Οι "Βρικόλακες" συνεχίζουν στο Radar

Ο Ίψεν μάς κοιτά κατάματα μέσα από τους "Βρικόλακες" και μας ρωτά: Ποιοι είναι, τελικά, οι πραγματικοί βρικόλακες της ζωής μας; Η παράσταση της Αναστασίας Παπαστάθη φωτίζει κάθε πτυχή του σπουδαίου αυτού έργου, με ένταση και ευαισθησία.

Βρικόλακες, Θέατρο Ραντάρ 2024-25 Τζούλια Χατζηκωστάκη©

Οι "Βρικόλακες" δεν είναι φανταστικά τέρατα· είναι οι ιδέες, οι φόβοι, οι ενοχές και οι καταπιεστικές αξίες που μεταβιβάζονται από γενιά σε γενιά και αναπαράγονται αθόρυβα. Το κλασικό αριστούργημα του Χένρικ Ίψεν ανέβασε στο θέατρο Radar η Αναστασία Παπαστάθη σε μια σύγχρονη, τολμηρή ανάγνωση, φέρνοντας στο φως όλα τα φαντάσματα του παρελθόντος που συνεχίζουν να στοιχειώνουν τις ζωές των ανθρώπων. Μάλιστα η ίδια κρατά τον απαιτητικό ρόλο της κυρίας Άλβινγκ, την οποία παρακολουθούμε στο έργο να προσπαθεί να θάψει το παρελθόν και να διατηρήσει άθικτη την εικόνα του νεκρού άντρα της. Για το λόγο αυτό διοργανώνει μια γιορτή για την ανέγερση ενός ιδρύματος στη μνήμη του, πιστεύοντας πως έτσι θα σβήσει τα σκοτεινά του ίχνη. Όμως τα μυστικά δεν θάβονται τόσο εύκολα...

Βρικόλακες, Θέατρο Ραντάρ 2024-25
Τζούλια Χατζηκωστάκη©

 

Η Αναστασία Παπαστάθη έχει δηλώσει σε συνέντευξή της στο "α" για την ηρωίδα της: "Ο ρόλος της Eλένα Άλβινγκ είναι μια σύνθεση δύναμης και ευθραυστότητας. Είναι μια γυναίκα που προσπαθεί να απελευθερωθεί από τους περιορισμούς της κοινωνίας και της οικογένειας, αλλά ταυτόχρονα παραμένει δέσμια του παρελθόντος της. Μεγάλωσε σε ένα σπίτι με αυστηρές ηθικές αρχές και προσήλωση στο καθήκον. Αντιμετώπισε έναν γάμο που δεν επέλεξε και παρόλες τις δυσκολίες παρέμεινε όρθια να αγωνίζεται όχι μόνο για τις προσωπικές της διεκδικήσεις αλλά και ενάντια στις δεσμεύσεις που της επέβαλε η οικογένεια και η κοινωνία. Είναι οι δεσμεύσεις που φυλακίζουν τον άνθρωπο και δεν του επιτρέπουν να ζήσει μια ζωή χαρούμενη και ελεύθερη.

Βρικόλακες, Θέατρο Ραντάρ 2024-25
Τζούλια Χατζηκωστάκη

Όλα αυτά που ονομάζει ο Ίψεν "βρικόλακες”. Με γοητεύει η ψυχική αντοχή της Ελένα Άλβινγκ και η επιμονή της για την αναζήτηση της αλήθειας ακόμη κι όταν αυτή είναι επώδυνη. Η Ελένα Άλβινγκ είναι προϊόν της εποχής της, αλλά ταυτόχρονα προσπαθεί να την ξεπεράσει. Ως μητέρα, έκανε ό,τι πίστευε σωστό για να προστατεύσει τον γιο της από την καταστροφική επιρροή του πατέρα. Ως γυναίκα, είχε το θάρρος να επαναστατήσει απέναντι στις συμβάσεις της οικογένειας και της κοινωνίας, ακόμη κι αν αυτό της κόστισε πολύ. Η στάση της είναι μια σύνθετη πράξη αγάπης και συμβιβασμού".

Βρικόλακες
Τζούλια Χατζηκωστάκη©

Στην παράσταση που αγαπήθηκε και που συνεχίζει από την Παρασκευή 2 Μαΐου έως την Κυριακή 11 Μαΐου συμπρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Νίκος Αναστασόπουλος (Ένγκστραντ), Νεκτάριος Φαρμάκης (Όσβαλντ Άλβινγκ), Μαριλένα Λιακοπούλου (Ρεγγίνα) και Θοδωρής Σκούρτας (Πάστορας Μάντερς). Τα σκηνικά- κοστούμια είναι της Κυριακής Πανούτσου, η μουσική του Πάνου Φορτούνα και οι φωτισμοί της Αναστασίας Παπαστάθη.

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

  

Περισσότερες πληροφορίες

Βρικόλακες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Μέσα από την μικρογραφία της οικογένειας Άλβινγκ που καταρρέει, το σημαντικό έργο καταδικάζει την κοινωνική υποκρισία που κρύβεται πίσω από μια βιτρίνα ηθικής, μιλώντας με τόλμη για τη γυναικεία αυτοδιάθεση και την ισότητα των φύλων. Σύμφωνα με την υπόθεση, η Ελένα Άλβινγκ διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για να τιμήσει τον άσωτο άντρα της που έχει πεθάνει, ώστε να συντηρήσει την καλή εικόνα του λοχαγού Άλβινκ απέναντι στον γιο της Όσβαλτ και απέναντι στην κοινωνία. Πιστεύει ότι έτσι θα σκεπάσει τα μυστικά της οικογένειας και θα κλείσει τους λογαριασμούς με το σκοτεινό παρελθόν. Όμως οι εξελίξεις και τα γεγονότα την υπερβαίνουν και γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπη με τον εαυτό της και τις επιλογές της.

Radar

Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93 (απέναντι από τη στάση μετρό Άγιος Ιωάννης)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το τέρας

Στο δεύτερο θεατρικό έργο της μετά τους "Ναυαγούς", η πολύ καλή ηθοποιός εξερευνά και δοκιμάζεται στην περιοχή του μη ρεαλισμού. Μια "καθημερινή" γυναίκα μεταμορφώνεται σε "τέρας τιμωρό" σε αυτήν τη σύγχρονη αλληγορία που διακρίνεται για την ποίηση, την ευαισθησία και την αφαιρετικότητά της. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
08/05/2025

Stand up comedy παραστάσεις σε κάθε γωνιά

Καλά κρατεί και την άνοιξη το ελληνικό stand up comedy, καθώς όχι μόνο συνεχίζονται παραστάσεις που παίζονται όλη τη σεζόν, αλλά "ξεφυτρώνουν" και πολλά one-offs.

31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας: Όλα όσα θα δούμε

Ένα νέο βήμα σε μια μεγάλη διαδρομή κάνει το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια Τζένη Αργυρίου παρουσίασε το πολυσύνθετο πρόγραμμα που ενεργοποιεί ολόκληρη την πόλη και την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

"Μια ζωή- ο μονόλογος μιας μοδίστρας" με τη Νένα Μεντή από Οκτώβριο στο Πτι Παλαί

Δοτική, αληθινή, απολαυστική, συγκινητική η Νένα Μεντή στο μονόλογο "Μια ζωή-ο μονόλογος μιας μοδίστρας", συνεχίζει το ταξίδι της. Από τις 22 Οκτωβρίου, η μεγάλη επιτυχία του Πέτρου Ζούλια ανεβαίνει στο Πτι Παλαί.

Οι υποψήφιες γυναίκες ηθοποιοί για το Θεατρικό Βραβείο "Μελίνα Μερκούρη"

Ποιες είναι οι τέσσερις καλλιτέχνιδες που διεκδικούν το βραβείο για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία για τη σεζόν 2023-24;

Η Νία Βαρντάλος στο Θέατρο Παλλάς: Μια σπουδαία στιγμή για το ελληνικό θέατρο

Η βραβευμένη και πολυαγαπημένη του ελληνικού κοινού Νία Βαρντάλος, η δημιουργός του εμβληματικού "Γάμος αλά ελληνικά", επιστρέφει στη γενέτειρά της και ανεβαίνει στη σκηνή του ιστορικού Θεάτρου Παλλάς στις 16 Μαΐου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, με το καθηλωτικό "Tiny Beautiful Things" (Μικρά Όμορφα Πράγματα), την παράσταση που μάγεψε τις ΗΠΑ και συγκίνησε κοινό και κριτικούς.

Μπέλλου, Παπαγιαννοπούλου, Διονυσίου, Χιώτης: Οι λόγοι που επιστρέφουμε στους ήχους και τα μουσικά πρόσωπα του χθες

Οι μουσικοθεατρικές παραστάσεις που φέρνουν ξανά στο προσκήνιο μορφές όπως η Μπέλλου, η Παπαγιαννοπούλου, η Νίνου, ο Διονυσίου, ο Χιώτης είναι ένα ισχυρό ρεύμα των τελευταίων χρόνων. Και ναι, ακολουθούν μια τάση: έχουν απήχηση, γεμίζουν θέατρα, συζητιούνται. Αυτό όμως είναι αποτέλεσμα ενός μάρκετινγκ ή μιας επιφανειακής νοσταλγίας.