Το Faliro Summer Theater, το ολοκαίνουργιο ανοιχτό αμφιθέατρο 1.400 θέσεων, που στήθηκε στο προαύλιο του Τάε Κβον Ντο και άνοιξε τις πόρτες του τον Ιούλιο, μας επιφυλάσσει ένα πλούσιο φθινοπωρινό πρόγραμμα με συναυλίες και μεγάλες θεατρικές επιτυχίες του φετινού καλοκαιριού κι όχι μόνο.
Την αρχή σηματοδοτεί στις 5/9 ο «Προμηθέας Δεσμώτης», σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη και μουσική του Φώτη Σιώτα, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι στιγμής 14.000 θεατές. Στην παράσταση του Θεάτρου Πορεία, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, πρωταγωνιστεί ο Γιάννης Στάνκογλου στο ρόλο του αλυσοδεμένου ήρωα που μάχεται για την αυτοπραγμάτωση του ανθρώπινου είδους, με ένα δυνατό υποκριτικά θίασο που απαρτίζουν οι Ηρώ Μπέζου, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Δαυίδ Μαλτέζε, Αλέκος Συσσοβίτης, Ιωάννης Παπαζήσης. Ακολουθεί δεύτερη παράσταση στις 23/9.
Στις 10-11/9 κάνουν την εμφάνισή τους «Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες» σε σκηνοθεσία της Ρέινας Εσκενάζυ με τους Πέμη Ζούνη, Αναστάση Ροϊλό, Εριέττα Μανούρη και Κωνσταντίνο Ελματζίογλου. Το πολυβραβευμένο διαχρονικό έργο του Λέοναρντ Γκερς που μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις και τη γέννηση ενός φαινομενικά αταίριαστου έρωτα, με φόντο την εποχή των λουλουδιών στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’60.
Στις 12-13/9 η Κατερίνα Διδασκάλου αποχαιρετά με δύο τελευταίες παραστάσεις, ύστερα από δέκα χρόνια, τον θεατρικό μονόλογο-σταθμό στην πορεία της, «Η πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Πατρώνη. Μια ερμηνεία που βρίθει συναισθήματος, ενώ αφηγείται τη ζωή της Ερατώς, η οποία αλλάζει δραματικά όταν μια πόρνη μετακομίζει στον επάνω όροφο από το διαμέρισμα της.
Διπλή στάση στην περιοδεία του κάνει στο Faliro Summer Theater ο «Οθέλλος» (17-18/9) με πρωταγωνιστές τον Γιάννη Μπέζο και τον Αιμίλιο Χειλάκη, σε σκηνοθεσία του δεύτερου από κοινού με τον Μανώλη Δούνια. Το αριστουργηματικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ φέρνει στο προσκήνιο το σαρωτικό αίσθημα της ζήλιας και όλες τις ανείπωτες πράξεις στις οποίες μπορεί να οδηγήσει έναν άνθρωπο, αγνοώντας κάθε φυλετική, ηλικιακή και κοινωνική διάκριση. Συμπρωταγωνιστούν οι Μάιρα Γραβάνη, Μυρτώ Αλικάκη, Κώστας Κορωναίος, Αλέξανδρος Βάρθης, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Ελευθερία Κοντογεώργη.
Τελευταία στο πρόγραμμα του νέου ανοιχτού θεάτρου του Φαλήρου που αναμένεται να εμπλουτιστεί σύντομα, είναι η παράσταση του Γιάννη Κακλέα (24-25/9) που απέδειξε την ικανότητα του να προσεγγίσει εξίσου επιτυχημένα μια αρχαία ελληνική τραγωδία με φόντο το αργολικό θέατρο. Η επιλογή του Άρη Σερβετάλη ως «Ορέστη» στο ομώνυμο έργο του Ευριπίδη αλλά και της Μαίρης Μηνά ως Ηλέκτρας μαζί με ένα δυνατό καστ -Πάνος Βλάχος, Αιμιλιανός Σταματάκης, Γιώργος Ψυχογιός, Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Ζερόμ Καλουτά- οδήγησε σε μια παράσταση γεμάτη πάθος και ένταση που μιλά για τον φαύλο κύκλο της βίας και το μερίδιο ευθύνης του ανθρώπου πάνω σε αυτόν.
Εξίσου ενδιαφέρον αποδεικνύεται και το συναυλιακό ρεπερτόριο με εμφανίσεις από τους Πυξ Λαξ (6 & 7/9) σε μια μουσική βραδιά για το «Τι είναι αυτό που μας ενώνει», τους Χατζηφραγκέτα (14/9), τους Χαΐνηδες (20/9) αλλά και τους Αλέκα Κανελλίδου και Δημήτρη Καλαντζή Quartet στο «All that Jazz» (22/9).
Το πρόγραμμα αναμένεται να εμπλουτιστεί με νέες παραστάσεις. Πληροφορίες-κρατήσεις στο www.summertheater.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Ορέστης
Στην πρώτη του προσέγγιση αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, ο σκηνοθέτης επιλέγει ένα έργο που φωτίζει τον φαύλο κύκλο της βίας και τις σχέσεις των γενεών και των φύλων.
Πυξ Λαξ
Οι ιστορικοί Πυξ Λαξ μάς θυμίζουν «Τι είναι αυτό που μας ενώνει» και μας ταξιδεύουν σε γνώριμα μονοπάτια. Οι αιώνιοι αγαπημένοι του μουσικόφιλου κοινού τραγουδούν για τις «παλιές» και τις νέες αγάπες, εξερευνούν την τέχνη τους, αναζητούν και χτίζουν νέες μουσικές ταυτότητες αλλά πάνω απ’ όλα συνεχίζουν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα: συναυλίες. Οι Πυξ Λαξ, ακμαίοι και ξεσηκωτικοί, εκφράζουν το κλασικό, το διαχρονικό, αυτό που δε χάνεται, που δεν ξεχνιέται, που δε σβήνει, που δεν είναι εφήμερο. Οι στίχοι και οι μουσικές τους έχουν μελωδικότητα αλλά και οικουμενικότητα και μας δονούν εσωτερικά, νέους και μεγαλύτερους.
Η πόρνη από πάνω
Η ζωή της Ερατώς αλλάζει όταν μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της. Μια ολόκληρη ζωή σε ενενήντα λεπτά πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τη ζωή της καταπιεσμένης χήρας νοικοκυράς, αλλά και όλους τους χαρακτήρες που σημάδεψαν τη ζωή της ηρωίδας. Η προδοσία, η απόρριψη, η βαναυσότητα εναντίον των γυναικών και ταυτόχρονα ο έρωτας, η δύναμη που βρίσκει κανείς μέσα του ακόμη και στις δυσκολίες και η επιδίωξη για την χαρά της ζωής ξετυλίγονται μέσα από το βαθιά ανθρώπινο κείμενο που για ενδέκατη χρονιά συνεχίζει να συγκινεί το κοινό. Αποτελεί, άλλωστε, ένα ρόλο ζωής για την ηθοποιό.
Προμηθέας Δεσμώτης
Η ιστορία της αντίστασης του αλυσοδεμένου ήρωα στην τυραννική εξουσία του Δία αναδεικνύεται μέσα από το ρυθμό του ποιητικού λόγου σε μια παράσταση με έντονη μουσική υφή που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 50.000 θεατές.
Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες
Στη μεγάλη θεατρική επιτυχία του Μπρόντγουεϊ, με φόντο την εποχή των λουλουδιών και της κοινωνικής απελευθέρωσης, ο συγγραφέας μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις.
Οθέλλος
Τον παράφορο έρωτα κόντρα στα κοινωνικά στερεότυπα της εποχής, την προδοσία, την εκδίκηση, τη ζήλια και το μύχιο φόβο για το ξένο πραγματεύεται η αριστουργηματική τραγωδία.