Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821

Η νέα παράσταση των δύο δημιουργών, «Ο Κολοκοτρώνης ατενίζει το μέλλον, Γυναίκες προετοιμάζονται για την επανάσταση, κι εγώ, κάτι θα σκέφτομαι» τιμάει με διαφορετικό τρόπο την επέτειο της Επανάστασης.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821

«Ο Κολοκοτρώνης ατενίζει το μέλλον, Γυναίκες προετοιμάζονται για την επανάσταση, κι εγώ, κάτι θα σκέφτομαι»: αυτόν τον αινιγματικό τίτλο έδωσαν στην παράσταση που δημιούργησαν ύστερα από ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ ο Μιχαήλ Μαρμαρινός και ο Ακύλλας Καραζήσης. Οι δύο σημαντικοί καλλιτέχνες, επιχειρώντας να βγουν έξω από τις αγκυλώσεις της επίσημης Ιστορίας και των εθνικών αφηγημάτων, τιμούν την Επέτειο της Επανάστασης προσεγγίζοντάς την ως ένα πεδίο διαρκούς κριτικής και αυτοκριτικής και προτείνοντας μια σκηνική ανάγνωση που διαπραγματεύεται το θέμα με παιγνιώδη, ποιητικό αλλά και ιστορικά τεκμηριωμένο τρόπο. Μετά την καλοκαιρινή διαδικτυακή της προβολή παρουσιάζεται στις 9, 10, 14, 15 και 16 Οκτωβρίου στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 1

Παίρνοντας υπόψη πως η κριτική στο εθνικό αφήγημα που σχετίζεται με τον αγώνα της Ανεξαρτησίας υπήρξε μέρος της ίδιας της διαδικασίας διαμόρφωσής του, τοποθετούν στον πυρήνα της παράστασης το γεγονός πως η Επανάσταση υπήρξε συνισταμένη πολλών και διαφορετικών προσεγγίσεων, που οδήγησαν σε αντίστοιχες αφηγήσεις. Αυτή η ύπαρξη πολλών συνισταμένων, η κριτική ως συστατικό κομμάτι του νέου ελληνικού κράτους, η αγωνιστική όσο και ανταγωνιστική διάσταση της Επανάστασης και της υποδοχής της στη νεότερη Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο της προβληματικής του Μιχαήλ Μαρμαρινού και του Ακύλλα Καραζήση, που υπογράφουν από κοινού τη δραματουργία και τη σκηνοθεσία.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 2

Το υλικό τους βασίστηκε, μεταξύ άλλων, σε κείμενα της εποχής, δίνοντας, εδώ και τώρα, μια μαρτυρία για πρόσωπα, συμβάντα, τόπους και χρόνους του παρελθόντος. Οι επιμέρους ιστορίες, οι «φέτες ζωής» που φέρνουν επί σκηνής, αντιπαρατίθενται στην αφήγηση της επίσημης Ιστορίας, και επιτρέπουν στους δύο καλλιτέχνες να ανοίξουν την Ιστορία στη μυθοπλασία, να την προσεγγίσουν απενοχοποιημένα και να δουν το παρελθόν ως διευρυμένο παρόν. Η παράσταση μοιάζει σαν μια ζωντανή «ανασκαφή» που πραγματοποιείται μέσα από σκέψεις και ιδέες, αφηγήσεις, τραγούδια, ποίηση, χορό και ζωγραφική, φως και ήχους.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 3

Οι δυο τους βρίσκονται και πάνω στη σκηνή ως ερμηνευτές (ο Μιχαήλ Μαρμαρινός ως guest) μαζί με έξι ακόμα άξιους συναδέλφους τους: τον Λάμπρο Γραμματικό, την Ευαγγελία Καρακατσάνη, τον Έκτορα Λυγίζο, την Ηλέκτρα Νικολούζου, τον Μάριο Σαραντίδη και τη Μαρία Σκουλά, ενώ στην παράσταση συμμετέχει επίσης η Μαίρη Καραζήση.

Μαρμαρινός - Καραζήσης σε μια τολμηρή προσέγγιση του 1821 - εικόνα 4

Συνοδοιπόρος τους σε αυτό το ταξίδι είναι ο Αντώνης Ανισέγκος που υπογράφει και εκτελεί επί σκηνής τη μουσική σύνθεση, δρώντας και αντιδρώντας αυτοσχεδιαστικά στα δρώμενα. Η μουσική της παράστασης επικεντρώνεται στις ψυχολογικές και συναισθηματικές πτυχές ενός φορτισμένου και πολυσύνθετου θέματος, ενώ ταυτόχρονα συνομιλεί με τη μουσικότητα και τον εσωτερικό ρυθμό των ηθοποιών. Το σκηνικό είναι του Κέννυ ΜακΛέλλαν, τα κοστούμια της Κάτριν Κρούμπαϊν και ο σχεδιασμός σχεδιασμός φωτισμών του Αλέκου Αναστασίου.



©φωτογραφιών: Ε. Ζαχαροπούλου.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Κολοκοτρώνης ατενίζει το μέλλον. Γυναίκες προετοιμάζονται για την επανάσταση κι εγώ, κάτι θα σκέφτομαι

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Η επέτειος του 1821 αναπτύσσεται εκτός του εθνικού αφηγήματος σε μια παιγνιώδη, ποιητική και κριτική προσέγγιση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber