Τα νέα της Λένας Κιτσοπούλου είναι σαρωτικά

Η αιρετική δημιουργός επιστρέφει με νέο έργο στο θεάτρο Σφενδόνη.

Τα νέα μου είναι σαρωτικά ©Karol Jarek

Η πολυσχιδής και αιρετική Λένα Κιτσοπούλου βρίσκεται πίσω από το έργο "Τα νέα μου είναι σαρωτικά", που θα σκηνοθετήσει η ίδια στο θεάτρο Σφενδόνη. Καλλιτέχνιδα με μοναδική, δική της σφραγίδα, έχει υπογράψει τις πλέον προβοκατόρικες δημιουργίες στο ελληνικό θέατρο, βγάζοντας τη γλώσσα στην πολιτική ορθότητα και τον κομφορμισμό και γκρεμίζοντας κάθε στερεότυπο για την οικογένεια, την κοινωνία, την πατρίδα ή τα εθνικά σύμβολα. Στο νέο της κείμενο δείχνει να εμπνέεται και πάλι από τη γύρω "σουρεαλιστική" πραγματικότητα, την οποία σαρκάζει με άγριο χιούμορ, από την τηλεοπτική και θεατρική "άνοιξη" μέχρι τα χάρτινα καλαμάκια…

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Στο χαρακτηριστικό απόσπασμα, διαβάζουμε: "Τα νέα είναι πραγματικά σαρωτικά αυτή την εποχή, παιδιά, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, ακούτε, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, παιδιά, θα κόβεται το ρεύμα, θα ακριβαίνουν τα πάντα, θα έρθει φτώχεια, θα γίνονται πολλά σίριαλ μυθοπλασίας, θα ανέβει η μυθοπλασία, παιδιά, θα γίνονται καλά πράγματα στην τηλεόραση, η Αθήνα, παιδιά, θα είναι ούρμπαν, θα είναι φιούζιον, έχει έρθει η εποχή της αποδόμησης του μαμαδίστικου φαγητού, έρχονται θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα, ακούτε τι γίνεται; […] Δεν υπάρχει γήρας, η νεότητα είναι εσωτερική, το μάθατε αυτό; Θα κόψουμε το κρέας, θα δώσουμε μεγάλη βάση στην πρώτη ύλη, η νέα γενιά δεν θα καπνίζει πια, καταλαβαίνετε τι γίνεται; Δεν θα είναι πια πλαστικά τα καλαμάκια του καφέ, παιδιά, θα ρουφάς, θα ρουφάς και δεν θα ρουφιέται τίποτα, είναι σαρωτικά τα νέα, είναι τόσο σαρωτικά που δεν υπάρχουν λόγια".

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει η ίδια, τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι φωτισμοί της Στέβης Κουτσοθανάση. Ερμηνεύουν μαζί με τη Λένα Κιτσοπούλου, μερικοί από τους σταθερούς συνεργάτες της: Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα και Πάνος Παπαδόπουλος. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 3 Νοεμβρίου, στο θέατρο Σφενδόνη. 

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
​​©Karol Jarek

Τα έργα της Λένας Κιτσοπούλου είναι γραμμένα σε καθημερινή γλώσσα, συνήθως "του πεζοδρομίου", είναι βλάσφημα, πληθωρικά και αναρχικά, ενώ συχνά κατακλύζονται από splatter ή/και trash στοιχεία. Οι ήρωες είναι συνήθως καθημερινοί άνθρωποι, της διπλανής πόρτας, που φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις και ενώ αναλώνονται σε ανούσιες καθημερινές κουβέντες καταλήγουν να αιματοκυλίζονται σε κατάσταση αμόκ: "Μια μέρα όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, ή η Ανουσιότητα του να ζεις", "Αθανάσιος Διάκος: Η επιστροφή", "Ματωμένος γάμος", "Κοκκινοσκουφίτσα: Το πρώτο αίμα", "Αντιγόνη: Lonely planet", "Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα", "Φράνκεσταϊν - Ο χαμένος παράδεισος", κ.ά.

Δύσκολα αφήνουν κάποιον αδιάφορο: η απόρριψη, η ενόχληση, ο θυμός, ο ενθουσιασμός, συχνά όλα μαζί και ταυτόχρονα, είναι μερικά από τα αισθήματα που δημιουργούν, αν και πίσω από τον "φωνακλάδικο" χαρακτήρα τους διαφαίνεται μια βαθιά ανησυχία: για την υπαρξιακή απελπισία, την ευνουχιστική ελληνική οικογένεια και κοινωνία, τον καταναγκασμό της ευτυχίας, για τον κρυμμένο φασισμό του νεοέλληνα,  την παρακμή της σύγχρονης (καταναλωτικής) κοινωνίας, την αγωνία του σύγχρονου καλλιτέχνη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Ρόζαμουντ Πάικ στο νέο έργο της δημιουργού του 'Prima Facie'

Το νέο έργο της Σούζι Μίλερ, μετά το 'Prima Facie', απευθείας από το Lyttelton Theatre του Λονδίνου, με ελληνικούς υπότιτλους, στο National Theatre Live του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/10/2025

Νέγκα, Λεγάκη, Καρρά τραγουδούν "Μαρίκα με είπανε - Μαρίκα με βγάλανε"

Ένα ταξίδι στον κόσμο της Μαρίκας Νίνου και της Μαρίκας Παπαγκίκα από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη.

Η "Αλεξάνδρεια" ζωντανεύει: ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι που δεν πρέπει να χάσετε

Όσοι αγαπάτε το θέατρο που συνδυάζει δράμα και πάθος, ιστορία και φαντασία, και θέλετε να βυθιστείτε σε μια πολιτισμική περιπέτεια σε μια πόλη-σταυροδρόμι πολιτισμών όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, κλείστε θέση για την "Αλεξάνδρεια". Η μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή του Παλλάς φέρει την υπογραφή του Φωκά Ευαγγελινού και υπόσχεται ένα ταξίδι που θα σας μείνει αξέχαστο.

Έλενα Πέγκα: Σκηνοθετώντας "Τους ερωτευμένους" μέσα στη σκόνη της ερήμου

Η Έλενα Πέγκα, ως guest editor, μοιράζεται σκέψεις σκηνοθετώντας τους "Ερωτευμένους" (Fool for Love) του Σαμ Σέπαρντ. Μιλά για την πάλη των φύλων, την αλήθεια, τη φωτιά του έρωτα και τη σκηνική ελευθερία που προσφέρει το Bios.

Ο Νίκος Ψαρράς και ο Δημήτρης Παπανικολάου δίνουν νέα ζωή στο "Τελευταία Έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ"

Μια από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες του Στίβεν Κινγκ ζωντανεύει για πρώτη φορά στη χώρα μας στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις.

Από το Netflix στη σκηνή: Το 'Μικρό Ταρανδάκι' έρχεται στο Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Μία από τις μεγαλύτερες, πρόσφατες θεατρικές και τηλεοπτικές επιτυχίες, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η Ευγενία Δημητροπούλου ρωτά: "Κοιμούνται τα ψάρια;"

Μετά τον συγκλονιστικό μονόλογο "Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος", η Ζωή Ξανθοπούλου επιστρέφει με ακόμη μία θεατρική εξομολόγηση ψυχής με πρωταγωνίστρια την Ευγενία Δημητροπούλου.