Ο Ορέστης Τάτσης γράφει για το "Τέλος της μικρής μας πόλης" στο θέατρο Rabbithole

Ο σκηνοθέτης της παράστασης που μεταφέρει το λόγο του σημαντικού πεζογράφου Δημήτρη Χατζή στη σκηνή, γράφει για τη δική του ανάγνωση πάνω στο έργο αλλά και πως συνδέεται με το σήμερα.

Ορέστης Τάτσης

Ο Ορέστης Τάτσης σκηνοθέτης της παράστασης "Το τέλος της μικρής μας πόλης” που μεταφέρει το λόγο του σημαντικού πεζογράφου Δημήτρη Χατζή στη σκηνή, γράφει για τη δική του ανάγνωση πάνω σε μία από τις σπουδαιότερες συλλογές διηγημάτων για τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Εμφύλιο αλλά και πως συνδέεται με το σήμερα. Τη διασκευή υπογράφει από κοινού με την Έλσα Ανδριανού. Η πρεμιέρα είναι στις 4 Μαΐου στο θέατρο Rabbithole.

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

"Το "Τέλος της μικρής μας πόλης” είναι μία συγκλονιστική συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, ενός από τους σημαντικότερους συγγραφείς της νεοελληνικής πεζογραφίας. Μαζί με την Έλσα Ανδριανού επιλέξαμε το διήγημα "Ο τάφος” που αποτυπώνει τη μετάβαση σε μία νέα εποχή για τη "μικρή μας χώρα” - θα μπορούσε και για τον μικρό μας πλανήτη. Συστατικά της παράστασης είναι το χιούμορ, η σάτιρα και τα τραγούδια του Θέμου Σκανδάμη που γράφτηκαν για την παράσταση και εκτελούνται ζωντανά επί σκηνής.  Όλα τα παραπάνω γίνονται εργαλεία στα χέρια ενός εκλεκτού θιάσου (Άρης Τρουπάκης, Στάθης Κόκκορης, Νίκος Γιαλελής, Δημήτρης Μηλιώτης και Κώστας Κουτρουμπής) για να αφηγηθούν την ιστορία του διηγήματος.



 

"Το διήγημα του Χατζή παραμένει επίκαιρο καθώς μιλάει για το τέλος μιας εποχής, όπως ίσως το βιώνουμε και σήμερα, και αναπόφευκτα έχει κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο συγγραφέας ενώ "συμπονά” τους ήρωές του κρατά την απόστασή του απ' το δράμα τους. Δεν τους κρίνει και αφήνει τον αναγνώστη, όπως ελπίζουμε και η παράσταση τον θεατή, να κρίνει μόνος του"




 

Η διασκευή του έργου, όπως και η σκηνοθεσία, ακολουθούν τη γραφή του Δημήτρη Χατζή. Η απόσταση, το "αλλού” του συγγραφέα όπως αναφέρει ο Στέφανος Ροζάνης, αποτυπώνεται σε μία σύγχρονη μπρεχτική προσέγγιση του θεάτρου. 
Το διήγημα του Χατζή παραμένει επίκαιρο καθώς μιλάει για το τέλος μιας εποχής, όπως ίσως το βιώνουμε και σήμερα, και αναπόφευκτα έχει κερδισμένους και χαμένους. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο συγγραφέας ενώ "συμπονά” τους ήρωές του κρατά την απόστασή του απ' το δράμα τους. Δεν τους κρίνει και αφήνει τον αναγνώστη, όπως ελπίζουμε και η παράσταση τον θεατή, να κρίνει μόνος του". 

Το τέλος της μικρής μας πόλης
Γιώργος Πανηγυρόπουλος©

"Η αρχή είναι πάντοτε δύσκολη αλλά μπορεί να αποτελέσει πηγή αισιοδοξίας. Η επιδίωξη της παράστασης είναι ακριβώς αυτή. Να κρατήσουμε αυτή την "κριτική ματιά”, που μας παροτρύνει το διήγημα, σε αυτήν την νέα κατάσταση. Αυτό που μπορεί να δώσει ελπίδα είναι η γνώση και η μνήμη, που θα μας οδηγήσει να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη. Χρησιμοποιούμε με έναν τρόπο κάτι από τη σκηνική αναπαράσταση του κλόουν, που επαναλαμβάνει συνεχώς το ίδιο λάθος, για να υπενθυμίσουμε ότι οι άνθρωποι οφείλουν να θυμούνται για να μην αναπαράγουν την ίδια ιστορία. 
Το περιεχόμενο και ο τρόπος δημιουργίας της παράστασης βασίστηκε στο συλλογικό, στο να δουλεύουν μαζί όσοι βρίσκονται πάνω και κάτω από τη σκηνή. Η αλληλεγγύη, η αμοιβαιότητα και ο συλλογικός τρόπος δουλειάς είναι και η πρότασή μας για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον".

Περισσότερες πληροφορίες

Το τέλος της μικρής μας πόλης

  • Δραματοποιημένο Διήγημα
  • Διάρκεια: 100 '

Η ομώνυμη συλλογή διηγημάτων του Δημήτρη Χατζή, που αποτυπώνει τη μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας μετά τον εμφύλιο πόλεμο και συγκεκριμένα «Ο τάφος», ενέπνευσαν μια σάτιρα με ζωντανή μουσική.

Rabbithole

Γερμανικού 20, Μεταξουργείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Ανδρέας Πασπάτης είναι "Σόλο" στην τοποθεσία Άβατον

Αφού μας εξήγησε πώς είναι να μένεις μόνος στο "Διαβάστηκε", ο τίτλος "Σόλο" ήταν ουσιαστικά αναμενόμενος για νέα του παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/02/2023

Δύο θιασαρχίνες σε νέες παραστάσεις

Η Μαίρη Ραζή στο θέατρο Πρόβα και η Μαίρη Ιγγλέση στο θέατρο "Ελεύθερη έκφραση"

Ρεπορτάζ: Γόνιμο ή άγονο το περιβάλλον που διαμορφώνεται γύρω από το Προεδρικό Διάταγμα 85 για τους απόφοιτους δραματικών σπουδών;

Την ώρα που οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών είναι σε εξέλιξη, η κυβέρνηση κάνει τους δικούς της χειρισμούς για να λύσει ή να εξομαλύνει την κατάσταση γύρω από το Προεδρικό Διατάγμα 85/2022, το οποίο αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι εύκολο να υπάρξει λύση και μάλιστα οριστική;

"Ποιος κρατάει το φανάρι": Πρωτότυπη θεατρική ξενάγηση στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Ανακαλύπτουμε ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.

"Axis Mundi - Το τελευταίο δέντρο": Το πρώτο οικολογικό μήνυμα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Μία περφόρμανς για τις ολέθριες συνέπειες της ανθρώπινης αλαζονείας και της από-ιεροποίησης της φύσης.

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.

"O Υπέροχος Γκάτσμπι" συνεχίζεται μέχρι τον Μάρτιο

Η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος-σταθμού για την αμερικανική λογοτεχνία παίρνει παράταση στη σκηνή του Αγγέλων Βήμα.