
Με έμφαση στην ισότιμη συμμετοχή όλων σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, οι Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Δράσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συνεχίζουν την εκπαίδευση εκπαιδευτών σε ζητήματα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης ενηλίκων 65+ τον Μάρτιο και τον Απρίλιο 2025. Για ακόμα περισσότερους ωφελούμενους, θα υλοποιηθούν τρεις νέοι κύκλοι δωρεάν διαδικτυακών σεμιναρίων επιμόρφωσης πάνω σε θέματα καλλιτεχνικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού, διαχείρισης και εμψύχωσης εργαστηρίων για ομάδες ενηλίκων 65+. Ο κάθε κύκλος ολοκληρώνεται σε 4 ώρες και χωρίζεται σε 2 δίωρες διαδικτυακές συναντήσεις. Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στον κύκλο της προτίμησής τους αποκλειστικά μέσω ειδικής ηλεκτρονικής φόρμας. Για την επιλογή των συμμετεχόντων/ουσών θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Τα σεμινάρια απευθύνονται σε επαγγελματίες εκπαίδευσης ενηλίκων 65+, σε εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και σε επαγγελματίες του πολιτισμού που ενδιαφέρονται να εστιάσουν σε ζητήματα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και συμπερίληψης. Κεντρικός στόχος των σεμιναρίων είναι η εκμάθηση της πρακτικής εφαρμογής εργαλείων του θεάτρου και της μουσικής στις διαδικασίες σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών δράσεων που απευθύνονται σε ομάδες 65+, αλλά και ευρύτερα σε ομάδες ενηλίκων.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας; Ποιες οι δυσκολίες, οι προκλήσεις, ποιες οι δυνατότητες, αλλά και οι προοπτικές; Πώς όλα τα παραπάνω τροποποιούνται μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία; Η θεματολογία θα εμβαθύνει σε έννοιες που σχετίζονται με τη συμπερίληψη, τη δημιουργία ομάδων και την καλλιτεχνική εκπαίδευση, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεμάτων ως προς το πώς εργαλεία από τον χώρο της μουσικής και του θεάτρου συνομιλούν με τις ανάγκες και τη σύγχρονη πραγματικότητα των ενηλίκων 65+. Συνδυάζοντας τις βιωματικές ασκήσεις με την ανταλλαγή καλών πρακτικών, αλλά και τον αναστοχασμό πάνω σε εφαρμογές ανάλογων προγραμμάτων, το σεμινάριο επιχειρεί να πυροδοτήσει προβληματισμούς γύρω από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ενεργού γήρανσης και της συνεισφοράς σε αυτήν της τέχνης, της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης.