Ο "Άτλας" του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη εφευρίσκει τον κοσμογονικό μύθο της μοναξιάς

Το έργο, που παρουσιάζεται στο PalmTree-MCA, ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων που είναι χαμένα στην αιώνια λήθη και ταυτόχρονα γνωρίζουν τον πυρήνα και τη σκέψη όλου του σύμπαντος.

Άτλας © Μαίρη Λεονάρδου

"Εν αρχή στο κόσμο ήταν το χάος”. Ύστερα γεννήθηκε η φύση, η τάξη και ο άνθρωπος. Στη σκανδιναβική κοσμογονία ο άνθρωπος γεννήθηκε απο ξύλο, στην ινδική από σπέρμα, στην αιγυπτιακή από δάκρυα και στην κινέζικη από χώμα. Στο σήμερα, και με αρχή τους μύθους της κοσμογονίας, η παράσταση "Άτλας", σε κείμενο και σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Κωνσταντινίδη, οραματίζεται τι θα συμβεί μετά το Χάος και ερευνά τις ψυχές τριών πλασμάτων που είναι χαμένα στην αιώνια λήθη και ταυτόχρονα γνωρίζουν τον πυρήνα και τη σκέψη όλου του σύμπαντος. Τρία πλάσματα που ξεκινούν από την αρχή και υφαίνουν στη συνέχεια το δικό τους μύθο για τη μοναξιά. Η παράσταση παρουσιάζεται στο PalmTree-MCA (Multinfuntional Center of Arts) από τις 9 Μαρτίου. 

Άτλας
© Μαίρη Λεονάρδου

Στο πλαίσιο μιας δυστοπίας, οι ηθοποιοί (Πάνος Αργυρόπουλος, Μαρία Μαντά, Εύη Χρόνη) με κοινό παρονομαστή την μοναξιά, το βάρος της καθημερινότητας, το άγχος του καθωσπρεπισμού, αλλά και την γελοιότητα της ύπαρξης δημιουργούν έναν μύθο που δεν υπήρξε ποτέ στην κοσμογονία της ανθρωπότητας. Έναν μύθο για το πώς η μοναξιά κατοικεί και αναπτύσσεται μέσα τους, πώς γεννήθηκε, πώς μεγάλωσε και πώς κυριάρχησε στην σπονδυλική τους στήλη. Για να ειπωθεί αυτός ο μύθος, κύρια συστατικά της παράστασης είναι η επανάληψη, η αναμονή και υλικά από την performance. Οι διάλογοι φαίνεται να είναι μονόλογοι και οι μονόλογοι φράσεις που ψάχνουν μανιακά παραλήπτη.

Ο μύθος του μεγαλύτερου Τιτάνα, σήμερα φαντάζει πιο κοντά από ποτέ. Το όνομα που του δόθηκε ήταν Άτλας και η ετυμολογία της λέξης είναι αυτός που υπομένει τα πάντα. Μεταφέροντας τον Τιτάνα στο πρόσωπο όλων μας, παρατηρούμε τόσο το ατομικό βάρος του καθένα όσο και την δυσκολία που έχει αυτό το φορτίο να μοιραστεί, με αποτέλεσμα να το υπομένει μόνος ακόμα και αν αυτό είναι μεγαλύτερο από εκείνον. Σε έναν κόσμο οκτώ δισεκατομμυρίων ανθρώπων, γιατί νιώθουμε τόσο μόνοι; Σε ενα κόσμο οκτώ τρισεκατομμυρίων επιλογών, γιατί νιώθουμε τόσο άδειοι;

Τα σκηνικά της παράστασης είναι της Μαριάνθης Ράδου, οι φωτισμοί του Παναγιώτη Ψύχα και ο ηχητικός σχεδιασμός του Φάνη Σακελλαρίου. Την κίνηση επιμελήθηκε η Άρτεμις Μπασίρογλου.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άτλας

  • Performance

Στο πλαίσιο μιας δυστοπίας, οι ηθοποιοί, με κοινό παρονομαστή την μοναξιά, το βάρος της καθημερινότητας, το άγχος του καθωσπρεπισμού, αλλά και την γελοιότητα της ύπαρξης δημιουργούν έναν μύθο που δεν υπήρξε ποτέ στην κοσμογονία της ανθρωπότητας. Έναν μύθο για το πώς η μοναξιά κατοικεί και αναπτύσσεται μέσα τους, πώς γεννήθηκε, πώς μεγάλωσε και πώς κυριάρχησε στην σπονδυλική τους στήλη. Για να ειπωθεί αυτός ο μύθος, κύρια συστατικά της παράστασης είναι η επανάληψη, η αναμονή και υλικά από την performance. Οι διάλογοι φαίνεται να είναι μονόλογοι και οι μονόλογοι φράσεις που ψάχνουν μανιακά παραλήπτη. Ο μύθος του Άτλαντα, του μεγαλύτερου Τιτάνα, σήμερα φαντάζει πιο κοντά από ποτέ. Μεταφέροντας τον στο πρόσωπο όλων μας, παρατηρούμε τόσο το ατομικό βάρος του καθένα όσο και το πόσο δύσκολο είναι στον κάθε άνθρωπο το να μοιραστεί το βάρος που κουβαλά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/05/2024

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber