Παρέμβαση της Πανελλήνιας Ένωσης Θέατρου στο ΔΣ του ΣΕΗ

«Αγωνιστείτε, με λογισμό και μ´ όνειρο» προτρέπει την καλλιτεχνική κοινότητα η ΠΕΘ με επιστολή της, παρατηρώντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις και εκφράζοντας αγωνία.

Θέατρο

Μπροστά στην πιθανότητα μιας γενικευμένης απεργίας στα θέατρα και παρατηρώντας την μέχρι τώρα σειρά κινητοποιήσων των καλλιτεχνών που αντιδρούν στο Προεδρικό Διάταγμα 85/2022, η Πανελλήνια Ένωση Θέατρου με επιστολή της προς το ΔΣ του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών ανακοινώνει:

"Αγαπητές και Αγαπητοί Συνεργάτες,
Φίλες και Φίλοι,
Kρίναμε σκόπιμο να παρέμβουμε στην Γενική σας Συνέλευση για δύο λόγους: Ο πρώτος, για να επαναλάβουμε, πως στηρίζουμε τον αγώνα που δίνετε για την ηθική και επαγγελματική σας αξιοπρέπεια. Ανεξαρτήτως των επιμέρους ζητημάτων- για εμάς, την ΠΕΘ, για τους Έλληνες παραγωγούς, εσείς, οι ηθοποιοί, είστε η πολύτιμη "πρώτη ύλη" της δουλειάς μας. Χωρίς εσάς η δουλειά μας δεν υπάρχει και αυτό ποτέ δεν θα το απαρνηθούμε, όσες μικροδιαφωνίες και να έχουμε κατά καιρούς – ακόμα και αν, και σήμερα, δεν συμφωνούμε όλοι σε όλα. Γνωρίζετε, επίσης, ότι προτεραιότητά μας από την ιδρυτική ανακοίνωση της ΠΕΘ, είναι η μεταξύ μας υπογραφή συλλογικής σύμβασης και δεσμευόμαστε ότι ο διάλογος αυτός σε τίποτα δεν θα επηρεαστεί από το επίμαχο Προεδρικό διάταγμα. Μόνο όποιος βρίσκεται μακριά από το "ελεύθερο" θέατρο δεν αντιλαμβάνεται ότι είμαστε στην ίδια βάρκα. Ο δεύτερος λόγος αυτής της παρέμβασης στην Συνέλευσή σας είναι για να εκφράσουμε τις επιφυλάξεις μας για πιθανές μελλοντικές κινητοποιήσεις, που θα ματαιώσουν παραστάσεις.Τα αιτήματά σας δεν απευθύνονται σε εμάς, με την ιδιότητα του εργοδότη, αλλά στην Πολιτεία.

Φαίνεται από τις εξελίξεις ότι η κυβερνητική βούληση έχει εξαντληθεί. Αντιστοίχως έχουν εξαντληθεί και οι δικές μας δυνατότητες αποτελεσματικών παρεμβάσεων. Εξάλλου διανύουμε προεκλογική περίοδο, συνθήκη που δεν μας επιτρέπει να ελπίζουμε πλέον σε άμεση ουσιαστική λύση του προβλήματος. Ήδη το ζήτημα έχει τεθεί έντονα και οι αγώνες σας είναι παρακαταθήκη για την όποια επόμενη κυβέρνηση. Συνεπώς, πιθανές νέες απεργιακές κινητοποιήσεις μοιάζουν πλέον αναποτελεσματικές. Γιατί ανησυχούμε; Εάν παγιωθεί στους θεατές ότι οι παραστάσεις τελούν "εν αμφιβολία", η υπόλοιπη φετινή σαιζόν θα χαθεί ολοκληρωτικά. Η ροή των θεατών τραυματίζεται όλον αυτόν τον καιρό από τις ακυρώσεις λόγω covid. Προστέθηκαν και οι ακυρώσεις λόγω των κινητοποιήσεων, και ήδη οι θεατές δεν προσέρχονται ούτε τις διαθέσιμες ημέρες. Διακινδυνεύουμε δηλαδή και τις λίγες ακόμα ημέρες που θεωρητικά θα δουλεύουμε. Και οι απώλειες δεν θα χρεωθούν ούτε στο Υπουργείο Οικονομικών, ούτε στο Πολιτισμού ούτε στο Παιδείας ούτε στο Εσωτερικών. Ο λογαριασμός έχει ονοματεπώνυμο και είναι το δικό σας και το δικό μας.

Από την άλλη πλευρά δεν εξυπηρετείται ούτε η επικοινωνιακή ανάγκη. Το κλείσιμο των θεάτρων δεν συγκινεί ούτε πιέζει την κυβέρνηση. Αναλογιστείτε ότι ένα κλειστό θέατρο είναι λιγότερο " επικίνδυνο" στις εξουσίες από ένα ανοιχτό θέατρο. Αυτό ίσχυε και θα ισχύει πάντοτε. Όπως ισχύει πάντοτε και το γεγονός ότι χωρίς θεατές δεν υπάρχει θέατρο. Και πόσο δίκαιο είναι να πληρώσει η ελεύθερη θεατρική αγορά τις κυβερνητικές αστοχίες και ευθύνες; Σταθμίστε λοιπόν ακόμα κι αυτό: οι θεατές μας, ο "κόσμος", έδειξε το προηγούμενο διάστημα, ότι βρίσκει στο θέατρο παρηγοριά από την πανδημία, από την ακρίβεια, από τις δυσκολίες που ζούμε όλοι. Αυτή η εμψυχωτική, η καθαρτήρια, η αδιαμεσολάβητη διαδικασία είναι η υψηλή αποστολή του Θεάτρου προς τον Άνθρωπο και την κοινωνία. Ίσως εδώ να βρίσκεται η απάντηση σε όλα τα διλήμματα. Αγωνιστείτε, λοιπόν, "με λογισμό και μ´ όνειρο"".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Nina Simone – 4 οκτάβες ελευθερίας": Επιστρέφει σε νέο θέατρο η παράσταση για τη Νίνα Σιμόν

Η θρυλική Αμερικανίδα μουσικός, τραγουδίστρια και ακτιβίστρια Νίνα Σιμόν ζωντανεύει μέσα από την παράσταση του Σωτήρη Καραμεσίνη που συνεχίζεται στο θέατρο Arroyo (από 5/12).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/12/2025

Σε νέο θέατρο συχνάζει ο "Καταπληκτικός καταθλιπτικός" του Αντώνη Καλομοιράκη

Από 2 Δεκεμβρίου η κωμωδία "αυτοβελτίωσης" του Αντώνη Καλομοιράκη μετακομίζει στο θέατρο Art 63.

Τι σκέφτεται η Έμιλυ Λουΐζου όσο ο χρόνος μετρά αντίστροφα στο "Tick, Tick… Boom!;"

Στη σκιά μιας "βόμβας" που πάει να σκάσει, η Έμιλυ Λουΐζου μιλά για το άγχος της δημιουργίας, τις απαιτήσεις του μιούζικαλ στην Ελλάδα και την τέχνη που επιμένει. Το "Tick, Tick… Boom!" ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ από 6/12.

Έξι ξένοι σκηνοθέτες εμπλουτίζουν τη θεατρική Αθήνα

Διεθνής αέρας φυσάει στο ελληνικό θέατρο, καθώς έξι σημαντικοί ξένοι σκηνοθέτες συνεργάζονται φέτος με Έλληνες καλλιτέχνες. Εσείς μπορείτε να απολαύσετε τις παραστάσεις τους, ενώ η Uber θα φροντίσει για τη μετακίνησή σας, με την υπηρεσία προκράτησης Uber Reserve.

Θέατρο του Νέου Κόσμου: Ένας χειμώνας γεμάτος συγκίνηση, ένταση και σάτιρα

Τέσσερις παραστάσεις, τέσσερις μοναδικές θεατρικές εμπειρίες που υπόσχονται να σας καθηλώσουν, να σας συγκινήσουν και να σας ταξιδέψουν σε κόσμους απρόβλεπτους και μαγικούς.

'Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό' για λίγο ακόμα στο ΠΛΥΦΑ

Το "Ατυχές πήδημα ή Παλαβό πορνό" στο ΠΛΥΦΑ μετρά πλέον αντίστροφα προς την ολοκλήρωσή του. Το έργο που βασίζεται στο σενάριο της ομότιτλης, βραβευμένης ξεχειλίζει από καυστικό χιούμορ και κοινωνική αιχμηρότητα.

Βραβεία "Κάρολος Κουν" και Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25

Το Βραβείο Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου απονεμήθηκε στον Κωνσταντίνο Ντέλλα για την παράσταση "Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα" στα Βραβεία "Κάρολος Κουν" και στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2024/25.