
Στο τελευταίο κείμενό της "How soon is now", η Γλυκερία Μπασδέκη με το ιδιαίτερα προσωπικό και εξομολογητικό συγγραφικό της ύφος, εμπνέεται από μία ταραγμένη ιστορικά περίοδο. Πιο συγκεκριμένα αντλεί από το λογοτεχνικό πρόσωπο της Μαργαρίτας Περδικάρη, μιας νεαρής δασκάλας αστικής καταγωγής, που η ένταξη της στην ΕΠΟΝ Πίνδου την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, θα αποτελέσει την αφορμή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου μιας ολόκληρης χώρας, η οποία δύσκολα συμπράττει με τα "φαντάσματα" του παρελθόντος της.
Αυτό το κείμενο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, επέλεξε να διασκευάσει και να σκηνοθετήσει ο νέος δημιουργός και αριστούχος του τμήματος σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου, Πάνος Κούγιας, προκειμένου να ανοίξει έναν θαρραλέο διάλογο γύρω από το δράμα της γερμανικής κατοχής, αξιοποιώντας το θέμα της ελληνικότητας. Ένα δράμα το οποίο φαίνεται να τελειώνει, αλλά σε λίγο θ’ αρχίσουν νέες συμφορές: ο εμφύλιος.

Μέσα από τον κώδικα του θεάτρου σκιών, τον Αττίκ, τους ελληνικούς καφενέδες, αλλά και την εγχώρια ζωγραφική, επιχειρείται η δόμηση ενός "Εθνικού ψηφιδωτού" μνήμης, για όλα εκείνα που στον απόηχο της μετεμφυλιακής Ελλάδας, οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεχάσουν.
Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 7 Φεβρουαρίου και θα παίζεται έως τις 16 Μαρτίου. Πρωταγωνιστούν οι Μενέλαος Κυπαρίσσης, Δανάη Παπουτσή, Ανθή Σαββάκη, Λεωνίδας Στάμου.
Η Χαρούλα Αλεξίου συμμετέχει στην αφήγηση του ηχογραφημένου υλικού. Το βίντεο και τα σκηνικά υπογράφει ο Δημήτρης Κοντογιώργης, τα κοστούμια η Μαργαρίτα Τζαννέτου, τους φωτισμούς ο Βασίλης Αποστολάτος, την επιμέλεια της κίνησης η Μαρίζα Τσίγκα και τη μουσική ο Teo Kougias.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
How soon is now
Ένα «εθνικό ψηφιδωτό μνήμης» με όχημα το θέατρο σκιών, τον Αττίκ και την εγχώρια ζωγραφική, που αντλεί έμπνευση από την ηρωίδα του Δημήτρη Χατζή από το βιβλίο «Το τέλος της μικρής μας πόλης», Μαργαρίτα Περδικάρη - μια νεαρή δασκάλα αστικής καταγωγής, που η ένταξη της στην ΕΠΟΝ Πίνδου την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου θα αποτελέσει την αφορμή για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου μιας ολόκληρης χώρας, η οποία δύσκολα συμπράττει με τα «φαντάσματα» του παρελθόντος της. Αξιοποιώντας το θέμα της ελληνικότητας, η παράσταση ανοίγει έναν θαρραλέο διάλογο γύρω από το δράμα της γερμανικής κατοχής, το οποίο οδήγησε στη συνέχεια στον Εμφύλιο.