"Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν": Τρίτη παράταση για την αληθινή ιστορία που αποκαλύπτει ένα από τα πιο αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα

Tη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Altera Pars, Πέτρος Νάκος και παίζουν οι Μίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά, Αιλιάνα Μαρκάκη.

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν Eλπίδα Μουμουλίδου©

H παράσταση "Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν" του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars βασισμένη στην αληθινή ιστορία των αδελφών Παπέν, που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα, παίρνει και τρίτη παράταση λόγω επιτυχίας μέχρι 31 Μαρτίου.

Πρόκειται για μία παράσταση για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, που παντρεύει το φιλμ νουάρ με τα σύγχρονα crime series και εμπλουτίζεται με κωμικά-σατυρικά στοιχεία. Tη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Altera Pars, Πέτρος Νάκος και παίζουν οι Μίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού, Άντα Κουγιά, Αιλιάνα Μαρκάκη.

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν
Eλπίδα Μουμουλίδου©

Λίγα λόγια για την ιστορία

Οι αδελφές Παπέν το Φλεβάρη του 1933 γίνονται πρωτοσέλιδο στις γαλλικές εφημερίδες, αφού ομολογούν ότι σκότωσαν την κυρία τους και την κόρη της, έπειτα από επτά χρόνια που βρίσκονταν στην υπηρεσία τους, κατακρεουργώντας τα πτώματά τους. Η δίκη που ακολουθεί συγκεντρώνει και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας, ενώ η γαλλική κοινωνία διχάζεται ανάμεσα σε εκείνους που ζητούν την παραδειγματική τιμωρία των Παπέν κι εκείνους που προσπαθούν να τις δικαιολογήσουν. Στο μεταξύ η αποκάλυψη πως η Λέα και η Κριστίν Παπέν είχαν αιμομικτική σχέση συσκοτίζει ακόμη περισσότερο την υπόθεση, και προκαλεί πρωτόγνωρο σοκ στην κοινωνία της εποχής.

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν
Eλπίδα Μουμουλίδου©

Ψυχιατρική και εγκληματολογία προσπαθούν μέχρι σήμερα να δώσουν πειστικές ερμηνείες στο έγκλημά και να φωτίσουν τα κίνητρα τους. Ήταν έγκλημα ταξικής εκδίκησης;  Ήταν ένα ξέσπασμα ψυχωσικού επεισοδίου; Υπήρχαν σεξουαλικές προεκτάσεις σε αυτό; Διάσημοι φιλόσοφοι, συγγραφείς, επιστήμονες  και καλλιτέχνες, όπως ο Σάρτρ, η Σιμόν ντε Μπουβουάρ, ο Λακάν κ.α., ασχολήθηκαν με την υπόθεση, προσπαθώντας να τις γνωρίσουν, να τις κατανοήσουν, να τις δικαιολογήσουν. O Ζαν Ζενέ μάλιστα θα γράψει το δημοφιλέστερο θεατρικό του έργο του, τις "Δούλες" εμπνευσμένος από την ιστορία τους. Ωστόσο παρά τον αποτροπιασμό που προκαλούν οι πράξεις τους, ακόμη και το δικαστικό σύστημα στάθηκε με μια παράδοξη επιείκεια, με μια λανθάνουσα συμπάθεια απέναντί τους. Ίσως γιατί,πίσω απ’ την παράδοξη αυτή συμπάθεια, κρύβεται η συλλογική ενοχή μιας κοινωνίας, για το τέρας που εξέθρεψε και στο τέλος της επιτέθηκε με ανεξέλεγκτη μανία.

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν
Eλπίδα Μουμουλίδου©

100 χρόνια πέρασαν από το φριχτό έγκλημα των αδελφών Παπέν κι όμως τα ερωτήματα που εγείρονται από την τραγική τους ιστορία μοιάζουν τόσο κοντινά κι επίκαιρα. Πώς διαμορφώνεται ένας άνθρωπος μέσα σ’ ένα σύστημα όπου η αδικία και η κακοποίηση είναι κανονικότητα; Όπου η διαφορετικότητα στιγματίζεται και περιθωριοποιείται, ενώ οι άνθρωποι διαχωρίζονται αυστηρά σε αυτούς που μπορούν τα πάντα και σ’ εκείνους που η σκέτη επιβίωση είναι η μοναδική τους προοπτική - κι αυτή ακόμα πολύ αβέβαιη; Πώς διαπλάθεται ένας άνθρωπος στερημένος από κάθε φροντίδα, από κάθε καλοσύνη, από κάθε ευκαιρία να βελτιώσει έστω κατ’ ελάχιστο τη ζωή του; Αυτός ο άνθρωπος σίγουρα εξαχρειώνεται και γίνεται ικανός για τα φρικτότερα εγκλήματα και τη μεγαλύτερη κακότητα. Πόσο φταίει ο άνθρωπος αυτός για τις πράξεις του, εναπόκειται στην κρίση του καθενός μας να το αξιολογήσει.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πλάσματα του Θεού: υπόθεση Παπέν

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Μια πρωτότυπη σκηνική σύνθεση που βασίζεται στην αληθινή, συγκλονιστική ιστορία των αδελφών Παπέν (πάνω στην οποία ο Ζαν Ζενέ βάσισε το έργο του «Οι δούλες»), που διέπραξαν ένα από τα πιο στυγερά και αινιγματικά εγκλήματα του 20ού αιώνα. Η παράσταση σε σκηνοθεσία του Πέτρου Νάκου, που μιλά για τον αποκλεισμό, την αδικία, την εκδίκηση και την αγάπη, παντρεύει το φιλμ νουάρ με στοιχεία από σύγχρονα crime series αλλά και στοιχεία κωμωδίας και σάτιρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η παράσταση που καθήλωσε το κοινό της Νέας Υόρκης επιστρέφει στην Αθήνα

Το "Κόκκαλο", η παράσταση που μας καθήλωσε από το 2022, επιστρέφει στην Αθήνα. Μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ, γεμάτη ένταση, μουσική και ακραία δημιουργικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
11/09/2025

"Το ψέμα": Τελευταίες παραστάσεις στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη

Μια ευφυής, ανάλαφρη κωμωδία γεμάτη ανατροπές, χιούμορ και σκέψεις για αλήθεια, "Το ψέμα" του Φλοριάν Ζελέρ παίζεται για λίγο ακόμα στην ταράτσα του Θεάτρου Λαμπέτη.

"Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων": Ένα μαγικό ταξίδι για όλη την οικογένεια

Το "Galtuk – Η Χώρα των Ονείρων" ζωντανεύει στο Παλλάς. Είναι ένα μαγικό ταξίδι όπου κάθε όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Μικροί και μεγάλοι, ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία και να ονειρευτείτε μαζί με τους ήρωες του Galtuk.

Στο Τρένο για τη Μέση Ανατολή: Η Τατιάνα Λύγαρη παρουσιάζει ένα συγκλονιστικό έργο

Έξι ήρωες από διαφορετικές περιοχές της Μέσης Ανατολής προσπαθούν να δημιουργήσουν ανθρώπινους δεσμούς εν μέσω συγκρούσεων και πολέμου στο δυνατό και επίκαιρο έργο "Πυρεξία – Τρία οράματα για την Μέση Ανατολή" της Ναόμι Γουάλας, που σκηνοθετεί η Τατιάνα Λύγαρη στο Τρένο στο Ρουφ.

Η Στέγη Ωνάση ανοίγει τη νέα σεζόν: Η οικογένεια στη σκηνή και στο επίκεντρο

Η νέα σεζόν της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση φέρνει παραστάσεις που ανατέμνουν τις οικογενειακές και ανθρώπινες σχέσεις, με δράματα των Γκοσλέν, Άικ, Ροντρίγκες, Αγγελάκα και χορογραφία της Φρέιτας.

Ανδρομάχη

Ο Ευριπίδης μεταφέρει τον κύκλο του αίματος από τα πεδία μάχης του Τρωικού Πολέμου σε αυτά της οικογένειας και η Μαρία Πρωτόπαππα προτείνει μία ενδιαφέρουσα ανάγνωση, αναθέτοντας -όχι χωρίς λόγο- τους βασικούς γυναικείους ρόλους σε άνδρες ηθοποιούς.

Όρνιθες

Τρυφερή και γλυκόπικρη παράσταση, που εστιάζει στο ουμανιστικό και οικολογικό μήνυμα του αριστοφανικού έργου. Ωραίες ερμηνείες από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και τον Γιώργο Χρυσοστόμου και μια δουλειά συνόλου, που συγκαταλέγεται στις αναθεωρημένες αναγνώσεις του αρχαίου κωμωδιογράφου των τελευταίων χρόνων.