Η Λούλα Αναγνωστάκη εμπνέει μια multimedia παράσταση: Δείτε τις νέες φωτογραφίες

Η παράσταση «Ουρανός Κατακόκκινος: Χρόνος Πριν, χρόνος Μετά» σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Ελένης Παργινού προτείνει μια προσωπική ανάγνωση στο σύμπαν της σπουδαίας Ελληνίδας συγγραφέα.

Ουρανός κατακόκκνος χρόνος πριν χρόνος μετά Dimitra Papageorgiou©

Στο Bios ξεκίνησε τις παραστάσεις της η παράσταση "Ουρανός Κατακόκκινος: Χρόνος Πριν, χρόνος Μετά", σε σύλληψη, σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Ελένης Παργινού. Αντλώντας έμπνευση από το συγγραφικό σύμπαν της Λούλας Αναγνωστάκη και με τη χρήση νέων μέσων, αφηγείται την ιστορία της Σοφίας Αποστόλου, της ηρωίδας του ομώνυμου έργου, που ισορροπεί αριστοτεχνικά στα μεταιχμιακά δίπολα της συγγραφέως. Η Σοφία Αποστόλου μοιάζει να αρθρώνεται ανάμεσα στο συλλογικό και το προσωπικό, το ιδιωτικό και το δημόσιο, την προσδοκία και την απελπισία, ανάμεσα σ’ ένα παρελθόν και ένα παρόν, ένα διαρκές μέσα-έξω όπου το ένα επιδρά στην ουσία του άλλου. Αποτελεί ένα πρόσωπο-σύμβολο μιας προσωπικής/συλλογικής πληγής που προσπαθεί να βρει την ακολουθία της σ’ ένα ασαφές σήμερα.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Σκηνοθετικό σημείωμα

Στο έργο "Ουρανός Κατακόκκινος" γνωρίζουμε μία από τις (αντι) ηρωίδες της Λούλας Αναγνωστάκη, τη Σοφία Αποστόλου. Στην ιστορία της ηρωίδας αναγνωρίζουμε την προσωπική ματαίωση αλλά και την συλλογική διάψευση. Απορρίπτοντας έναν κόσμο που την έχει πρώτος απορρίψει, η Σοφία Αποστόλου, μέσα από την ιστορία κοινωνικής παρέκκλισης του γιου της, σηκώνει τη σημαία ενός παραστρατημένου που θέτει τον εαυτό του εκτός της "υγιούς" και "καλοκαρδισμένης" κοινωνίας. Σ’ αυτό το "εκτός", η ηρωίδα θα αναγνωρίσει τη δική της φύση, τη δική της "ροπή προς το κακό" και αυτό το "εκτός" θα γίνει τελικά η φωνή της δικής της επανάστασης. Η μνημονική διαδικασία της ηρωίδας στην παράστασή μας αποκτά την λειτουργία σπασμένου καθρέφτη που αντανακλά ανεστραμμένα και θραυσματικά τη δική της ιστορία.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ο ηχητικός σχεδιασμός και η μουσική είναι του Κώστα Φραντζή, η ψηφιακή σκηνογραφία της Αλεξάνδρας Νιάκα, ο σχεδιασμός του φωτισμού του Περικλή Μαθιέλλη, τα κοστούμια της Βασιλικής Σουρρή. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Σοφία Κορώνη, Νεφέλη Ανανιάδη και Ελένη Παργινού. Στα live electronics o Κώστας Φραντζής και στα live visuals η Αλεξάνδρα Νιάκα.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
DimitraPapageorgiou@

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ουρανός κατακόκκινος: Χρόνος πριν, χρόνος μετά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 65 '

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από το συγγραφικό σύμπαν της Λούλας Αναγνωστάκη και με τη χρήση νέων μέσων επικεντρώνεται στην ιστορία της Σοφίας Αποστόλου. Η Σοφία Αποστόλου, ηρωίδα του έργου της Αναγνωστάκη “Ουρανός κατακόκκινος”, είναι μια γυναίκα που ισορροπεί αριστοτεχνικά στα μεταιχμιακά δίπολα της συγγραφέως. Είναι ένα πρόσωπο σύμβολο μιας προσωπικής αλλά και συλλογικής πληγής που προσπαθεί να βρει την ακολουθία της σ’ ένα ασαφές σήμερα. Απορρίπτοντας έναν κόσμο που την έχει πρώτος απορρίψει, η Σοφία Αποστόλου, μέσα από την ιστορία κοινωνικής παρέκκλισης του γιου της, σηκώνει τη σημαία ενός παραστρατημένου που θέτει τον εαυτό του εκτός της «υγιούς» και «καλοκαρδισμένης» κοινωνίας. Σ’ αυτό το «εκτός», η ηρωίδα θα αναγνωρίσει την δική της φύση, την δική της «ροπή προς το κακό» και αυτό το «εκτός» θα γίνει τελικά η φωνή της δικής της επανάστασης. Η μνημονική διαδικασία της ηρωίδας στην παράσταση αποκτά την λειτουργία σπασμένου καθρέφτη που αντανακλά ανεστραμμένα και θραυσματικά την δική της ιστορία.

Bios

Πειραιώς 84

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η Θάλασσα κι ο Γέρος": Ένα νέο έργο με τον Τάσιο Νούσια, σε καλοκαιρινή περιοδεία

Ανακαλύψτε τους σταθμούς της νέας παράστασης που σκηνοθετεί η Μαρλέν Καμίνκσι και που βασίζεται στο αριστούργημα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο γέρος και η θάλασσα".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/05/2024

Eurovision 2024: Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μας λένε ποια τραγούδια ξεχωρίζουν από την αρχή της διοργάνωσης μέχρι σήμερα

Οι τέσσερις πρωταγωνιστές του "Reunion The Musical" και αγαπημένοι ερμηνευτές απαντούν με αφορμή την 68η διοργάνωση του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision ποια είναι τα τραγούδια που δεν ξεχνούν (εκτός από τα δικά τους φυσικά!).

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.