"Το επάγγελμα της μητρός μου": Ξανά στη Στοά η παράσταση του Θανάση Παπαγεωργίου

Το διήγημα του Μποστ σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου, που παίχτηκε για λίγες επιτυχημένες παραστάσεις πριν την πανδημία, επανέρχεται στο ιστορικό θέατρο.

Το επάγγελμα της μητρός μου Στοά

Την παραγωγή του θεάτρου Στοά που ατύχησε στο πρώτο της ανέβασμα λόγω της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, επαναφέρει ο Θανάσης Παπαγεωργίου, που έχει συνδέσει το όνομά του με το ανέβασμα του νεοελληνικού ρεπερτορίου και κυρίως του Μποστ. Επτά φορές παρουσιάστηκαν με μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία έργα του μοναδικού σατιρικού συγγραφέα στο θέατρο Στοά από τον Θανάση Παπαγεωργίου, κι έτσι θεωρούνται δύο αλληλένδετα στοιχεία στην ελληνική σκηνή. Αυτός ο Μποστ έρχεται να προστεθεί σ’ αυτή την αλυσίδα με ένα έργο που βασίστηκε πάνω σε ένα διήγημά του που γράφτηκε το 1961 για την "Καθημερινή" στην οποία εργαζόταν τότε. Το διήγημα αυτό έγινε η αιτία της απόλυσής του Μποστ από την Ελένη Βλάχου, εκδότρια της εφημερίδας, η οποία μόλις το διάβασε θεώρησε ότι ο Μποστ είχε ξεπεράσει  κάθε όριο ευπρέπειας.  Η απάντηση  του συγγραφέα ήταν "η κα Βλάχου έχασε το χιούμορ της".

το επάγγελμα της μητρός μου

Ο Θανάσης Παπαγεωργίου, διασκευαστής, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παράστασης, γράφει σχετικά με το διήγημα που τόσο ενόχλησε στην εποχή του: "Ελπίζω σήμερα να μην υπάρχουν πια τέτοιες απαιτήσεις ευπρέπειας. Νομίζω ότι ο Μποστ, με το καυστικό και καίριο χιούμορ του, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να στιγματίσει, με καλοπροαίρετη κριτική διάθεση, την κοινωνική μας υποκρισία. Ίσως αυτό να μην κατάλαβε η κα Βλάχου. Άλλωστε, λίγο καιρό μετά, ο Μποστ γράφει τη 'Φαύστα', άλλη σάτιρα για τη φαινομενική μας αξιοπρέπεια, όπου θα έπρεπε να θεωρηθεί σκάνδαλο, μία μάνα να κλαίει για τον χαμό του Καραϊσκάκη και να χαριτολογεί με τον πνιγμό της μικρής της κόρης, και πολλά χρόνια αργότερα θα 'προτείνει'  με τη 'Μήδειά' του στις συζύγους που τους απατά ο άνδρας τους να σφάξουν τα παιδιά τους για να τον εκδικηθούν. Κανονικά θα έπρεπε να σαπίζει στις φυλακές… Προσπάθησα από τη μια να αφουγκραστώ τις προθέσεις του Μποστ και από την άλλη να ευθυγραμμιστώ με τα όρια του σουρεαλισμού και της αχαλίνωτης φαντασίας του, ώστε να καταδειχτεί αυτή η διάθεσή του, να καταγγέλλει χωρίς να γίνεται διδακτικός και να καυτηριάζει χωρίς να είναι υπεροπτικός. Άλλωστε, αν κάτι χαρακτηρίζει τον Μποστ, είναι ότι νιώθει πάντοτε μέλος αυτής της κοινωνίας που σατιρίζει, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να γίνει ο καθρέφτης που θα βλέπει το πρόσωπό της, για να μη μπορεί να κλείνει μάτι τις νύχτες από την αηδία…"

το επάγγελμα της μητρός μου

Το "Επάγγελμα της μητρός μου" είχε παρουσιαστεί το 2003 σαν μονόλογος από τον Θανάση Παπαγεωργίου στις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και τώρα, διασκευασμένο για δεύτερη φορά σε θεατρικό έργο από τον ίδιο, αποτελεί την επόμενη θεατρική παραγωγή της Στοάς, που διανύει τον 53ο χρόνο της. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται στις 20 Ιανουρίου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Λέας Κούση. Ερμηνεύουν: Θανάσης Παπαγεωργίου, Ευδοκία Σουβατζή, Εύα Καμινάρη, Ελευθερία Στεργίδου, Χριστίνα Πλατανιώτη, Γιάννης Χαντέλης, Γιάννης Φουντάς.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"2:22 – A Ghost Story": Η καθηλωτική ιστορία επιστρέφει στο Αλάμπρα

Με μια αλλαγή στο καστ θα ξανά παιχτεί στο θέατρο Αλάμπρα το γεμάτο μυστήριο και συγκίνηση "2:22 – A Ghost Story" του Ντάνι Ρόμπινς, σε σκηνοθεσία του Φάνη Μουρατίδη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/09/2025

Τι ονειρεύεται η Άτοσσα; Οι Πέρσες απαντούν

Οι ήττες, η ύβρη και ο θρήνος των Περσών ξαναζούν στο σήμερα μέσα από εικαστικά έργα που εμπνέονται από το θέατρο του Αισχύλου στην έκθεση "Άτοσσα, τι ονειρεύεσαι;".

Η φωνή της Σοφίας Σεϊρλή ζει στην "Παλαιόχωρα"

Μια immersive ηχητική παράσταση στο απόλυτο σκοτάδι, ντυμένη με τρισδιάστατα ηχοτοπία. Το "Πρόσεξε μην νυχτωθείς εις την Παλαιόχωρα" επιστρέφει στο Άβατον, κρατώντας ζωντανή τη συγκλονιστική φωνή της αξέχαστης Σοφίας Σεϊρλή.

Tο άγνωστο έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ που ανεβαίνει σε ελληνική σκηνή για πρώτη φορά μετά από 85 χρόνια

Με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ καταφθάνει από τις 7 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τελευταία στάση για τον "Ξένο" του Μαρμαρινού;

Μετά τις sold out παραστάσεις σε Επίδαυρο και Αττική, η παραγωγή "ζ-η-θ, ο Ξένος" παρουσιάζεται για τελευταία φορά ολοκληρώνοντας μια ποιητική θεατρική περιπλάνηση.

"Σύμφωνο επιβίωσης": Το γέλιο καταφθάνει στο Θέατρο Άλσος με Κρόμπα και Ελευθερίου

Ο Αντώνης Κρόμπας και ο Λευτέρης Ελευθερίου μας μαθαίνουν τα πάντα για το...."Σύμφωνο επιβίωσης". Στη σκηνή του Άλσους στήνουν ένα ξέφρενο ταξίδι γέλιου, στρατηγικής… και ανθρώπινης τρέλας.

"Όρνιθες": Η τελική πτήση του Αριστοφάνη με Παπασπηλιόπουλο–Χρυσοστόμου

Last call για τους "Όρνιθες" του Άρη Μπινιάρη, την παράσταση που με τρυφερή και λυρική ματιά ανέβασε το οικουμενικό ποιητικό έργο του Αριστοφάνη και μίλησε για την ανάγκη μιας νέας αρχής, μακριά από την παρακμή και τη διαφθορά των σύγχρονων κοινωνιών.