Ποια ιστορία κρύβει "Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα" με την Ελένη Γερασιμίδου;

Το έργο του Παναγιώτη Μέντη επιστρέφει για τρίτη σεζόν στο θέατρο Από Κοινού με πρωταγωνίστρια την Ελένη Γερασιμίδου

Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα © Δημήτρης Λυκουρέζος

"Ενα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι σας, να μορφωθείτε, να γίνετε άνθρωποι, όχι σαν και εμάς που αναγκαστήκαμε να ξενιτευτούμε" ακούμε την Ελένη Γερασιμίδου να λεει στο έργο του Παναγιώτη Μέντη και η φράση αυτή μας δίνει μια γεύση για ζητήματα με το οποία ασχολείται "Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα". Ο Μέντης σχολιάζει ένα παγκόσμιο θέμα, την ξενιτιά που συνοδεύεται από όνειρα και προσδοκίες για μια αξιοπρεπή ζωή. Η παράσταση ανεβαίνει από τις 18 Φεβρουαρίου στο Από Κοινού Θέατρο για λίγες παραστάσεις σε σκηνοθεσία της Αγγελικής Ξένου. 

Στο ''Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα'', τρεις γενιές καταθέτουν τις οικονομίες και την λαχτάρα για να κτιστεί. Πόλεμοι και ανακατατάξεις και ανταλλαγές πληθυσμών, θα φέρουν την πρώτη γενιά στις προσφυγικές γειτονιές της Θεσσαλονίκης. Τα σχέδια για μια καλύτερη ζωή θα οδηγήσουν τους απογόνους της στην κατάθεση κόπων και οικονομιών για να στηθεί ένα νοικοκυριό που θα τους δίνει την ασφάλεια μιας ιδιοκτησίας για τους ίδιους και τα παιδιά τους.

Το Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα
© Δημήτρης Λυκουρέζος

Μα οι συνθήκες που φέρνει απροειδοποίητα η ζωή θα φέρνουν πάντα στο προσκήνιο την επανάληψη της φυγής. Θα κτιστεί το "Ανάκτορο" της λαχτάρας τους, μα δεν θα υπάρχει ποτέ ο χρόνος να το χαρούνε ξέγνοιαστοι. Να περπατήσουν στα δωμάτιά του, να απολαύσουν τη βεράντα του. Η τελευταία βασίλισσά του, η "Ελληνογερμανίδα" για τους περίοικους, κυρία Αγάπη, - που γράφτηκε για την Ελένη Γερασιμίδου -, με γέλιο και με κατανόηση ακόμα και μπροστά στα δύσκολα, μας ξεναγεί στο μικρό παλάτι της, ανοίγοντας πόρτες και παράθυρα στην ιστορία μιας πόλης και μια χώρας, που τι παράξενο, τα μυστικά τους κρύβονται μέσα στις κάμαρες και τα ντουλάπια ενός σπιτιού με όλα τα κομφόρ και την ηχώ μιας "μοναξιάς". Το ''Ανάκτορο στην Άνω Τούμπα'' είναι ο λαβύρινθος της ζωής της κυρίας Αγάπης, και καθώς ψάχνει την έξοδο, συνειδητοποιεί πως η ελευθερία της απαιτεί την κατεδάφισή του. 

Εισιτήρια: Viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Το ανάκτορο στην Άνω Τούμπα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 55 '

Ένα έργο για τους μετανάστες, οι οποίοι –με οδηγό την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο– επενδύουν τα πάντα στο νέο τόπο διαμονής τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο Μάνος Θηραίος για τις "Λέξεις των άλλων" που μπορεί να είναι παρηγοριά ή όπλο θανάσιμο

Μια συζήτηση με αφορμή το θεατρικό μπρα ντε φερ που παίζεται στο Άβατον για δεύτερη χρονιά και μάς φέρνει αντιμέτωπους με ερωτήματα που δεν έχουν εύκολες απαντήσεις καθώς οι ήρωες του αποζητούν λύτρωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
05/09/2025

Η παράσταση των συνεχόμενων sold out επιστρέφει για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια ασφυκτικά καφκική ανάκριση λαμβάνει χώρα από τις 10 Οκτωβρίου 2025.

Επέτειος για τον Γιάννη Καλαβριανό με δύο παραστάσεις στο ιστορικό Αμφι-θέατρο

"Γιοι και κόρες, μια παράσταση για την αναζήτηση της ευτυχίας" και "Η Πύλη της Κόλασης": Με δύο θεατρικές παραστάσεις κάτω από την ίδια στέγη γιορτάζει ο πολυγραφότατος δημιουργός και σκηνοθέτης τη νέα σεζόν 2025-26 τα 20 χρόνια της Εταιρείας Θεάτρου Sforaris.

Πρώτο trailer για το "Άρωμα γυναίκας" με τον Άκη Σακελλαρίου

Το διάσημο οσκαρικό έργο "Scent of a woman", που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, σκηνοθετεί φέτος για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης.

Η Μελία Κράιλινγκ από το "Emily in Paris" στους "Ερωτευμένους" του Bios

Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Έλενα Πέγκα σκηνοθετεί μια παράσταση που αποκαλύπτει με σκληρότητα, αλλά και ποιητική ένταση την κόλαση του έρωτα και τη βαριά κληρονομιά μίας οικογένειας.

Εξτρά μέρα για το "Τέλος του παιχνιδιού" με τους Μάκη Παπαδημητρίου-Γιώργο Χρυσοστόμου

Λόγω ζήτησης, προστέθηκε επιπλέον ημέρα παραστάσεων για το έργο του Μπέκετ που έρχεται στο θέατρο Ιλίσια.

Οιδίποδας Τύραννος

Η Σοφία Αντωνίου σκηνοθετεί τη γνωστή τραγωδία του Σοφοκλή, αναθέτοντας την ερμηνεία της στον -εξαιρετικό- Χάρη Χαραλάμπους-Καζέπη και καταλήγει σε ένα πυκνό, επιδραστικό θέαμα που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του θεατή με το παραστασιακό γεγονός. | Powered by Uber