του αύριο

Στο 2040 τέσσερις άνθρωποι παλεύουν με την εξουσία, την επιτήρηση και την απώλεια της μνήμης. "Το 3%" της Βίλης Σωτηροπούλου είναι ένα sci-fi πολιτικό θρίλερ με χιούμορ και κινηματογραφική ματιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/12/2025

Last call για έξι θεατρικές παραστάσεις με ταυτότητα και τόλμη

Τελευταίες παραστάσεις στις αρχές του 2026 για τα "Ράφτης Κυριών", "Τα σκυλιά", "Ευγένιος", "Οι ερωτευμένοι", "Η μέρα της φούστας", "Merde!".

Αποκλειστικό: Ένα από τα πιο προκλητικά έργα του Θανάση Τριαρίδη στο Αργώ

Το αιχμηρό έργο του Θανάση Τριαρίδη "Zyklon ή το Πεπρωμένο" αναμετριέται με την Ιστορία και το κατά πόσο αυτή επαναλαμβάνεται, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσικούρα.

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 18 έως 24/12 και ξεχωρίζουν.

8 έργα με την υπογραφή του Θανάση Τριαρίδη

Ο πιο πολυπαιγμένος συγγραφέας της γενιάς του αποδεικνύεται ο Θανάσης Τριαρίδης. Οχτώ έργα του που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα το αποδεικνύουν.

"Kontakthof": Η Μελίνα Κόντη μιλά για τη μαγεία της Πίνα Μπάους στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από 17 Δεκεμβρίου ξανά το εμβληματικό έργο της Πίνα Μπάους, "Kontakthof", σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation, φέρνοντας στη σκηνή τη μοναδική μαγεία της σπουδαίας χορογράφου. Μιλήσαμε με τη Μελίνα Κόντη, μια από τους 23 Έλληνες πρωταγωνιστές/τριες, που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία της πάνω στη σκηνή.