
"Έτσι όπως με θες"/"Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα"
Δύο σπουδαία έργα του Λουίτζι Πιραντέλλο στην ίδια βραδιά. Το "Έτσι όπως με θες" είναι ένα έργο μυστηρίου και υπαρξιακής αναζήτησης, όπου η ταυτότητα και η αλήθεια αμφισβητούνται διαρκώς. Η Μαίρη Βιδάλη σκηνοθετεί και παίζει μαζί με τους Βύρων Κολάσης, Μπάμπη Χατζηδάκη, Ελένη Ροδά κ.ά. Αμέσως μετά, με το ίδιο εισιτήριο, μπορείτε να παρακολουθήσετε και το μονόπρακτο "Ο Άνθρωπος με το Λουλούδι στο Στόμα", σε σκηνοθεσία Μπάμπη Χατζηδάκη, ο οποίος κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με συμπρωταγωνιστή τον Κώστα Ζέκο και γυναικεία παρουσία τη Μαίρη Βιδάλη. Ένα φιλοσοφικό έργο, που αγγίζει την ανάγκη του ανθρώπου να προσκολληθεί στην καθημερινότητα όταν το τέλος πλησιάζει (Διάχρονο, από 1/3).

"Ο Μουνής”
Με αλληγορική, διεισδυτική ματιά παρατηρεί και σχολιάζει τη σκληρή αλήθεια της ελληνικής επαρχίας η Λένα Κιτσοπούλου στο έργο που σκηνοθετεί η Νατάσα Παπαμιχαήλ. Μέσα από ένα κομμωτήριο και ένα καφενείο, ξεδιπλώνονται οι παθογένειες της ελληνικής επαρχίας: κουτσομπολιά, έρωτες, όνειρα, καταπιεσμένα πάθη, βία και κοινωνικές αγκυλώσεις. Ένα μικρό αγόρι ονειρεύεται, ενώ οι γύρω του παίζουν το ίδιο παιχνίδι υποκρισίας. Και ο Μουνής; Ανάμεσα σε γλέντια, φωνές, τραγούδια, κλαρίνα μένει ακίνητος, σιωπηλός, ένα σκιάχτρο που βλέπει τα πάντα, αλλά δεν μιλά…Παίζουν: Καλλιόπη Καραμάνη, Ηλέκτρα Κομνηνίδου, Γιώργος Ντούσης, Γιάννης Οικονομίδης, Χαρά Τσιτομενέα. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση - επιμέλεια υπογράφει ο Βασίλης Τζαβάρας (Olvio, από 1/3).

"Perfetta (Η Τέλεια)”
Το έργο του Mattia Torre, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Δώρας Παρδάλη και ακολουθεί την καθημερινότητα μιας γυναίκας σε τέσσερις διαδοχικές Τρίτες ενός μήνα, όπου κάθε εβδομάδα βρίσκεται σε διαφορετική φάση του κύκλου της. Μέσα από τη δική της εμπειρία, αναδεικνύει κοινωνικές ανισότητες, εργασιακές πιέσεις και τον αγώνα επιβίωσης, με την ηρωίδα να διεκδικεί το δικαίωμα να είναι "κυκλική", όπως το φεγγάρι, αντί να υποτάσσεται στη γραμμικότητα της σύγχρονης ζωής. Παίζουν: Κ. Τσιτσία Γεωργαντά, Ιζ. Μπαλτσαβιά, Δ. Παρδάλη και σε διπλή διανομή οι Τζ. Σταυρουλάκη (Δευτέρες) και Σ. Διαμαντοπούλου (Τρίτες). Στις παραστάσεις 24 & 25/3 την Ιζ. Μπαλτσαβιά αντικαθιστά η Φ. Μινωπέτρου-Κασιμάτη (104, από 4/3).

"Van-Flamenco-Gogh"
Μετά την πρεμιέρα της στη Ρώμη, η παράσταση "Van-Flamenco-Gogh" του Manfredi Gelmetti, έρχεται στη χώρα μας . Μέσα από τον εκρηκτικό ρυθμό του φλαμένκο, τη ζωντανή μουσική και την αφήγηση, η ζωή και το έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ μεταμορφώνονται σε μια μουσικοχορευτική παράσταση. Ο καταξιωμένος ηθοποιός και χορευτής, δεν επέλεξε τη χώρα μας τυχαία. Όπως ο ίδιος σημειώνει: "Είναι η κουλτούρα σας σε σχέση με το θέατρο, την τέχνη και τον χορό. Κάθε βήμα στην Ελλάδα είναι ένα βήμα στην ιστορία. Αυτός ήταν και ο λόγος που επέλεξα αυτή τη ζωντανή, πολιτιστικά πλούσια χώρα για να παίξουμε την παράστασή μας" ( Θέατρο Μεταξουργείο, στις 1 & 2/3).

"Φωτεινή & Θλιμμένη", "Μόλις θυμούμαι πια τους ποιητές"
Η Μαίη Σεβαστοπούλου μάς προσκαλεί σε δύο παραστάσεις, όπου συναντιούνται η ποίηση, η ιστορία και το συναίσθημα. Από την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου και για τέσσερις μόνο παραστάσεις, η "Φωτεινή & Θλιμμένη" με πρωταγωνίστρια τη Χρυσούλα Καραπιπέρη μας ταξιδεύει από τη Σμύρνη στην Αλεξάνδρεια, μέσα από τη ζωή μιας γυναίκας που βίωσε τη Μικρασιατική Καταστροφή και βρήκε καταφύγιο στην πόλη του Καβάφη. Από την Τετάρτη 5 Μαρτίου, η παράσταση "Μόλις θυμούμαι πια τους ποιητές" αναβιώνει τις σπουδαίες μορφές της ελληνικής ποίησης. Ο Καβάφης, ο Καρυωτάκης, η Πολυδούρη και άλλοι ποιητές γίνονται ήρωες μιας παράστασης που διερευνά την επίδραση της ποίησης στη ζωή μας. Πρωταγωνιστούν οι Αγγελική Δέλλα, ο Γιώργος Κροντήρης και η Μαίη Σεβαστοπούλου (Μικρός Κεραμεικός).

"Μετά το τέλος"
Το ψυχολογικό θρίλερ "Μετά το Τέλος" του Ντένις Κέλλι παρουσιάζεται, σε σκηνοθεσία Άννας Μιχελή, με πρωταγωνιστές τους Φοίβο Παπακώστα και Κατερίνα Σπύρου. Η Λουίζ και ο Μαρκ βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα υπόγειο καταφύγιο, μετά από μια φονική πυρηνική έκρηξη. Όμως, ο μεγαλύτερος εχθρός δεν είναι έξω – αλλά μέσα στο ίδιο το δωμάτιο. Ο χρόνος, η απομόνωση και η αγωνία μεταμορφώνουν τη σχέση τους σε ένα εφιαλτικό παιχνίδι εξουσίας και επιβίωσης. Ο Βρετανός συγγραφέας, γνωστός για το σκληρό ρεαλισμό και τις ανατρεπτικές ιστορίες του, έγραψε ένα έργο συγκλονιστικά επίκαιρο, που εξερευνά τα όρια της ανθρώπινης φύσης υπό ακραίες συνθήκες (ΠΛΥΦΑ, από 5/3).
Προπωλήσεις εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Van-Flamengo-Gogh
Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ ξετυλίγεται μέσα από το φλαμένκο, τη ζωντανή μουσική, το τραγούδι και την αφήγηση. Μετά την πρεμιέρα της στη Ρώμη και το Theatro Garbatella η παράσταση ταξιδεύει στην Αθήνα, ακολουθώντας τα βήματα του μεγάλου ζωγράφου σ’ ένα χώρο κενό χωρίς σκηνικά, όπως το συναισθηματικό κενό που ένιωσε σ’ όλη του τη ζωή. Ο εμβληματικός καλλιτέχνης, ήπιος, φύσει ντροπαλός και απρόθυμος στις περιττές φλυαρίες, γινόταν ποταμός κάθε φορά που μιλούσε για την τέχνη του. Θαρραλέος κι αντισυμβατικός, αψηφώντας τις κοινωνικές συμβάσεις δίχως να λογαριάζει το τίμημα, αιχμηρός στις κρίσεις του και βαθυστόχαστος στις σκέψεις του, χρησιμοποίησε τη ζωγραφική ως λύτρωση, θεραπεία και λόγο ύπαρξης.
Έτσι όπως με θες - Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα
Δύο έργα του Πιραντέλο ανεβαίνουν σε μια παράσταση: στο έργο μυστηρίου «Έτσι όπως με θες» η κεντρική ηρωίδα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στον άντρα που έγινε για χάρη του έτσι όπως αυτός την ήθελε, ή σ’ εκείνον που στρέφει ένα περίστροφο στον εαυτό του για να μην τη χάσει. Πρώτα απ΄ όλα όμως πρέπει να βρει τον εαυτό της η ίδια. Το μονόπρακτο «Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα», θέτει ερωτήματα γύρω από το θάνατο και τη ματαιότητα της ζωής μέσα από τη συνάντηση ενός φιλήσυχου οικογενειάρχη μ’ έναν άγνωστο.
Ο Μουνής
Γλέντια, φωνές, τραγούδια, κλαρίνα και μαχαίρια, ανεκπλήρωτοι έρωτες και απραγματοποίητα όνειρα, παρελαύνουν σε ένα κομμωτήριο της ελληνικής επαρχίας, εύφορο έδαφος για τις διαχρονικές παθογένειες μιας κλειστής κοινωνίας.
Φωτεινή & θλιμμένη
Η ιστορία της Φωτεινής που γεννήθηκε στη Σμύρνη, έχασε ολόκληρη την οικογένεια της στην Μικρασιατική Καταστροφή και σαν από θαύμα βρέθηκε στην Αλεξάνδρεια του Καβάφη, διανθισμένη με τραγούδια, βαλς και τανγκό.
Μετά το τέλος
Ένα σκληρό ψυχολογικό θρίλερ για τα παιχνίδια εξουσίας και τα άγρια ένστικτα που βγαίνουν στην επιφάνεια κάτω από ακραίες συνθήκες. Στο έργο του συγγραφέα που αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες φωνές της σύγχρονης βρετανικής δραματουργίας, η Λουίζ και ο Μαρκ είναι συνάδελφοι. Μια πυρηνική έκρηξη τους οδήγησε σε ένα υπόγειο καταφύγιο όπου θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τα επίπεδα της ραδιενέργειας να πέσουν και να είναι ασφαλές να βγουν έξω. Στον υποχρεωτικό εγκλεισμό, αναδύονται τα καλύτερα και τα χειρότερα ένστικτα τους. Μια σχέση οικειότητας, χειραγώγησης και κακοποίησης υφαίνεται μέσα στα λεπτά, τις ώρες, τις μέρες που περνάνε μαζί, απομονωμένοι από τον έξω κόσμο. Πόσο από τον εαυτό τους αντέχουν να χάσουν; Ή μήπως να αποκαλύψουν;
Perfetta
Η «Τέλεια», η αγαπημένη ιταλική καυστική κοινωνική σάτιρα, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή, προσεγγίζει με τόλμη ένα θέμα που δεν έχει συζητηθεί αρκετά, την περίοδο μιας γυναίκας.