"Το τέλος της μικρής μας πόλης" του Δημήτρη Χατζή ανεβάζει το Δηπεθε Ιωαννίνων

Με αφορμή τα 110 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου συγγραφέα, ζωντανεύει στη σκηνή μία από τις σημαντικότερες ελληνικές συλλογές διηγημάτων, σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση.

Το Τέλος της Μικρής μας Πόλης

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων τιμά τα 110 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα και αντιστασιακού Δημήτρη Χατζή μεταφέροντας στη σκηνή "Το τέλος της μικρής μας πόλης", μία από τις σημαντικότερες ελληνικές συλλογές διηγημάτων, σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση, διασκευή Έλσας Ανδριανού, μουσική Θέμου Σκανδάμη, κοστούμια Κωνσταντίνου Ζαμάνη και φωτισμούς Μελίνας Μάσχα.

Τη δεκαετία του ‘50, στο "Τέλος της μικρής μας πόλης", συλλογή διηγημάτων με ενιαίους θεματικούς άξονες που επιτρέπουν την ανάγνωσή ως ενιαίο έργο, ο Δημήτρης Χατζής έφερε σε πέρας τη δύσκολη αποστολή του να καλύψει ένα μεγάλο ρήγμα του νεοελληνικού μύθου σχηματίζοντας ένα πυκνότατο και γλαφυρότατο διάγραμμα της κοινωνικής μας περιπέτειας από 'κει που την άφησαν οι γενιές του Μεσοπολέμου ως εκεί που την παραλαμβάνει η γενιά της Αντίστασης.

Σήμερα, 70 χρόνια αργότερα, ο θίασος του "Τέλους της μικρής μας πόλης" (παίζουν οι ηθοποιοί Άρης Τσαμπαλίκας, Γιάννης Κοτσαρίνης, Στάθης Κόκκορης, Γιάννης Κοντός, Αντώνης Χρήστου και Βασίλης Λαγδάς), μέσα από το χιούμορ, τη σάτιρα και την πρωτότυπη ζωντανή μουσική, επιχειρεί να ξεδιπλώσει, προσεγγίζοντας σύγχρονα, σχεδόν "μπρεχτικά", την ίδια ιστορία του τέλους μιας πόλης, όπως τη γνώρισαν οι ήρωες του διηγήματος. Ο "ντόπιος και ευπόληπτος πολίτης" Τσιάγαλος θεωρεί αντίπαλό του τον "ξενομερίτη και μυστήριο" Σπούργο χωρίς να αντιλαμβάνεται πως το μέλλον καθορίζεται από "αλλού". Η παράσταση αναδεικνύει ένα τέλος που επανέρχεται ασταμάτητα ενώ οι εμπλεκόμενοι σε αυτό αγνοούν τους ρόλους τους.

Το Τέλος της Μικρής μας Πόλης

Το κείμενο, η διασκευή καθώς και η σκηνοθεσία δεν έχουν να κάνουν μόνο με το περιεχόμενο του διηγήματος αλλά και με την ίδια την γραφή του Δημήτρη Χατζή. Όπως σημειώνει ο Στέφανος Ροζάνης, "τους ήρωές του τους "συμπονά", τον κάνουν να θλίβεται, νιώθει στοργικά απέναντί τους, αλλά παρά ταύτα κρατά την απόστασή του από το δράμα τους, επειδή ίσια ίσια νιώθει ότι ο τόπος τους δεν είναι ο δικός του τόπος, διότι ο δικός του τόπος και ταυτόχρονα ο δικός του τρόπος είναι να είναι "ξένος μέσα στον εαυτό του" και κατά συνέπεια να παραμένει ξένος σε αυτή την απελπισία που τον περιβάλλει και για την οποία "υποφέρει", αλλά από μια ψυχική θέση "αλλού".

Αυτό ακριβώς το "αλλού" είναι που συγκρατεί το παράδοξο των αφηγήσεων του Χατζή και είναι αυτό που κάνει τα λογοτεχνικά κριτήρια να υποχωρούν μπροστά στην πλήρη επικράτησή του, μιας και οι κειμενικοί τρόποι δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για την ερμηνεία τού "αλλού", που η ύπαρξή του από μόνη της συνθέτει έναν παράδοξο τόπο και για τους ήρωες και για τη γραφή τους. Αυτό το "αλλού" είναι που καθιστά τελικά θεατρική τη γραφή του Δημήτρη Χατζή.

Ορέστης Τάτσης

"Τραγουδάμε και παίζουμε "Το τέλος της μικρής μας πόλης" με ελπίδα την "αναγέννηση", αναφέρει, επιλογικά, ο σκηνοθέτης Ορέστης Τάτσης.

Παρασκευή 28 Ιουλίου – Πέραμα (Παραλίμνιο Πάρκο) | Τρίτη 1 Αυγούστου  – Αρχαίο Όρραον

Τετάρτη 2 Αυγούστου – Κηποθέατρο Πρέβεζας | Πέμπτη 3 Αυγούστου – Παραμυθιά (Θέατρο Κατασκήνωσης)

Σάββατο 5 Αυγούστου – Μηλιωτάδες (Ζαγόρι) | Τετάρτη 9 Αυγούστου – Ηγουμενίτσα

Πέμπτη 10 Αυγούστου - Αμπελιά | Παρασκευή 11 Αυγούστου – Κήποι

Σάββατο 12 Αυγούστου – Παναγιά Καλαμπάκας | Κυριακή 13 Αυγούστου – Πλατανούσα

Δευτέρα 21 Αυγούστου – Δήμος Συκεών – Νεάπολης (Μερκούρεια) / Θεσσαλονίκη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπαμπάδες με ρούμι" κερνούν οι Ρέππας-Παπαθανασίου αυτό το καλοκαίρι

Τα ανοιχτά θέατρα της Αττικής (αλλά και της υπόλοιπης Ελλάδας) πρόκειται να υποδεχτούν αυτή τη θερινή περίοδο την επιτυχημένη κωμωδία με τους Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστο Χατζηπαναγιώτη, Σοφία Βογιατζάκη αλλά και τρεις νέες προσθήκες στο καστ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/05/2024

Χορός επί τρία για αυτή την εβδομάδα

Μία μαμά με την κόρη της, ένα γυναικείο ensemble κι ένα χορευτικό σύνολο με έναν μη χορευτή ανεβαίνουν τις επόμενες ημέρες σε τρεις σκηνές της πόλης.

Φεστιβάλ Κολωνού: Ανοίγει η πλατφόρμα για το Open Call του φθινοπωρινού μας ραντεβού στην Αθήνα

Ξεκινά σε λίγες μέρες η περίοδος υποβολής καλλιτεχνικών προτάσεων θεάτρου, χορού και μουσικής για το φεστιβάλ που διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων στο θέατρο Κολωνού.

Ο "Κατά φαντασίαν ασθενής" περιοδεύει το καλοκαίρι σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια

Το σκηνοθετικό δίδυμο συνεχίζει τη μελέτη του πάνω στον Γάλλο κωμωδιογράφο που φώτισε μοναδικά την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση.

Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου

Γοητευτικές ιδέες κρύβονται πίσω από το πρωτοπαρουσιαζόμενο έργο που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής του θεάτρου Πορεία, όμως, κατά το ανέβασμά του αποδεικνύεται φτωχότερο των προσδοκιών που δημιουργεί. | Powered by Uber

Άτλας της δεκαετίας του 2000

Η εντεκαετία 2000-10 έρχεται στο προσκήνιο σε μια παράσταση που υιοθετεί τη φόρμα ενός τηλεοπτικού reality. Μια ωραία ιδέα και μερικές ωραίες σκηνές δεν καταφέρνουν να απογειώσουν, ωστόσο, μια δουλειά που έχει δραματουργικά όσο και σκηνικά ζητήματα. | Powered by Uber

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κλείνει τα 30 και ανακοινώνει το φετινό του πρόγραμμα

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη τύπου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, έμαθε τις δράσεις του φεστιβάλ (για τις οποίες έχει ανοίξει προπώληση) και σας λέει ποιες ξεχώρισε.