Η εκδοχή του Σάββα Στρούμπου στον τσεχοφικό "Γλάρο" επαναλαμβάνεται για δεύτερη σεζόν

Η βραβευμένη παράσταση που σκηνοθετεί ο Σάββας Στρούμπος καθρεφτίζει τη σύγκρουση ύπαρξης και ιστορίας που απορυθμίζει τις συμπεριφορές, τα συναισθήματα και τις σκέψεις των ηρώων.

Ο γλάρος Αντωνία Κάντα©

Ένα από τα κορυφαία έργα του Άντον Τσέχοφ, που έχει ως βασικό προβληματισμό του την καλλιτεχνική δημιουργία και τον ρόλο της τέχνης, σκηνοθέτησε την περασμένη άνοιξη ο Σάββας Στρούμπος, σε μια παράσταση πιστή στη στην ερευνητική μεθοδολογία της δουλειάς του. Η παράσταση της Ομάδας Σημείο Μηδέν, που παίχτηκε στη νέα μετάφραση του Δαυίδ Μαλτέζε, επανέρχεται στο Νέο Χώρο του Θεάτρου Άττις από τις 15 Δεκεμβρίου. 

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Σκηνοθετικό σημείωμα

Ο "Γλάρος" είναι αινιγματικό έργο ανοιχτής δομής. Οι δημιουργοί χρειάζεται να αναλάβουν το ρίσκο της κατάβασης στις πιο σκοτεινές περιοχές του υλικού, τότε μονάχα μένουν έκθαμβοι από τον πλούτο, τις πολλαπλές διαστάσεις και τη συνθετότητα του έργου του Τσέχωφ. Και πάλι, όμως, η κατάβαση στον πυρήνα του υλικού δεν είναι αρκετή. Το έργο χρειάζεται να "διαβαστεί” με τέτοιον τρόπο που να επιτρέπει ταυτόχρονα το ρίζωμα στον πυρήνα και την αποκάλυψη όλων των εγκάρσιων διαδρομών του κειμένου. Στον "Γλάρο", ο Τσέχωφ προσκαλεί τους δημιουργούς να συμπορευθούν μαζί του στις κειμενικές ατραπούς και σε όλη τη δαιδαλώδη περιπέτεια εξόρυξης των πολύτιμων μετάλλων του υλικού. Δεν μπορείς παρά να ακούσεις και να ανταποκριθείς θετικά σε αυτό το κάλεσμα.

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Τα έργα του Τσέχωφ είναι έργα μετάβασης. Γράφονται σε καιρούς που ένας ολόκληρος κόσμος είναι έτοιμος να καταρρεύσει και ένας νέος κόσμος αρχίζει να δείχνει τις πρώτες σπίθες της γέννησης του. Και πάλι, όμως, οριστική λύτρωση δεν επέρχεται. Τα δαιδαλώδη ερωτήματα για την ανθρώπινη κατάσταση παραμένουν πεισματικά ανοιχτά. Στον Τσέχωφ βλέπουμε τη σύγκρουση ύπαρξης και ιστορίας. Η σύγκρουση αυτή απορυθμίζει τις συμπεριφορές, διαστρέφει την επιθυμία, αποσυντονίζει τα συναισθήματα και τις σκέψεις των προσώπων. Το ερώτημα "Ποιος είμαι; Τι είμαι;”, που απευθύνει ο Τρέμπλιεφ στον εαυτό του ως ψίθυρο, ακούγεται εκκωφαντικά και αφορά όλους μας. Ποιος είναι ο άνθρωπος σε καιρούς μεταβατικούς, όπου τίποτα δεν μπορεί να συνεχίσει όπως ήταν, τίποτα δεν μπορεί να μείνει στάσιμο και τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς το άλμα προς έναν ουτοπικό ορίζοντα υπεράσπισης του ανθρώπινου μέσα στον άνθρωπο;".

Ο γλάρος
Αντωνία Κάντα©

Στην παράσταση ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Άννα Μαρκά Μπονισέλ (Πιερρότος), Γιάννης Σανιδάς (Τρέμπλιεφ), Ελπινίκη Μαραπίδη (Νίκα), Ρόζυ Μονάκη (Αρκάντινα), Σάββας Στρούμπος (Τριγκόριν). Τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Κατερίνας Παπαγεωργίου, οι φωτισμοί του Κώστα Μπεθάνη, το ηχοτοπίο του Λεωνίδα Μαριδάκη.

Σημειώνεται ότι η παράσταση τιμήθηκε από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών με το Βραβείο Καλύτερης Παράστασης για την καλλιτεχνική περίοδο 2023-24 καθώς και με το Βραβείο Νέας Ηθοποιού στην Άννα Μαρκά Μπονισέλ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γλάρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Τη στάση του ανθρώπου σε περιόδους μετάβασης εξερευνά η παράσταση της ομάδας Σημείο Μηδέν, συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω σε θεμελιώδη κείμενα σημαντικών συγγραφέων. Οι ηθοποιοί ενσαρκώνουν τους κλασικούς ήρωες που βρίσκονται στη δίνη του έρωτα και του δίπολου ζωή-τέχνη, αντιμέτωποι με τα μεγάλα θέματα της ζωής και το αέναο κυνήγι της ευτυχίας.

Άττις - Νέος Χώρος

Λεωνίδου 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αμερικάνικος βούβαλος

Τρεις λούμπεν μικροαπατεώνες, μια ληστεία που δεν γίνεται ποτέ και μια Αμερική σε ηθική κατάρρευση ανεβαίνουν στη σκηνή, σε μια έντονη αλλά και εστιασμένη σε εξωτερικές όψεις σκηνοθετική ανάγνωση από τον Γιάννη Μπέζο. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
11/12/2025

"Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν": Μια αμείλικτη μάχη αντοχής στο Εν Αθήναις

Οι Δημήτρης Καρατζιάς και Μάνος Αντωνιάδης μεταφέρουν στη σκηνή του Εν Αθήναις, σε μια τολμηρή, πολυμελή παραγωγή, τη συγκλονιστική νουβέλα του Horace McCoy "Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν", αποκαλύπτοντας έναν κόσμο όπου η ανάγκη γίνεται θέαμα και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια δοκιμάζεται μέχρι εξάντλησης.

"Οιδίποδας" στη Στέγη: Η πιο πολυσυζητημένη παράσταση της χρονιάς συνεχίζεται με νέες ημερομηνίες

Ο "Οιδίποδας" του Ρόμπερτ Αικ στη Στέγη συνεχίζει με επιπλέον παραστάσεις έως 1 Φεβρουαρίου 2026, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους δεν πρόλαβαν να κλείσουν εισιτήριο να ζήσουν αυτή την εκρηκτική παράσταση.

"Toxic": Η Νατάσα Παπαδάκη και ο Κώστας Φραγκολιάς σε ένα ψυχολογικό θρίλερ κεκλεισμένων των θυρών

Σε ένα αποστειρωμένο δωμάτιο, με τον κόσμο να καταρρέει έξω, η Νατάσα Παπαδάκη και ο Κώστας Φραγκολιάς ζωντανεύουν το ψυχολογικό θρίλερ του Γιώργου Αγγελίδη, όπου η οικειότητα μετατρέπεται σε επικίνδυνο παιχνίδι εξουσίας.

Η Γιασεμί Κηλαηδόνη ξανά συναντά την "Αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα"

Οι προσωπικές εμπειρίες δένονται μοναδικά με τα ιστορικά γεγονότα και μυθιστορηματικοί ήρωες συντονίζονται με τα μικρά και μεγάλα γεγονότα που συνέβησαν στη χώρα μας στην συγκινητική "Αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα" που παίζεται για 3η χρονιά στο Μεταξουργείο.

Επιφανείς παρουσίες στην εκδήλωση του "Επίλογου 2025"

Πλήθος προσωπικοτήτων από τον χώρο της πολιτικής, του πολιτισμού και των Τεχνών παρευρέθηκαν στην επίσημη παρουσίαση του "Επίλογου 2025", τιμώντας με την παρουσία τους μια εκδήλωση αφιερωμένη στη δημιουργία, την παράδοση και την προσφορά.

Έχουμε και στο χωριό μας ματινέ

Έχει μια αντισυμβατική ελευθερία η συνήθεια της θεατρικής και κινηματογραφικής matinée (μεσημεριανής παράστασης/προβολής) που αρχίζει να έχει εφαρμογή και στην Αθήνα.