"Ακίνητος δρομέας": Ο Αντώνης Κουτρουμπής μας μιλά για τη νέα εικαστική performance

Η ομάδα Πλεύσις και ο Αντώνης Κουτρουμπής παρουσιάζουν στο Ρεκτιφιέ την εικαστική performance “Ακίνητος δρομέας”- ένα σκηνικό έργο με στοιχεία σωματικού θεάτρου, χορού και θεάτρου αντικειμένων, που εξερευνά την ταυτότητα, τη μεταμόρφωση και την εσωτερική κίνηση μέσα από φως, σκιά και ήχο.

Ακίνητος Δρομέας © Θανάσης Καρατζάς

Ο "Ακίνητος δρομέας" είναι η νέα δημιουργία του Αντώνη Κουτρουμπή και της ομάδας Πλεύσις, με πορεία άνω των τριάντα ετών στον χώρο των παραστατικών τεχνών. Μια πολυεπίπεδη εικαστική performance με στοιχεία σωματικού θεάτρου, σύγχρονου χορού και θεάτρου αντικειμένων, που ανιχνεύει την ταυτότητα, τη μεταμόρφωση και την εσωτερική κίνηση μέσα από φως, σκιά και ήχο. Η παράσταση θα παιχτεί Πέμπτη 22 και 29 Μαΐου και Σάββατο 7 και 14 Ιουνίου στο χώρο Ρεκτιφιέ. Ο ίδιος ο δημιουργός μάς μιλά για τη σύλληψη και τη διαδικασία αυτού του ιδιαίτερου σκηνικού συμβάντος, που δεν ζητά απλώς να παρακολουθηθεί αλλά να βιωθεί – ως μια εμπειρία συναισθηματική, αισθητική και υπαρξιακή.

Ακίνητος Δρομέας
© Θανάσης Καρατζάς

"Μιλώντας για τη νέα μας δουλειά, και έχοντας πια ενεργό ρόλο στη σκηνή και στην εκπαίδευση νέων performer, ηθοποιών, χορευτών, για πάνω από 30 χρόνια, ξεκινώ από συλλογισμούς που διατρέχουν το σύνολο της προσωπικής σκέψης μου. Ίσως στο θέατρο και στο χορό, ως προς το παραστασιακό σκέλος, θεωρώ πιο σημαντικό το πώς ακριβώς συνθέτεις. Ως θεατής σε παραστάσεις, το πρώτο πράγμα που με απασχόλησε —και αιωρείται μετά το τέλος τους— είναι το πώς ακριβώς δημιουργεί την αφήγηση ο σκηνοθέτης ή ο χορογράφος, πώς τοποθετεί τα "υλικά" του, τι χώρο δημιουργεί για τη ματιά του θεατή, πόσο δίνει το περιθώριο μιας προσωπικής ανάγνωσης, μιας σύνδεσης ακριβέστερα, μ’ αυτό που συντελείται στη σκηνή.

Η άποψη των δημιουργών θεαμάτων ότι "δημιουργώ και παρουσιάζω για να το μοιραστώ με τους θεατές" —δηλαδή η μονοδιάστατη συνθήκη "εγώ μιλώ και εσείς βλέπετε και ακούτε"— θα μου επιτρέψετε να πω ότι σήμερα, αν μη τι άλλο, αφορά πολύ λίγο ή είναι αδιάφορη για τους θεατές, τους οποίους η σκηνή είναι ο χώρος να υπάρχουν και οι ίδιοι, ως σκέψη και ως συναίσθημα.

Ακίνητος Δρομέας
© Θανάσης Καρατζάς

Ανατρέχω πολλές φορές στις πηγές μου, σε γραπτά θεατράνθρωπων που καθόρισαν την πορεία και το στίγμα μου, και μου επιβεβαιώνουν ότι αυτό το "κυνηγητό" της συγκίνησης, της αισθητικής απόλαυσης του υπερθεάματος, αυτής της "πραγματικότητας" με όρους προφανείς —που διεκδικούν την επιβίωση του θεάματος ως προς την προσέλευση του κοινού και την εν γένει αποδοχή του— δεν με αφορά.

Σε αντίστιξη αυτού, με εμπνέει ένα θέαμα όπου οι αρμοί του αποκαλύπτουν τον ψυχισμό, την ευαισθησία του σκηνοθέτη, του χορογράφου. Στη σημερινή πραγματικότητα της πληροφορίας και της διαρκούς νέας εντύπωσης, ίσως εν τέλει το πιο σημαντικό είναι το πώς "αρθρώνεις" κάτι, παρά τι είναι αυτό. Υπερασπιζόμενος, λοιπόν, μια γλώσσα θεάματος, ως ομάδα και ως δημιουργός, φέρνουμε στη σκηνή σε λίγες ημέρες ένα σκηνικό συμβάν με τίτλο Ακίνητος Δρομέας.

Ακίνητος Δρομέας
© Θανάσης Καρατζάς

"Ακίνητος δρομέας”- το ερευνητικό και παραστατικό του σκέλος

Ολοκληρώνοντας μια μελέτη δύο χρόνων, με αρκετά ενδιάμεσα στάδια έρευνας — όπως η σύνδεση της μουσικής με την κίνηση (μέσα από συνεργασίες με δύο εξαιρετικούς σολίστες μουσικούς), η αποτύπωση της θεματικής "το πρόσωπο" και οι πολλαπλές αναγνώσεις του μέσω σχεδίων με μελάνι και τέσσερις διαφορετικές εκθέσεις, καθώς και πειραματισμοί εργαστηριακά με συνεργάτες γύρω από τη σκηνική φόρμα και τη σχέση με τα σκηνικά αντικείμενα — παρουσιάζουμε τη νέα δημιουργία της ομάδας Πλεύσις, με τίτλο "Ακίνητος δρομέας".

Μία εικαστική performance, με τη μορφή τελετουργίας, βασισμένη σε υλικά από το σωματικό θέατρο, το θέατρο αντικειμένων και τον σύγχρονο χορό. Με επίκεντρο το πρόσωπο του ερμηνευτή —την persona— ως ταυτότητα, προσωπείο, φορέα συναισθημάτων και ονείρων, η παράσταση εξερευνά τη σχέση του σώματος με το φως, τη σκιά και τον ήχο. Δημιουργεί εικόνες που ταλαντεύονται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Διχοτομεί το βλέμμα του θεατή και τον οδηγεί σε πολλαπλές οπτικές: να παρατηρήσει, να στοχαστεί, να αντιληφθεί μια κατάσταση, ένα έργο τέχνης ή μια ανθρώπινη ζωή.

Ακίνητος Δρομέας
© Θανάσης Καρατζάς

Πρόκειται για ένα ταξίδι γύρω από την ταυτότητα, την αλλαγή, τη μεταμόρφωση. Ξεκινά από την ψυχή, μέσα σε έναν καθαρό, σχεδόν άσηπτο τόπο, και ολοκληρώνεται μέσω συμβόλων και της ίδιας της κίνησης του ερμηνευτή. Η μουσική, τα ηχοτοπία και οι ήχοι δεν λειτουργούν ως συνοδεία, αλλά ως ένα πλήρες, ισότιμο σκηνικό έργο. Ο "Ακίνητος δρομέας" αποτελεί μία πολυεπίπεδη σπουδή πάνω στο πρόσωπο, την επιθυμία, τη μνήμη και τη σχέση ζωής και τέχνης".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ακίνητος δρομέας

  • Εικαστική performance
  • Διάρκεια: 50 '

Με καλλιτεχνική πορεία 30 χρόνων η ομάδα Πλεύσις παρουσιάζει μια εικαστική performance–τελετουργία με εργαλεία από το σωματικό θέατρο, τον σύγχρονο χορό και το θέατρο αντικειμένων. Το φως, η σκιά και η μουσική συνομιλούν με το σώμα του ερμηνευτή, αναδεικνύοντας το πρόσωπο ως προσωπείο, ταυτότητα και πηγή ψυχικής κίνησης. Η παράσταση συνθέτει εικόνες που ισορροπούν ανάμεσα σε πραγματικότητα και φαντασία, καλώντας τον θεατή να στοχαστεί και να «συμμετάσχει». Μια σπουδή πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη, την αλλαγή και τη μνήμη, σε έναν άχρονο τόπο όπου η τέχνη γίνεται εμπειρία ζωής.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η "Πετριχώρα" του Χάρη Θώμου: Όταν ο θρύλος γίνεται βίωμα

Ο Χάρης Θώμου, δημιουργός της "Πετριχώρας", μας καλεί να δούμε το θέατρο ως γέφυρα- εκεί όπου συναντιούνται οι εποχές, οι άνθρωποι και οι πιο μύχιες όψεις του εαυτού μας. Μια παράσταση που γίνεται τελετουργία μνήμης και κάθαρσης.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
24/10/2025

"IRЯINA": Η ηρωίδα του Τσέχοφ αλλιώς, στο Τέχνης

Το Υπόγειο θα φιλοξενήσει το πρωτότυπο έργο με τις τρεις εκδοχές της Ιρίνας από τις "Τρεις αδερφές", σε σύλληψη-σκηνοθεσία Γιώτας Αργυροπούλου.

Τι είδαμε τελικά στο "Παρελθόν" του Ζιλιέν Γκοσλέν;

Μια συναρπαστική σκηνική σύνθεση ή ένα φλύαρο εγχείρημα; Είδαμε την εναρκτήρια παράσταση της σεζόν στη Στέγη Ωνάση και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Ο "Άνθρωπος του Θεού" δοκίμασε την πίστη μας

Παρακολουθήσαμε την παράσταση "Άνθρωπος του Θεού" του Ανδρέα Κεντζού, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά, που επιστρέφει για 2η χρονιά στο Θέατρο 104 για περιορισμένες παραστάσεις, και φέρνει επί σκηνής τη σύγκρουση πίστης, αμφιβολίας, λύτρωσης και εκδίκησης.

"Cleansed": Δείτε νέες φωτογραφίες και τρέιλερ για την πολυαναμενόμενη παράσταση του Δημήτρη Καραντζά

Το έργο-σταθμός της Σάρα Κέιν έρχεται με ένα δυνατό καστ στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" κι εμείς ρίχνουμε νέα ματιά στον κόσμο του.

"Βότκα μολότοφ"... και ο Τσέχοφ ανατινάζεται στα γέλια

Η εκρηκτική κωμωδία "Βότκα μολότοφ" επιστρέφει για τρίτη χρονιά, από 25 Οκτωβρίου στο Θέατρο Φιλίπ. Μετά τα συνεχή sold out, η παράσταση σε παραγωγή της εταιρείας Μέθεξις υπόσχεται ξανά γέλιο, σάτιρα και τρυφερότητα.

'Prima Facie': Όταν η Λένα Παπαληγούρα συναντά τις ηρωίδες της, η σκηνή σείεται

Η Λένα Παπαληγούρα ηθοποιός που παίζει με εσωτερική ένταση και ιδιαίτερη ευαισθησία. Δείτε την στο "Prima Facie", που επιστρέφει για 2η χρονιά.