Παπαθανασίου – Ρέππας μιλούν για το νέο τους θεατρικό μυστήριο "Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!"

Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις Γιώργος Καλφαμανώλης©

Το νέο έργο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, "Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!", είναι μια σπιρτόζικη ιστορία φόνων, γεμάτη ανατροπές, ίντριγκες και κομψό χιούμορ που αναδύεται μέσα από το αστικό κλίμα της δεκαετίας του ’50. Η παράσταση, που παρουσιάζεται στο Θέατρο Πειραιώς 131 μόλις ξεκίνησε με ένα υπέροχο καστ. Η υπόθεση μας μεταφέρει στο παρελθόν...

Καλοκαίρι, δεκαετία του ’50. Η νεαρή Λένα Δροσίνου (Δανάη Παππά) προσκαλεί δύο φιλικά της ζευγάρια και τον θείο της Μίμη Δαμιανό (Αλέξανδρο Αντωνόπουλο) με τη γυναίκα του Φωφώ (Φωτεινή Ντεμίρη), λάτρη των αστυνομικών ιστοριών, στο εξοχικό της στον Πόρο, για λίγες ξέγνοιαστες μέρες διακοπών. Η φαινομενικά ήρεμη αυτή συντροφιά, όμως, κρύβει μυστικά, παλιούς έρωτες και οικονομικά αδιέξοδα. Η παιδική φίλη της Λένας, Τζίνη Λαμπροπούλου (Δανάη Τάγαρη), με τον σύζυγό της, δικηγόρο Γιώργο Γαζή (Δημήτρης Γκουτζαμάνης), και το δεύτερο ζευγάρι, τη Ρίκα Βλαστού (Άννα Μενενάκου), η οποία στο παρελθόν τα είχε με τον άφραγκο Λεωνίδα (Γιάννη Σίντο), τον τωρινό σύντροφο της Λένας και τον αινιγματικό Τόμυ Μακρυγιάννη (Μανώλης Κλωνάρης), συνθέτουν ένα πολύχρωμο μωσαϊκό σχέσεων, παλιών λογαριασμών και ανομολόγητων επιθυμιών. Στο σπίτι ζει και η οικονόμος Μαργαρίτα (Μαρία Φιλίππου), "γέννημα θρέμμα της Κρήτης" — ή μήπως όχι; Ένα πρόσωπο που κινείται σιωπηλά ανάμεσά τους, ίσως περισσότερο παρατηρώντας απ’ όσο θα έπρεπε.

Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Όταν μια αποτυχημένη απόπειρα φόνου και στη συνέχεια δύο πτώματα έρχονται να ταράξουν τη ραστώνη του καλοκαιριού, όλοι γίνονται ύποπτοι. Ποιος σκοτώνει και γιατί; Είναι ο δολοφόνος κάποιος ανάμεσά τους ή κάποιος που παραμονεύει απ’ έξω; Οι ισορροπίες ανατρέπονται, οι σχέσεις δοκιμάζονται, και κάθε χαμόγελο μπορεί να κρύβει ένα κίνητρο.

Οι δημιουργοί μιλούν για το έργο

Οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας επιστρέφουν φέτος με ένα καθαρόαιμο αστυνομικό έργο. Όπως λένε οι ίδιοι: "Σεπτέμβριος του 1955. Ένα ώριμο ζευγάρι πηγαίνει διακοπές σε ένα μεγάλο νεοκλασικό σπίτι. Και σχεδόν αμέσως μετά την άφιξή τους αρχίζουν οι φόνοι. Περισσότερα δεν μπορούμε να σας πούμε. Το έργο είναι γραμμένο πάνω στο κλασικό φορμά "ποιος το έκανε” (who done it). Ελπίζουμε να είναι ένα αίνιγμα για απαιτητικούς λύτες."

Γιατί τώρα ένα αστυνομικό έργο; Οι δύο δημιουργοί εξηγούν πως η δεκαετία του ’50 και του ’60 αποτελεί για εκείνους μια προσωπική μυθολογία: " Γεννηθήκαμε και οι δυο το 1959, οπότε η δεκαετία του 50 και του 60 είναι για την προσωπική μας μυθολογία, η προϊστορία μας. Η ελαφριά καθαρεύουσα, τα κόκκινα νύχιατων κυριών, τα φερ φορζέ σαλονάκια στις βεράντες, το βερμούτ και οι κολόνιες από το Παρίσι είναι κομμάτια από ένα μυθικό σύμπαν με αινιγματικές γυναίκες και μυστηριώδεις άντρες. Μεγαλώσαμε με τις εκδόσεις Λυχνάρι και τις εκδόσεις Ατλαντίς που δημοσίευαν τόσο τα μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι, όσο και του Γιάννη Μαρή. Αυτοί οι δυο συγγραφείς έστησαν στο μυαλό μας ένα ατελείωτο φανταστικό σήριαλ με αυτοτελή επεισόδια - γρίφους όπου πρωταγωνιστούσαν επίμονοι άντρες και απρόβλεπτες γυναίκες με κόκκινα νύχια. Το "χιούμορ μας” όπως το αναφέρετε σε αυτό το έργο είναι σε δεύτερο πλάνο. Δεν απουσιάζει αλλά στο έργο πρωταγωνιστούν οι ανατροπές. Βέβαια δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι πάντα "μας τρώει το χέρι μας” και μπαίνουμε στον πειρασμό να γράψουμε και αστεία. Οι δυο πρώτοι ρόλοι (το ώριμο ζεύγος) είναι κάπως κωμικοί ρόλοι."

Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις
Γιώργος Καλφαμανώλης©

Στο "Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!" δεν απουσιάζει το χιούμορ, υπάρχει αστυνομικό ύφος και ρυθμός: " Δεν αντιμετωπίζουμε όλα τα είδη θεάτρου και όλα τα θέματα που επιλέγουμε με τον ίδιο τρόπο. Άλλο πράγμα οι φάρσες μας, άλλο οι φαρσοκωμωδίες μας, άλλο οι κωμωδίες, άλλο οι παρωδίες, άλλο τα μιούζικαλ, άλλο τα κοινωνικά έργα και φυσικά άλλο τα αστυνομικά. Δεν έχουμε ένα πάγιο ύφος και όποιον πάρει ο χάρος. Το κάθε θέμα και το κάθε θεατρικό είδος επιβάλει του κανόνες του από μόνο του. Και δεν χρειάζεται μια ειδική προσπάθεια να προσαρμοστείς. Λίγη συναίσθηση να έχεις υπακούς στα όρια που σου θέτει το έργο. Όποιος μπορεί να "ακούει” (το έργο) αυτομάτως "υπακούει”. "

Για τη συμμετοχή του θεατή"Δεν υπάρχει διάδραση με την κυριολεκτική έννοια. Όλο το παιχνίδι γίνεται στο μυαλό του θεατή. Καθένας προσπαθεί σιωπηλά να λύσει το αίνιγμα. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη χαρά που μπορεί να του προσφέρει το αστυνομικό θέατρο." 

Το "Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!" είναι ένα αστυνομικό αίνιγμα για απαιτητικούς λύτες!

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις!

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Ένα σχεδόν τέλειο έγκλημα εκτυλίσσεται στο γεμάτο ίντριγκες, ανατροπές και ισχυρές δόσεις χιούμορ αστυνομικό έργο, με φόντο ένα νησί του Αργοσαρωνικού στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Η νεαρή Λένα Δροσίνου καλεί δύο φιλικά της ζευγάρια και τον θείο της Μίμη Δαμιαν με τη γυναίκα του, τη Φωφώ - λάτρη αστυνομικών ιστοριών- στο σπίτι της στον Πόρο, για να περάσουν όλοι μαζί, λίγες ξέγνοιαστες μέρες διακοπών. Η νεανική παρέα αποτελείται από την παιδική φίλη της Λένας, την πλούσια Τζίνη Λαμπροπούλου και τον άντρα της, τον δικηγόρο Γιώργο Γαζή που η Λένα του κάθεται στο λαιμό, αλλά την ανέχεται για χάρη της γυναίκας του. Το άλλο ζευγάρι είναι η Ρίκα Βλαστού, επίσης κολλητή φίλη της οικοδέσποινας που έχει έρθει με τον καλό της, τον Τόμυ Μακρυγιάννη, μία σχετικά σκοτεινή προσωπικότητα με «κακές συνήθειες», που αν και είναι κάπως βαρετός όπως λέει η ίδια, της καλύπτει κάποιες ανάγκες. Στο πολύ παρελθόν η Ρίκα τα είχε με τον Λεωνίδα, τον τωρινό σύντροφο της Λένας, που αν και συμπαθής, δεν παύει να είναι ένας άφραγκος επιχειρηματίας που ψάχνει απεγνωσμένα για ρευστό. Μέσα στο σπίτι ζει και η Μαργαρίτα η οικονόμος, από την Κρήτη, γέννημα θρέμμα της μεγαλονήσου ή αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η ίδια. Συνδετικοί κρίκοι μεταξύ όλων των καλεσμένων είναι η εμπειρία του πολέμου που τους ακολουθεί υπόγεια, έρωτες, χρέη από το παρελθόν, απίθανες και πιθανές προδοσίες.

Πειραιώς 131

Πειραιώς 131

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Match": Το έργο για τον έρωτα στην εποχή των dating app επιστρέφει

Η ομάδα B.p.m. theater group παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά τη σκληρή κωμωδία της Δανάης Λιοδάκη για το τέλος του έρωτα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/10/2025

Επανεκκίνηση για τον "Ακίνητο δρομέα"

Η πολυεπίπεδη εικαστική performance της ομάδας Πλεύσις, με στοιχεία σωματικού θεάτρου, σύγχρονου χορού και θεάτρου αντικειμένων παρουσιάζεται για 2η χρονιά σε σύλληψη, ερμηνεία, σκηνικά αντικείμενα και φωτισμούς του Αντώνη Κουτρουμπή.

Στην παράσταση που μπορείς να μείνεις 4 λεπτά αλλά και 4 ώρες - και μάλλον θα συμβεί το δεύτερο

Είδαμε τη "Διαρκή Πρόβα" της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου "ΚΑΠΟΥΤ / Πόλεμος, ένα Vaudeville" και δεν θέλαμε να φύγουμε.

"Σε βλέπω": Οι πρώτες φωτογραφίες της παράστασης αποτυπώνουν μια συνεργασία γεμάτη χημεία

Θοδωρής Αθερίδης, Πέγκυ Τρικαλιώτη και Βίκυ Βολιώτη συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής, σε μια ζεστή, ανθρώπινη ιστορία για σχέσεις και αλήθειες.

Αυτές οι έξι παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα σήμερα

Τέσσερις ολοκαίνουργιες θεατρικές παραστάσεις και δύο αγαπημένες που επιστρέφουν στη σκηνή κάνουν πρεμιέρα σήμερα Δευτέρα 27 Οκτωβρίου.

Οι ηθοποιοί της παράστασης "Τα σκυλιά" του Ανέστη Αζά μιλούν για την εμπειρία τους στη σκοτεινή φάρσα

Μια ομάδα ηθοποιών κατεβαίνει στα τέσσερα για να σταθεί όρθια απέναντι στην αδικία. "Τα σκυλιά" είναι μια παράσταση-κραυγή, με χιούμορ, ιδρώτα και ελπίδα για μια γενιά που δεν σωπαίνει.

Γιατί έχουμε πλέον τόσες πολλές sold out παραστάσεις στην Αθήνα;

Ανιχνεύουμε τους λόγους πίσω από το φαινόμενο και τι αποκαλύπτουν για την ταυτότητα της θεατρικής Αθήνας και τις ανάγκες του κοινού της.