
Μετρούν κάποια χρόνια στο θεατρικό σανίδι δίπλα σε σημαντικούς σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές, όμως φέτος πιστεύουμε πως είναι η χρονιά τους! Τρία αγόρια και τρία κορίτσια της νεότερης γενιάς ξεχωρίζουν στις θεατρικές σκηνές αναλαμβάνοντας σημαντικούς, ιδιαίτερους ρόλους και δύσκολα ερμηνευτικά στοιχήματα. Η Ασημένια Βουλιώτη σαρώνει τη σκηνή δίπλα στον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, στη sold out "Φάλαινα" (Νέος Ακάδημος). Ερμηνεύει το ρόλο της κόρης του παχύσαρκου Τσάρλι και βιώνει εκρηκτικά τα συναισθήματα απόρριψης και θυμού που τη διακατέχουν. Η ηθοποιός που γνωρίσαμε από τις τηλεοπτικές "Ψυχοκόρες" υπόσχεται τα καλύτερα για τη συνέχεια, ενώ θα τη δούμε και στη μεγάλη οθόνη ως Μαρινέλλα, στην ταινία για τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη "Υπάρχω".

Η Μαριάννα Πουρέγκα κατηφόρισε με φόρα από τη Θεσσαλονίκη και την περσινή σεζόν ξεχώρισε στις δύο παραστάσεις που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Τάρλοου: "Έγκλημα και τιμωρία", "Περλιμπλίν και Μπελίσα". Φέτος, τη συναντούμε και πάλι μαζί με τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο, καθώς συμμετέχει στο "Festen" (Άλμα), τη θεατρική εκδοχή της συνταρακτικής ταινίας για την ενδοοικογενειακή και πατριαρχική βία. Τη σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σε μια παράσταση-βίωμα όπου καταργούνται τα όρια σκηνής-πλατείας και καταρρίπτεται η θεατρική ψευδαίσθηση.

Παιδί που μεγάλωσε μέσα στο θέατρο, καθώς οι γονείς της εργάζονταν στο ιστορικό Εμπρός, η Δανάη-Αρσενία Φιλίδου ήρθε για να μείνει. Την έχουμε δει στην κατά Νίκο Καραθάνο "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" του Εθνικού Θεάτρου, ενώ φέτος αποκτάει πρωταγωνιστική παρουσία στη "Λυγερή" της Πειραματικής Σκηνής: δίνει μια ευαίσθητη όσο και δυναμική ερμηνεία στη νουβέλα του Ανδρέα Καρκαβίτσα, που σκηνοθετεί με σύγχρονη ματιά η Ειρήνη Λαμπρινοπούλου ως ωδή στη γυναικεία αυτοδιάθεση.

Ο Τάσος Λέκκας είναι ένας θεατρικός ηθοποιός-πολυεργαλείο με μοναδική εκφραστικότητα. Τον θυμόμαστε ήδη από το 2019 ως έναν από τους γιους του Δημήτρη Καταλειφού στην ωραία παράσταση του "Θάνατου του εμποράκου" του Άρθουρ Μίλερ, ενώ από το 2022 αποτελεί μέλος της ομάδας The Young Quill, που έδωσε νέα ζωή στο θέατρο "Μπέλλος". Εκεί παρουσιάζεται φέτος το δυστοπικό "Μεμοράντουμ" του Βλάτσλαβ Χάβελ, σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

Ο Γιώργος Νούσης μετράει κι αυτός ωραίες συνεργασίες, με την Κατερίνα Ευαγγελάτου και με τον Δημήτρη Καταλειφό (βρέθηκε μάλιστα με τον Τάσο Λέκκα στην ίδια παράσταση του "Εμποράκου"), όμως φέτος είναι αδιαμφισβήτητα η χρονιά του. Κρατάει τον ρόλο του Άριελ στην "Anna-X" (Άνεσις), σε σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ, και μας συνάρπασε με την ερμηνευτική ευελιξία και την ανεπιτήδευτη ενέργειά του στο ρόλο ενός επιτυχημένου startuper. Ο Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης έκανε νωρίς αίσθηση, ως υποψήφιος για το βραβείο Χορν το 2019, χάρη στην ερμηνεία του του ρόλου του Ορφέα στο "Ορφέας και Ευρυδίκη" που παρουσιάστηκε σε σκηνοθεσία & σύνθεση κειμένου του Δημήτρη Μπογδάνου (Θέατρο του Νέου Κόσμου)· φέτος, απολαμβάνουμε τη συναρπαστική μεταστροφή του σε ένα ρόλο-κλειδί στο δράμα του Σαμ Σέπαρντ, "True West", που παρακολουθεί τη συγκρουσιακή σχέση δύο αδερφών, δίπλα στον Νίκο Ψαρρά και σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη.


Περισσότερες πληροφορίες
Η φάλαινα
Η ιστορία κάθαρσης, αυτογνωσίας και συγχώρεσης, γνωστή από την οσκαρική κινηματογραφική της εκδοχή από τον Ντάρεν Αρονόφσκι με τον Μπρένταν Φρέιζερ (με πρωτότυπο τίτλο «The Whale»), με κεντρικό πρόσωπο τον αυτοκαταστροφικό παχύσαρκο Τσάρλι, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή. Ο ήρωας έχει χάσει την επαφή του με τον έξω κόσμο και την επιθυμία του για ζωή, ενώ παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και το παρελθόν του.
Anna-X
Η συναρπαστική αληθινή ιστορία της Άννας Σορόκιν, της διαβόητης δήθεν πλούσιας κληρονόμου που εξαπάτησε την ελίτ της Νέας Υόρκης, πείθοντας μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου να χρηματοδοτήσουν τα όνειρά της αλλά και τον πανάκριβο τρόπο ζωής της. Η υπόθεση που σκανδάλισε πριν λίγα χρόνια την Αμερική, η οποία έγινε ευρέως γνωστή μέσα από τη σειρά του Netflix «Inventing Anna», ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά το Γουέστ Εντ του Λονδίνου. Στο πρωτότυπο έργο που διακρίνεται για το βιτριολικό χιούμορ και τον φρενήρη, παιχνιδιάρικο ρυθμό του, η Άννα γνωρίζει σε ένα λαμπερό πάρτι τον Άριελ, τον 32χρονο ιδρυτή μιας νέας εφαρμογής γνωριμιών που απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς. Σε μια πόλη που δεν επιτρέπει την αποτυχία και απεχθάνεται την μετριότητα, η Άννα και ο Άριελ, οχυρωμένοι πίσω από τις λαμπερές ταυτότητες που έχουν επινοήσει και κατασκευάσει μέσα από τα social media, ζουν μία συναρπαστική ερωτική ιστορία, που μεταφέρεται στην ελληνική σκηνή με φόντο ένα εντυπωσιακό οπτικοακουστικό περιβάλλον.
True West
Στην εμβληματική οικογενειακή ιστορία του πολυσχιδή δημιουργού, δύο αδέλφια, ένας μοναχικός διαρρήκτης κι ένας οικογενειάρχης συγγραφέας κινηματογραφικών σεναρίων που ενσαρκώνει το αμερικανικό όνειρο, ζουν στο σπίτι της αυστηρής μητέρας τους, όπου τα έπιπλα αναδίδουν αλκοόλ και την ανάμνηση ενός πατέρα χαμένου στην έρημο. Μονομαχούν, ακροβατώντας πάνω στα απομεινάρια του κοινού τους παρελθόντος. Η σύγκρουσή τους κορυφώνεται όταν εισβάλλει στη ζωή τους ο Σολ, ένας παραγωγός του Χόλιγουντ που θα τους οδηγήσει σε μια αναπάντεχη αντιστροφή ρόλων: ο μεγαλύτερος Λη γίνεται σεναριογράφος, ενώ ο μικρότερος αδερφός του, Όστιν, αποφασίζει να γίνει διαρρήκτης.
Festen
Θεατρική μεταφορά της σινεφίλ ταινίας του κινήματος «Δόγμα 95», «Οικογενειακή Γιορτή» του Τ. Βίντερμπεργκ, με θέμα την ενδοοικογενειακή σεξουαλική κακοποίηση, που σπάσει τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Πρόκειται για την ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής, παρουσία όλης της οικογένειας καθώς και πλήθους φίλων, για τα εξηκοστά γενέθλια του πατέρα. Όλοι τον αγαπούν και τον σέβονται. Ή μήπως όχι; Κατά την διάρκεια της γιορτής ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και που πιθανότατα υπήρξε και ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του.
Μεμοράντουμ
Μια πολιτική κωμωδία για την παράνοια της γραφειοκρατίας με φόντο το υπερρεαλιστικό –καφκικό– σύμπαν ενός δημόσιου οργανισμού. Πρωτοανέβηκε τη δεκαετία του ’70, οπότε και θεωρήθηκε σχόλιο κατά της Χούντας. Το έργο παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν σε έναν δημόσιο οργανισμό όταν μια νέα, ακατάληπτη τεχνητή γλώσσα κάνει την εμφάνισή της. Η χρήση της επιβάλλεται από το «σύστημα» για την ανταλλαγή της υπηρεσιακής αλληλογραφίας και κάπως έτσι ξεκινά μια σειρά καταιγιστικών εξελίξεων που φωτίζουν το πώς η αδηφαγία, η αισχροκέρδεια και ο ωχαδερφισμός μετατρέπονται σε ύψιστες αξίες για τους εργαζομένους. Η παράσταση αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος μέσα από το ευφυές κοινωνικοπολιτικό έργο του Τσέχου θεατρικού συγγραφέα και πρωτεργάτη της πτώσης του κομμουνισμού, που μετά την αποχώρηση των Σοβιετικών από την Τσεχοσλοβακία διετέλεσε Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης.
Η λυγερή
Ο Γεώργιος προτείνει στην Ανθή να το σκάσουν και να ξεφύγει από τη μοίρα που της όρισαν, όμως αυτή αρνείται, στην παράσταση-ωδή στη γυναικεία αυτοδιάθεση και το δικαίωμα στην αγάπη, την αποδοχή και τη συγχώρεση. Στη “Λυγερή” παρακολουθούμε τον έρωτα της Ανθής Στριμμένου, κόρης εμπόρου, με τον Γεώργιο Βρανά, έναν νεαρό ιδιοκτήτη κάρου σε μικρό χωριό της Ηλείας, τα Λεχαινά. Ο πατέρας της, θέλοντας να εξασφαλίσει την οικονομική του ευμάρεια και τη διαδοχή της επιχείρησής του, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του με τον δαιμόνιο υπάλληλό του, τον Νικολό, κι εκείνη το αποδέχεται. Κι ενώ εκείνη ζει συμβιβασμένη με την επιλογή που κάποιοι άλλοι έκαναν για την ίδια, ο Βρανάς βρίσκει παρηγοριά σε έναν νέο έρωτα. Η Ανθή αλλάζει μέσα από τη νέα της πραγματικότητα: από ερωτευμένη νέα μεταμορφώνεται σε σύζυγο και μητέρα. Η έλευση του μωρού νοηματοδοτεί εκ νέου τη σχέση της με τον σύζυγό της και την οδηγεί να αφοσιωθεί πλήρως στον νέο της ρόλο.