
Ένας φόρος τιμής στις αφανείς ηρωίδες είναι "Η Μητέρα του Σκύλου". Ο Παύλος Μάτεσις αφηγείται την ιστορία της Ραραούς, μιας γυναίκας που ανήκει στους "ανώνυμους" ανθρώπους, τα θύματα της Ιστορίας. Μέσα από τη φωνή της, ο συγγραφέας αναδεικνύει τη δύναμη, την αντοχή, αλλά και την τραγικότητα των απλών ανθρώπων που επιβιώνουν σε εποχές σκληρότητας και αλλαγών. Το μυθιστόρημα είναι μια κοινωνική τοιχογραφία καθώς σκιαγραφεί την ελληνική επαρχία του 20ού αιώνα, με όλες τις πολιτικές, κοινωνικές και ηθικές αναταράξεις της. Ο Μάτεσις εξερευνά τη φτώχεια, τη βία, την πατριαρχία, αλλά και την ακατανίκητη θέληση για ζωή και το έργο του έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και αναγνωρίζεται διεθνώς ως μια από τις σημαντικότερες λογοτεχνικές αποτυπώσεις του ανθρώπινου αγώνα ενάντια στην καταπίεση και την αδικία.
Η Υρώ Μανέ, μια από τις πιο πολυδιάστατες Ελληνίδες ηθοποιούς, αναλαμβάνει να φέρει στη σκηνή του Ακροπόλ (από τον Φεβρουάριο) την ηρωίδα του έργου, τη Ραραού, με όλη τη δύναμη και την ευαισθησία που απαιτεί ο ρόλος αναλαμβάνοντας μαζί με την ερμηνεία του πρωταγωνιστικού ρόλου, τη διασκευή του έργου με τη συνεργασία της Κατερίνας Γιαννάκου. Ο σκηνοθέτης της παράστασης Κώστας Γάκης προσεγγίζει το έργο με σεβασμό στο κείμενο του Μάτεσι, ενώ ταυτόχρονα το επανασυστήνει στο κοινό με έναν σύγχρονο τρόπο. Με συνοδοιπόρο τη μουσική και τα τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη η παράσταση συνδυάζει το ρεαλιστικό με το ποιητικό, αναδεικνύοντας τόσο τη δύναμη της ιστορίας όσο και τη διαχρονικότητά της. Πρωταγωνιστούν: Λεωνίδας Κακούρης, Σπύρος Μπιμπίλας, Φωτεινή Ντεμίρη, Νίκος Ορφανός, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Γιάννης Βασιλώτος, Νικόλ Δημητρακοπούλου, Ειρήνη Θεοδωράκη, Στεφανία Καλομοίρη, Νατάσα – Φαίη Κοσμίδου, Σύνθια Μπατσή, Γιώργης Παρταλίδης. Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Κίκλης, Γρηγόρης Λάζογλου, Έκτορας Ρέμσακ. Σκηνικά: Άση Δημητρολοπούλου. Κοστούμια: Χαρά Τσουβαλά. Επιμέλεια κίνησης - χορογραφίες: Φαίδρα Νταϊόγλου. Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης.

Σκηνοθετικό σημείωμα
"Χαίρομαι που η θεατρική διασκευή φέρει ολοζώντανα τα παραπάνω στοιχεία που κινούνται σε όλο το φάσμα του ανθρώπινου συναισθήματος, σε όλες τις διακυμάνσεις του ανθρώπινου στοχασμού. Χαίρομαι που μέσα στο κείμενο επιβιώνει ο αγώνας ενός ανθρώπου που πέρασε δια πυρός και σιδήρου και ταυτόχρονα επιβιώνει με τρόπο υπαινικτικό αλλά σαφή μια ολόκληρη χώρα, μια ολόκληρη εποχή. Χαίρομαι που η Ραραού, όπως την ξαναγέννησαν η Υρώ κι η Κατερίνα στο υπέροχο θεατρικό τους κείμενο και όπως την επαναδιατυπώνουν μουσικά και στιχουργικά τα εκλεκτά τραγούδια του Σταμάτη, βρίσκει επιτέλους το δρόμο της προς τη σκηνή, όπως η ίδια την ονειρεύτηκε και υπερίπταται με όπλο τη φαντασία της πάνω και πέρα από τα σκονισμένα και κρύα παρασκήνια, πάνω και πέρα από τη μιζέρια των τριτοτέταρτων ρόλων που μια ζωή της δίνανε. Χαίρομαι σαν παιδί που η Ραραού ερμηνευμένη από την Υρω, είναι ένας ανθισμένος μπαξές γεμάτος τρέλα, ενέργεια, χιούμορ και ζωτικότητα. Στη σκηνή του Ακροπόλ, αυτό που βλέπουμε είναι η σκηνική εκπλήρωση του ονείρου της Ραραούς: χορεύει, τραγουδά και ιστορεί όλη της ζωή πάνω σε ένα πάλκο μαζί με έναν μαγικό περιπλανώμενο θίασο, έναν εκλεκτό θίασο φαντασμάτων που τη συνοδεύει και βιώνει μαζί της όλο το ταξίδι ανάμεσα στην αλήθεια και τη φαντασίωση, ανάμεσα στην ανθρωπιά και της βαρβαρότητα, ανάμεσα στη ζωή και την τέχνη, ανάμεσα στο τραύμα και την επούλωση…”
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Δείτε το τρέιλερ
Περισσότερες πληροφορίες
Η μητέρα του σκύλου
Στο εμβληματικό και βαθιά ανθρώπινο έργο, η κεντρική ηρωίδα, μια ηθοποιός των μπουλουκιών, η Ραραού, ξεδιπλώνει τη ζωή της και ταυτόχρονα την Ιστορία της νεότερης Ελλάδας με αφετηρία την Κατοχή. Με σχεδόν παραληρηματικό και αναπάντεχα χιουμοριστικό λόγο, μια ψυχή τραυματισμένη αφηγείται την Οδύσσεια της ύπαρξής της, ακροβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας - από την κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο μέχρι τη δικτατορία και τη μεταπολίτευση. Η Ραραού θα ανέβει στο πάλκο της φαντασίας της, με την επιθυμία να λάμψει επιτέλους σαν πραγματική πρωταγωνίστρια, να ζήσει την προσωπική της καταξίωση.