
Νένα Μεντή-"Το μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας"
Η Κοντέσσα Βαλέραινα, η ηρωίδα του θεατρικού έργου "Το Μυστικό της Κοντέσσας Βαλέραινας" του Γρηγορίου Ξενόπουλου, προέρχεται από τη Ζάκυνθο του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα. Ως εκπρόσωπος της αριστοκρατίας, βρίσκεται σε μια εποχή κοινωνικής αβεβαιότητας, ενώ το έργο αναδεικνύει τις αντιφάσεις του κόσμου της. Καθώς οι ηθικές αξίες της παραδοσιακής κοινωνίας συγκρούονται με τις νέες κοινωνικές και οικονομικές πραγματικότητες, η Κοντέσσα παραμένει βαθιά δεμένη με το παρελθόν και τις παραδόσεις, αδυνατώντας να αποδεχτεί τις αλλαγές του νέου κόσμου. Αυτή η εσωτερική σύγκρουση είναι καθοριστική για το έργο και η Νένα Μεντή, με τη ρεαλιστική και έντονα συναισθηματική ερμηνεία της, καταφέρνει να αποδώσει εξαιρετικά τις ψυχικές αντιφάσεις της ηρωίδας. Η ερμηνεία της, γεμάτη αυθεντικότητα και ευαισθησία, άγγιξε το κοινό και της χάρισε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα 26α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το Αθηνόραμα. Παράλληλα, η παράσταση, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, απέσπασε επίσης το 1ο βραβείο ενδυματολογίας για τον Νίκο Χαρλαύτη και το 1ο βραβείο φωτισμού για τη Μελίνα Μάσχα. Η Νένα Μεντή ξανά συνεργάζεται φέτος με τον Πέτρο Ζούλια, αυτή τη φορά στο μονόλογο "Μια Ζωή", που κάνει πρεμιέρα στις 29 Νοεμβρίου στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης. Στον ρόλο μιας ηλικιωμένης μοδίστρας, καλείται να ανασυνθέσει τα κομμάτια της ζωής της, καθώς μαζεύει τα ρούχα από το ατελιέ της. Μέσα από αυτήν την προσωπική αφήγηση, το έργο συνδέει τη ζωή της με τα σημαντικά γεγονότα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, προσφέροντας μια βαθιά ματιά στη ζωή ενός καθημερινού ανθρώπου που αναπολεί το παρελθόν του και αναρωτιέται για το μέλλον του σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.

Στεφανία Γουλιώτη- "The Doctor"
Σε κάθε ερμηνεία της, η Στεφανία Γουλιώτη αποπνέει έντονη αυτοπεποίθηση και σιγουριά, ενώ με ευκολία εναλλάσσει συναισθηματικές καταστάσεις όπως η ευαισθησία, η αμφιβολία και η εσωτερική σύγκρουση. Στην παράσταση του έργου "The Doctor” του Ρόμπερτ Άικ, που σκηνοθέτησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, η Γουλιώτη ενσαρκώνει την αποφασιστική γιατρό Ρουθ Γουλφ, η οποία αντιτίθεται στην άφιξη ενός καθολικού ιερέα στην κλινική της, ενώ γύρω της εκτυλίσσεται μια έντονη σύγκρουση ηθικής και εξουσίας. Παρά την απόλυτη στάση της, η Γουλιώτη καταφέρνει να αποδώσει τις εσωτερικές συγκρούσεις της ηρωίδας, ακόμη και όταν η θέση της αρχίζει να γίνεται αβέβαιη και η προσωπική της ζωή καταρρέει. Γι’ αυτήν την ερμηνεία, το κοινό του περιοδικού Αθηνόραμα τη βράβευσε με το 2ο βραβείο γυναικείας ερμηνείας στα 26α Θεατρικά Βραβεία Κοινού, ενώ ο Νίκος Βλασόπουλος απέσπασε το 3ο βραβείο φωτισμού. Το έργο, που αναδεικνύει ζητήματα ηθικής, πολιτικής ορθότητας και κοινωνικών στερεοτύπων, συνεχίζει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις και συζητήσεις στο κοινό και για δεύτερη χρονιά στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου.

Πέγκυ Τρικαλιώτη- "Μαντάμ Μποβαρί"
Η ερμηνεία της Πέγκυς Τρικαλιώτη στην "Μαντάμ Μποβαρί” του Γκιστάβ Φλομπέρ στην παράσταση του Θεάτρου Αποθήκη αγαπήθηκε από το κοινό για την ένταση και την εσωτερική συγκίνηση που μετέφερε. Η Τρικαλιώτη απέδωσε με μοναδικό τρόπο τις ψυχικές συγκρούσεις της ηρωίδας, Έμμα Μποβαρί, και την αέναη αναζήτηση για μια ευτυχία που πάντα διαφεύγει. Η Έμμα, παγιδευμένη σε έναν φαύλο κύκλο απογοητεύσεων και καταστροφικών επιλογών, έζησε την τραγικότητά της μέσα από τις ερμηνείες της Τρικαλιώτη, που ανέδειξε την εσωτερική ένταση και την αντιφατική φύση της ηρωίδας. Η σκηνοθεσία της Λίλλυ Μελεμέ, που συνδυάζει την τραγικότητα με την ποίηση, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την έντονη παρουσία της Τρικαλιώτη, καθιστώντας την κεντρική φιγούρα της παράστασης. Αυτή η εκπληκτική απόδοση της ηρωίδας κέρδισε το κοινό και της απέφερε το 3ο βραβείο γυναικείας ερμηνείας στα 26α Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το Αθηνόραμα. Φέτος, η Πέγκυ Τρικαλιώτη επιστρέφει στο θέατρο Αποθήκη με τον ρόλο της Τζούντιθ στο "Νάχτλαντ” (Nachtland) του Μάριους φον Μάγενμπουργκ. Στο έργο, που πραγματεύεται θέματα φασισμού και άνοδος της νέας δεξιάς, η Τρικαλιώτη ενσαρκώνει την Εβραία Τζούντιθ, η οποία βρίσκεται σε μια έντονη σύγκρουση με την οικογένειά της, καθώς ανακαλύπτουν έναν πίνακα με την υπογραφή "Α. Χίτλερ" στο πατρικό της σπίτι. Η Τζούντιθ επιθυμεί να καταστρέψει τον πίνακα, κάτι που προκαλεί μια συναισθηματικά φορτισμένη αντιπαράθεση με τον σύζυγό της και την αδερφή του, αναδεικνύοντας τις εσωτερικές και κοινωνικές εντάσεις του έργου.
Περισσότερες πληροφορίες
The doctor
Το έργο, που σπάει τα ταμεία στο West End, αποτελεί ένα θρίλερ ιδεών, που βασίζεται πολύ ελεύθερα στο κείμενο “Καθηγητής Μπερνάρντι” του Άρτουρ Σνίτσλερ, ανεβαίνει σε μια σαρωτική παράσταση για δεύτερη χρονιά. Όταν μία έφηβη μεταφέρεται σε κρίσιμη κατάσταση στο Ινστιτούτο “Ελίζαμπεθ” μετά από μια αυτοσχέδια έκτρωση, η Καθηγήτρια Ρουθ Γουλφ αρνείται την είσοδο ενός ιερέα στο θάλαμο του κοριτσιού, διότι δεν διαθέτει επαρκείς πληροφορίες για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της ασθενούς. Γύρω από αυτήν την απόφαση, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαστρεβλώσεις κάθε είδους διαδέχονται η μία την άλλη, αναδεικνύοντας την περιπλοκότητα της κατάστασης. Όλοι έχουν γνώμη. Kαι την εκφράζουν με πάθος μέσα σε αυτήν τη δίνη που νομοτελειακά βυθίζει μαζί της όποιον βρεθεί στο επίκεντρό της. Η πορεία προς την αποκαθήλωση φαντάζει μη αναστρέψιμη. Μέσα από αντιπαραθέσεις και αντιφάσεις η ιστορία ξετυλίγεται σαν ένα καυστικό νοητικό πείραμα, το οποίο αναδεικνύει όχι μόνο τα ηθικά διλήμματα και τα αδιέξοδα της πολιτικής ταυτοτήτων (identity politics), αλλά και την ανθρωποφάγα «κουλτούρα της ακύρωσης» (cancel culture), που λογοκρίνει, εξοστρακίζει και αποκαθηλώνει με εργαλείο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.