Τα νέα της Λένας Κιτσοπούλου είναι σαρωτικά

Η αιρετική δημιουργός επιστρέφει με νέο έργο στο θεάτρο Σφενδόνη.

Τα νέα μου είναι σαρωτικά ©Karol Jarek

Η πολυσχιδής και αιρετική Λένα Κιτσοπούλου βρίσκεται πίσω από το έργο "Τα νέα μου είναι σαρωτικά", που θα σκηνοθετήσει η ίδια στο θεάτρο Σφενδόνη. Καλλιτέχνιδα με μοναδική, δική της σφραγίδα, έχει υπογράψει τις πλέον προβοκατόρικες δημιουργίες στο ελληνικό θέατρο, βγάζοντας τη γλώσσα στην πολιτική ορθότητα και τον κομφορμισμό και γκρεμίζοντας κάθε στερεότυπο για την οικογένεια, την κοινωνία, την πατρίδα ή τα εθνικά σύμβολα. Στο νέο της κείμενο δείχνει να εμπνέεται και πάλι από τη γύρω "σουρεαλιστική" πραγματικότητα, την οποία σαρκάζει με άγριο χιούμορ, από την τηλεοπτική και θεατρική "άνοιξη" μέχρι τα χάρτινα καλαμάκια…

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Στο χαρακτηριστικό απόσπασμα, διαβάζουμε: "Τα νέα είναι πραγματικά σαρωτικά αυτή την εποχή, παιδιά, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, ακούτε, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, παιδιά, θα κόβεται το ρεύμα, θα ακριβαίνουν τα πάντα, θα έρθει φτώχεια, θα γίνονται πολλά σίριαλ μυθοπλασίας, θα ανέβει η μυθοπλασία, παιδιά, θα γίνονται καλά πράγματα στην τηλεόραση, η Αθήνα, παιδιά, θα είναι ούρμπαν, θα είναι φιούζιον, έχει έρθει η εποχή της αποδόμησης του μαμαδίστικου φαγητού, έρχονται θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα, ακούτε τι γίνεται; […] Δεν υπάρχει γήρας, η νεότητα είναι εσωτερική, το μάθατε αυτό; Θα κόψουμε το κρέας, θα δώσουμε μεγάλη βάση στην πρώτη ύλη, η νέα γενιά δεν θα καπνίζει πια, καταλαβαίνετε τι γίνεται; Δεν θα είναι πια πλαστικά τα καλαμάκια του καφέ, παιδιά, θα ρουφάς, θα ρουφάς και δεν θα ρουφιέται τίποτα, είναι σαρωτικά τα νέα, είναι τόσο σαρωτικά που δεν υπάρχουν λόγια".

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει η ίδια, τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι φωτισμοί της Στέβης Κουτσοθανάση. Ερμηνεύουν μαζί με τη Λένα Κιτσοπούλου, μερικοί από τους σταθερούς συνεργάτες της: Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα και Πάνος Παπαδόπουλος. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 3 Νοεμβρίου, στο θέατρο Σφενδόνη. 

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
​​©Karol Jarek

Τα έργα της Λένας Κιτσοπούλου είναι γραμμένα σε καθημερινή γλώσσα, συνήθως "του πεζοδρομίου", είναι βλάσφημα, πληθωρικά και αναρχικά, ενώ συχνά κατακλύζονται από splatter ή/και trash στοιχεία. Οι ήρωες είναι συνήθως καθημερινοί άνθρωποι, της διπλανής πόρτας, που φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις και ενώ αναλώνονται σε ανούσιες καθημερινές κουβέντες καταλήγουν να αιματοκυλίζονται σε κατάσταση αμόκ: "Μια μέρα όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, ή η Ανουσιότητα του να ζεις", "Αθανάσιος Διάκος: Η επιστροφή", "Ματωμένος γάμος", "Κοκκινοσκουφίτσα: Το πρώτο αίμα", "Αντιγόνη: Lonely planet", "Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα", "Φράνκεσταϊν - Ο χαμένος παράδεισος", κ.ά.

Δύσκολα αφήνουν κάποιον αδιάφορο: η απόρριψη, η ενόχληση, ο θυμός, ο ενθουσιασμός, συχνά όλα μαζί και ταυτόχρονα, είναι μερικά από τα αισθήματα που δημιουργούν, αν και πίσω από τον "φωνακλάδικο" χαρακτήρα τους διαφαίνεται μια βαθιά ανησυχία: για την υπαρξιακή απελπισία, την ευνουχιστική ελληνική οικογένεια και κοινωνία, τον καταναγκασμό της ευτυχίας, για τον κρυμμένο φασισμό του νεοέλληνα,  την παρακμή της σύγχρονης (καταναλωτικής) κοινωνίας, την αγωνία του σύγχρονου καλλιτέχνη.

Περισσότερες πληροφορίες

Σφενδόνη

Μακρή 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου περιοδεύει σε Αθήνα, Επίδαυρο, περιφέρεια και εξωτερικό

Η ιστορική παράσταση του κορυφαίου Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της σε επιλεγμένους σταθμούς ανά την Ελλάδα, δίνοντας μας τη δυνατότητα να τη ζήσουμε για ακόμα μια φορά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"Tiny Beautiful Things": Τι αποκάλυψε η Νία Βαρντάλος και ο θίασος πριν την πρεμιέρα στο Παλλάς

"Όταν αποφασίσεις να ανοίξεις την καρδιά σου, παίρνεις περισσότερη αγάπη". Αυτή η φράση συμπυκνώνει την ουσία της συγκινητικής παράστασης, όπως μάθαμε στη συνέντευξη τύπου με τους Νία Βαρντάλος, Δημήτρη Παπανικολάου, Δανάη Λουκάκη και Δημήτρη Κίτσο.

5 πράγματα που μας είπε ο Παντελής Δεντάκης για τη "Μικρή μέσα στο Σκοτεινό Δάσος"

Με αφορμή την παράσταση "Η μικρή μέσα στο σκοτεινό δάσος" στο Σύγχρονο Θέατρο, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης μιλά για τον σύγχρονο μύθο της βίας, τη "βουβή" δύναμη της σιωπής, την τεχνική μαγεία των υλικών επί σκηνής, αλλά και τη συγκλονιστική ανταπόκριση του κοινού στην Ευρώπη. Μια παράσταση που μετατρέπει το τραύμα σε τελετουργία κάθαρσης και αναγέννησης, μέσα από την τέχνη και τη συλλογικότητα.

Ο "Βιτρούβιος" του Ντα Βίντσι γίνεται θεατρικός ήρωας στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Ο άνθρωπος πίσω από το ομώνυμο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι παίρνει σάρκα και οστά στον θεατρικό μονόλογο του Στέφανου Κακαβούλη.

2ο Φεστιβάλ Κλασικού, Νεοκλασικού και Κάρακτερ Χορού στο Ολύμπια

Μετά τη θερμή ανταπόκριση που γνώρισε πέρυσι, άνοιξε ο δρόμος για την παγίωση ενός ανοιχτού στο κοινό, σημαντικού θεσμού για τον κλασικό χορό στην Ελλάδα.

Πρώτες φωτογραφίες από τη "Βεγγέρα" του Εθνικού Θεάτρου

Τη σαρκαστική κωμωδία γκόθικ αισθητικής του Ηλία Καπετανάκη για τη φαιδρότητα του μικροαστικού κόσμου σκηνοθετεί η Σοφία Μαραθάκη στο Θέατρο Χώρος, για την πρώτη σκηνή της χώρας.

Το Arch Club - Live Stage αλλάζει διεύθυνση και μπαίνει σε νέα εποχή

Η ομάδα του Arch Club, ενός χώρου άρρηκτα συνδεδεμένου με συναυλίες και stand up comedy, μάς καλωσορίζει στη νέα της στέγη.