Η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού κερνάει "Μπατόν σαλέ" και συνεντεύξεις σε ελαφριά ατμόσφαιρα

Η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη μάς καλούν σε μια σειρά από ζωντανές συνεντεύξεις γυναικών που θαυμάζουν, θέτοντας ερωτήματα για τη γυναικεία εμπειρία, τετριμμένα αλλά και αναπάντητα.

Μπατόν σαλέ Θεόφιλος Τσιμάς©

Το γαλλικό κέρασμα "Μπατόν σαλέ" χαρίζει τον τίτλο του στη νέα παραγωγή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου. Για πέντε Κυριακές, η Ευδοξία Λαμπροπούλου (που εμπνεύστηκε αλλά και σκηνοθετεί το εγχείρημα) μαζί με τη Μαρία Φιλίνη (συνεργάτιδα της πρώτης στη σκηνοθετική επιμέλεια) συντονίζουν ισάριθμες συζητήσεις με γυναίκες που θαυμάζουν. Μέσα από αυτές τις συζητήσεις σε χαλαρή ατμόσφαιρα τίθενται στο μικροσκόπιο οι γυναικείες εμπειρίες με τρόπο που αγκαλιάζει το ιδιωτικό και το κοινωνικό, το υψηλό και το ευτελές. 

Πρώτη καλεσμένη στις 7/1 είναι η Έλενα-Όλγα Χρηστίδη, ψυχολόγος και συνιδρύτρια του επιστημονικού φορέα Orlando LGBT+, που εστιάζει στην ψυχική υγεία των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων. Μέρος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και η ίδια, έχει ιδιαίτερα ενεργό δημόσιο λόγο για ζητήματα που άπτονται της καθημερινότητας και των κοινωνικών προβληματισμών της εποχής μας. Οι δυο "οικοδέσποινες" ανοίγουν το "σαλόνι" τους, σερβίρουν τσάι, συζητούν με την καλεσμένη και μοιράζονται με το κοινό τις εμπειρίες από τις ζωές τους: συνομιλούν για τα coming out και τα πρώτα ραντεβού, για σειρές και ταινίες με τις οποίες ταυτίστηκαν, για τις σύγχρονες μορφές οικογένειας και πώς μεγάλωσαν εκείνες, το επίμαχο νομοσχέδιο για τον γάμο ανεξαρτήτως φύλου και την τεκνοθεσία, την έλλειψη ΛΟΑΤΚΙ αναπαραστάσεων και άλλες καθημερινές και θεσμικές διακρίσεις, την αορατότητα που βιώνουν οι λεσβίες αλλά και το πλούσιο βίωμα της λεσβιακής ταυτότητας, τα social media και το cancel culture, τη σύγχρονη κοινωνία και τους αποκλεισμούς της. "Είναι σημαντικό μέσα από τη συζήτηση - συνέντευξη αυτή να αναδειχθούν, με παιγνιώδη και ανάλαφρο τρόπο, οι συνθήκες επισφάλειας που βιώνουμε καθημερινά, η κανονικοποίηση του συντηρητικού και ακροδεξιού λόγου, η ανάγκη διαμόρφωσης ενός σύγχρονου αριστερού φεμινιστικού λόγου και η σημασία της διαθεματικότητας σε καθημερινό και πολιτικό επίπεδο" σημειώνουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

Οι καλεσμένες που ακολουθούν στο "Μπατόν σαλέ"

Στις 4/2 η Εύα Στεφανή (σε guest εμφάνιση η Αντιγόνη Φρυδά) 

Στις 3/3 η Κλειώ Παπαπαντολέων (σε guest εμφάνιση ο Βασίλης Βηλαράς)

Στις 31/3 η Kassandra El Najjar (σε guest εμφάνιση ο Βασίλης Σαφός)

Στις 28/4 η Ελίζα Τριανταφύλλου (σε guest εμφάνιση η Γωγώ Παπαϊωάννου)

Η μουσική σύνθεση είναι του Γιώργου Ραμαντάνη και η σκηνογραφική - ενδυματολογική επιμέλεια της Έλενας Σκουλά.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μπατόν σαλέ

  • Performance

Η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη μαζί με τη Μαρία Φιλίνη μάς καλούν σε μια σειρά από «ζωντανές συνεντεύξεις σε ελαφριά ατμόσφαιρα», στις οποίες συνομιλούν με γυναίκες που θαυμάζουν και τους θέτουν μια σειρά από ερωτήσεις για την επαγγελματική τους πορεία, τις επιλογές τους, το πώς αυτές διασταυρώνονται με τα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία αλλά και για τις καθημερινές τους συνήθειες σε μια προσπάθεια να (μας) τις γνωρίσουν καλύτερα και να συζητήσουν για όλα όσα μας απασχολούν. Πέντε Κυριακές, πέντε η ώρα το απόγευμα, πέντε γυναίκες καλεσμένες (28/4: Ελίζα Τριανταφύλλου, σε guest εμφάνιση η Γωγώ Παπαϊωάννου). Πώς μπορούμε να μιλήσουμε για τις γυναικείες εμπειρίες μιας κοινής ζωής που διαπερνά και αγκαλιάζει το ιδιωτικό και το κοινωνικό, το υψηλό και το ευτελές, τα τετριμμένα ερωτήματα της καθημερινότητας και αυτά που εξακολουθούν να μένουν αναπάντητα;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η σκηνοθέτρια Βαρβάρα Νταλιάνη αυτοσυστήνεται

Γνωρίζουμε καλύτερα την απόφοιτη της Σχολής Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου, που σκηνοθετεί την παράσταση "Παλινωδία ή Ορφέας και Ευρυδίκη" στο θέατρο Φούρνος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
14/05/2024

"Η κασέτα" θα παίζει για λίγο ακόμη στο Σταθμός

Το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη, το οποίο ανέβασε ο γνώστης του συγγραφικού της σύμπαντος Μάνος Καρατζογιάννης, μετρά τις τελευταίες εμφανίσεις του στο σανίδι.

Το "4 + ένα" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι μια σπουδή πάνω στα στοιχεία της φύσης (μας)

Το νέο έργο της Κυριακής Νασιούλα είναι μία συνάρτηση χορού και επιστήμης που θα επιτρέψει στα στοιχεία της φύσης να καταλάβουν την αίθουσα της Κεντρικής Σκηνής.

Λευτέρης Γιοβανίδης: "Με τους Τούρκους συναδέλφους μας θέλαμε να μιλήσουμε για τη δύναμη που έχει η τέχνη να ενώνει"

Διαβάστε τι μας είπε ο σκηνοθέτης του σημαντικού εγχειρήματος που φέρνει επί σκηνής Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς στη σπουδαία σαιξπηρική τραγωδία, "Ρωμαίος και Ιουλιέτα", που έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής (16-19/5) μετά από τις επιτυχημένες παραστάσεις της στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη.

Νεκταρία Γιαννουδάκη: "Η επικαιρότητα αποδεικνύει ότι η πατριαρχία ακόμα καλά κρατεί"

Στο νέο ανέβασμα του κλασικού έργου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα "Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" που υπογράφει σκηνοθετικά ο Αλέξανδρος Κοέν, η γνωστή ηθοποιός Νεκταρία Γιαννουδάκη που είδαμε πολύ πρόσφατα και στο "Da" με τον Γρηγόρη Βαλτινό, όπως και στις τηλεοπτικές "Ψυχοκόρες", υποδύεται το ρόλο της οικονόμου στο πλευρό της "Μπερνάρντα" Αιμιλίας Υψηλάντη.

Το "Farewell / Εν τόπω χλοερώ" είναι αφιερωμένο σε όσους δεν θα έρθουν αλλά έστειλαν καρτούλα αλλαγής

Η Βάσια Ατταριάν και η ομάδα Ντουθ επανέρχονται μετά το talk of the town "Nostalgia generation" και μοιράζονται μαζί μας αποκλειστικά ένα σημείωμα με εξαιρετικές αφιερώσεις.

Νέες φωτογραφίες από τη "Γραμμή του ορίζοντος" του Εθνικού

Ρίχνουμε μια ματιά στο σκηνικό σύμπαν της νέας και τελευταίας παράστασης που ετοιμάζει η Πειραματική για φέτος, η οποία παρουσιάζει στη σκηνή το εμβληματικό βιβλίο του Χρήστου Βακαλόπουλου.