H πραγματικότητα της "Εφημερίας" σε μια παράσταση κουκλοθεάτρου για ενήλικες

Σώματα και κούκλες ενώνονται σε μια παράσταση βασισμένη σε βιώματα και εμπειρίες της ομάδας «Κέντρο Βάρους», με έμφαση στο διττό ρόλο κουκλοπαίκτη-γιατρού.

Εφημερία © Ελένη Δανδάλη

Μετά την επιτυχημένη πρώτη παρουσίαση της, η Ομάδα Κέντρο Βάρους επιστρέφει με την "Εφημερία" σε ένα δεύτερο κύκλο παραστάσεων κουκλοθεάτρου για ενήλικο κοινό από τις 10 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου στο θέατρο Καλιρρόης. Η τελευταία παράσταση του κουκλοθεάτρου Κέντρο Βάρους είναι η πρώτη που απευθύνεται σε ενήλικο κοινό, ύστερα από μια μακριά παύση από τις παιδικές του παραστάσεις. Βασισμένη σε βιώματα και εμπειρίες της ομάδας, και με έμφαση στο διττό ρόλο κουκλοπαίκτη-γιατρού: Ο κουκλοπαίκτης κινεί μια άψυχη κούκλα με πρόθεση να τη ζωντανέψει, και ο γιατρός με τη φροντίδα του προσπαθεί να κινητοποιήσει ένα ανήμπορο σώμα. Η ιδέα είναι της Κλειώς Κιούλπαλη και της Δήμητρας Κωνσταντινίδου, η παράσταση πραγματοποιείται σε σκηνοθεσία της πρώτης σε συνεργασία με την ομάδα ενώ ακούγονται οι φωνές της Άννας Σαντοριναίου και του Γιώργου Μπινιάρη.

Εφημερία
© Ελένη Δάναλη

Η υπόθεση

Ένας νοσοκομειακός θάλαμος με τέσσερα κρεββάτια, τέσσερις κούκλες - ασθενείς. Οι κουκλοπαίκτριες ορατές, σε ρόλους γιατρών, νοσηλευτών, συνοδών. Μικρά στιγμιότυπα από την καθημερινότητά τους. Ασθενείς έρχονται, φεύγουν, οι ιστορίες τους περνάνε η μια δίπλα στην άλλη, χωρίς απαραίτητα να συναντιούνται. Το νοσοκομείο δεν αδειάζει ποτέ. Η επιγραφή "Εφημερεύει" παραμένει φωτισμένη.

Εφημερία
© Ελένη Δάναλη

Η παράσταση παίζεται σε δύο κλίμακες: Ό,τι αντιπροσωπεύει τον κόσμο του νοσοκομείου και των ανθρώπων του είναι σε φυσικό μέγεθος, δυσανάλογα μεγάλο προς τις κούκλες-ασθενείς, που έτσι μικροί, μικροσκοπικοί, φαντάζουν πιο ευάλωτοι, "εφήμεροι" και αναγκαστικά αφημένοι στα μεγάλα χέρια που τους εμψυχώνουν.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Εφημερία

  • Κουκλοθέατρο
  • Διάρκεια: 75 '

Πρόκειται για μία σύνθεση από μικρές ιστορίες τεσσάρων ασθενών σε ένα εφημερεύον νοσοκομείο. Η νοσοκομειακή καθημερινότητα μέσα από τα δικά τους μάτια, που αφηγούνται μια διαδικασία άλλοτε φροντιστική, άλλοτε ανυπόφορη, παράλογη και συγκινητική. Το έργο βασίζεται σε βιώματα και εμπειρίες της ομάδας, που την απαρτίζουν τέσσερις κουκλοπαίκτριες σε διαφορετική ηλικιακή δεκαετία η καθεμιά. Εμφανείς οι ίδιες δίπλα στις κούκλες-ασθενείς, τις κινούν μέσα από ρόλους γιατρών, νοσηλευτών, συνοδών. Η πρόθεσή της κουκλοπαίκτριας να ζωντανέψει μια άψυχη κούκλα συμπίπτει εδώ με την πρόθεση της γιατρού να κινητοποιήσει ένα ανήμπορο σώμα. Το σκηνικό: Ένας νοσκομειακός θάλαμος με τέσσερα κρεβάτια, τέσσερις κούκλες-ασθενείς. Μικρά στιγμιότυπα από την καθημερινότητας τους. Ασθενείς έρχονται, φεύγουν, οι ιστορίες τους περνάνε η μια δίπλα στην άλλη, χωρίς απαραίτητα να συναντιούνται. Το νοσοκομείο δεν αδειάζει ποτέ. Η επιγραφή “Εφημερεύει” παραμένει φωτισμένη. Η παράσταση παίζεται σε δύο κλίμακες: Ό,τι αντιπροσωπεύει τον κόσμο του νοσοκομείου και των ανθρώπων του είναι σε φυσικό μέγεθος, δυσανάλογα μεγάλο προς τις κούκλες-ασθενείς, που έτσι μικροί, μικροσκοπικοί, φαντάζουν πιο ευάλωτοι, "εφήμεροι" και αναγκαστικά αφημένοι στα μεγάλα χέρια που τους εμψυχώνουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
24/04/2024

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.

Θέατρο Κάτω Από Τη Γέφυρα: Αυτές είναι οι τρεις παραστάσεις του που κατεβάζουν αυλαία

Μία φουτουριστική παράσταση αλλά και δύο έργα που απευθύνονται στους μικρούς θεατές ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στον χώρο την Κυριακή των Βαΐων.

Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου: Ολοκληρώθηκε η σημαντική πρωτοβουλία της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Oι φοιτήτριες σκηνοθεσίας Γεωργία Διάκου, Αριάδνη Ζούπινα, Αλεξία Παραμύθα και Ειρήνη Σεβαστοπούλου, που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην Ελευσίνα, μιλούν στο "α".

Δήμος Αβδελιώδης: "Στο θέατρο πάμε πρωτίστως για να νιώσουμε"

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης μιλά στο "α" με αφορμή την "Απολογία του Σωκράτη" που ανεβάζει στην αρχαία ελληνική γλώσσα (26-27/4) αλλά και το "Όνειρο στο κύμα / Έρως ήρως" του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη (29/4), που παρουσιάζονται στη νέα θεατρική σκηνή που φέρει το όνομά του στο ιστορικό Studio New Star Art Cinema.